مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در جریان سفربه اقلیم کردستان عراق و دیدار با مقامات اربیل با مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق ملاقات و گفت‌وگو کرد.

اربيل

به گزارش همشهری‌آنلاین، در این دیدار دو طرف در خصوص راهکارهای تحکیم روابط اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر تقویت مبادلات تجاری و ارائه تسهیلات لازم به تجار و سرمایه‌گذاران به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 همچنین دو طرف بر رفع موانع توسعه مبادلات تجاری و  انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک تاکید کردند.

نصرالله رشنودی، سرکنسول کشورمان در اربیل، علی فکری، معاون وزیر اقتصاد، شهریار حیدری نماینده مجلس و سید موسی طباطبایی رئیس اداره اول خلیج فارس وزارت امورخارجه وی را در این دیدار همراهی می‌کردند.

این دومین سفر  مهدی صفری به اربیل در طول یک سال گذشته است .

همچنین در این سفر جلسه کمیته مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق با حضور مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه و هیئت همراه و امید صباح دبیر انجمن وزیران و مقامات مرتبط اقلیم کردستان به همراه سرکنسول های جمهوری اسلامی ایران در اربیل و سلیمانیه در انجمن وزیران اقلیم کردستان برگزار شد.

در این جلسه دو طرف بر توسعه روابط تجاری، اقتصادی، صنعتی و مرزی تأکید و عنوان کردند که هیچ محدودیتی جهت همکاری به منظور توسعه روابط و رفع موانع و مشکلات وجود ندارد.

این نشست، پنجمین جلسه کمیته مشترک اقتصادی میان دو طرف جهت پیگیری مطالبات و مشکلات شرکتهای ایرانی و توسعه روابط اقتصادی و تجاری در اقلیم کردستان بود.

صفری  و هیات همراه همچنین در این سفر با معاون پارلمان اقلیم کردستان عراق دیدار و رایزنی کرد.

کد خبر 714011
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha