سه‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
۸ نفر

فعالیت کانون‌های سلامت محور با برپایی انتخابات دبیران منطقه‌ای کانون‌ها، پس از ۲ سال در غرب تهران از سرگرفته شده‌است.

سلامت

همشهری آنلاین - مریم باقرپور: همزمان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی مانند سراهای محله، فعالیت کانون‌های سلامت‌محور هم کاهش یافت و حتی به دلیل جلوگیری از دورهمی‌ها این کانون‌ها از هم پاشید. اما حالا با پایین  آمدن تب کرونا، فعالیت گروه‌های مردمی در محله‌ها از سرگفته و آغاز شده است. به طوری‌که عضوگیری در کانون‌های محله‌ها شروع شده و در برخی دیگر برای انجام فعالیت‌های گسترده‌تر مدیران کانون‌ها در حال انتخاب هستند.

در همین زمینه و در نخستین گام از شروع فعالیت‌ها، انتخابات در کانون‌های سالمندان، مادرانه و پزشکان و گروه‌های جهادی منطقه۲ انجام شد. «صغری حاجیلو» رئیس اداره سلامت شهرداری منطقه۲ دراین‌باره می‌گوید: «هر ۲سال یکبار انتخابات دبیران محلی و منطقه‌ای برگزار می‌شود تا برنامه‌های از طریق این افراد به اطلاع اعضا رسیده و اجرایی شود.»

به سرای محله بروید

انتصاب مدیران هم از طریق انتخابات و با حضور مسئولان شهری و محل عضوگیری کانون‌ها سراهای محله است. رئیس اداره سلامت شهرداری منطقه ۲ دراین‌باره بیشتر توضیح می‌دهد: «اکنون برنامه‌ها از طریق‌ سراها محله و دبیران کانون‌ها پیگیری می‌شود و شهروندان علاقه‌مند می‌توانند به در کانون‌ها عضو شوند.»

حاجیلو فعالیت‌های کانون‌ها را با کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، گسترده می‌داند و می‌افزاید: «به‌عنوان مثال در کانون سالمندان برنامه‌هایی مانند دورهمی‌ها، آموزشی، گردشی، سفره‌های سلامت و... برگزار می‌شود که این برنامه‌ها با هماهنگی دبیران کانون‌هاست.»

در انتخابات دبیران کانون‌های منطقه۲، «ثمینه رحمانی» به‌عنوان دبیر منتخب منطقه‌ای کانون مادرانه، دکتر «صدیقه عقیلی» به‌عنوان دبیر منتخب منطقه‌ای کانون پزشکان و «بتول فهیمی» به‌عنوان دبیر منطقه‌ای کانون سالمندان انتخاب شدند.

کد خبر 714753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha