زیرساخت‌ها در شهر آفتاب در حال آماده شدن است و به گفته برخی از مسئولان سال آینده می توان نمایشگاه کتاب را در شهر افتاب برگزار کرد.

نمایشگاه کتاب

به گزارش همشهری آنلاین، ماجرای انتقال نمایشگاه‌ها از سطح شهر تهران به شهر آفتاب از سال گذشته مطرح و شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه مصوبه‌ای داشت و قرار شد تمامی نمایشگاه‌های پرمخاطب به شهر آفتاب منتقل شود اما و اگرهای زیادی در خصوص انتقال نمایشگاه‌ها مطرح است برخی می‌گویند که زیرساخت‌ها لازم فراهم نیست و برخی نظر عکس دارند و می‌گویند نمایشگاه‌های بزرگی در آنجا برگزار شده و مشکلی هم ایجاد نشده و استقبال خوب بوده است.

در سال جاری قرار بود نمایشگاه کتاب هم در شهر آفتاب برگزار شود اما برخی مسئولان تأکید کردند به دلیل عدم زیرساخت‌های لازم نمایشگاه کتاب در مصلی تهران برگزار شود.

اخباری مبنی به انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب شنیده شد و قرار است کمک‌هایی از دولت در این زمینه درخواست کنند. پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران می‌گوید از ظرفیت حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران در جلسات هیأت دولت برای انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب استفاده می‌شود. انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب یک مطالبه مردمی است چرا که برگزاری نمایشگاه‌های مختلف باعث بروز ترافیک، آلودگی هوا و دردسر برای مردم تهران می‌شود. باید با استفاده از ظرفیت موجود برای راضی و قانع کردن دولت استفاده کنیم و از آقای زاکانی هم می‌خواهیم با توجه به حضورشان در جلسات هیأت دولت این مسائل را با رئیس‌جمهور مطرح کنند از مسأله انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: یکبار نمایشگاه کتاب در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شد و بازدیدکنندگان زیادی هم داشت، باید نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب منتقل شود. ما اعلام می‌کنیم در اردیبهشت سال آینده می‌توان نمایشگاه کتاب را در شهر آفتاب برگزار کرد، البته باید این مکان را هم آماده کنیم تا شهروندان دچار مشکل نشوند.

بر اساس این گزارش، در مجاورت شهر آفتاب ایستگاه مترو ایجاد شده است تا شهروندان بتوانند به راحتی از نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب استفاده کنند، همین امر باعث کاهش ترافیک می‌شود. خط اتوبوسرانی خاصی هم پیش‌بینی شده است و بزرگراه‌هایی که در آن اطراف وجود دارد باعث حمل و نقل آسان می‌شود. همچنین وجود فرودگاه بین‌المللی امام در نزدیکی نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در حمل و نقل مسافر خارجی تأثیرگذار است و قطعا مشکلات ترافیکی و تردد بسیار کمتر از نمایشگاه بین‌المللی است.

البته مسئولان شهری نگفته‌اند که نمایشگاه سئول به طور کامل  تعطیل شود و قرار شد که نمایشگاه‌های پرازدحام در آنجا برگزار نشود. برگزاری نمایشگاه تخصصی با مخاطب کم مشکلی ندارد چرا که نمایشگاه‌های تخصصی باعث بروز ترافیک و ازدحام نمی‌شوند اما نمایشگاه‌های پرمخاطب مشکلات شدیدی را برای شهروندان ایجاد می‌کند. همچنین باید زیرساخت‌های لازم هم در شهر آفتاب فراهم شود.

کد خبر 716481
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha