سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
۳ نفر

ویژه برنامه «یار مهربان» با معرفی و رونمایی از کتاب «رسول گمنامی» روز چهارشنبه ۱۱ آبان در فرهنگسرای اشراق اجرا می‌شود.

image-20221101110828-1.jpeg

به گزارش همشهری آنلاین، آیین رونمایی از کتاب «رسول گمنامی» با مشارکت بنیاد حفظ آثار شهید سردار سرلشکر حاج «رسول محمودآبادی استوار» و با هدف ترویج و گسترس فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود. کتاب «رسول گمنامی» به نویسندگی «لیلی سلیمی» در قطع رقعی به تعداد ۴۲۴ صفحه و به قیمت ۱۳۵ هزار تومان توسط نشر «آداش» منتشر شده است.

داستان این‌کتاب بر اساس زندگی سردار سرلشکر حاج‌عبدالرسول استوار محمودآبادی، سنگرداری ولایت‌مدار از خطه‌ی شهیدپرور فارس است. حاج‌رسول از شاگردان راستین مکتب شهید محراب آیت‌الله دستغیب و از جوانان انقلابی شیراز بود. او با پیروزی انقلاب اسلامی و صدور حکم جهاد توسط امام راحل، عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و فرماندهی گردان لشکر ۱۹ فجر و همچنین مسئولیت اطلاعات و عملیات و فرماندهی تیپ مستقل ۳۵ امام حسن مجتبی (ع) از جمله فعالیت‌های او در سال‌های حضور مستمر در جبهه بود و درهشت سال دفاع مقدس بارها مورد جراحت‌های مختلف جسمی و مصدومیت‌های شیمیایی قرار گرفت.

حاج رسول با نبوغ خاص اطلاعاتی و عملیاتی، پس از دفاع مقدس نیز معمار و مبدع طرح‌های مختلف انقلابی و نظامی شد و در سال‌های ابتدایی پس از جنگ مسئولیت آموزش و اطلاعات نیروی زمینی سپاه را برعهده گرفت.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند روز چهارشنبه ساعت ۱۶ به نشانی تهرانپارس، انتهای خیابان شهید ناهیدی(جشنواره‌)، روبه‌روی ایستگاه مترو فرهنگسرا، فرهنگسرای اشراق مراجعه کنند.

کد خبر 716731

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha