همشهری آنلاین: پلیس تهران از پنج‌شنبه 12دی با خودروهای فاقد معاینه فنی و رانندگان خودروهایی که طرح زوج و فرد را رعایت نمی‌کنند شدیدا برخورد می‌کند.

به گزارش ایسنا سرهنگ سید هادی هاشمی با اشاره به این که طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی و خودروهای غیرمجازی که به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد وارد می‌شدند، برابر تدبیر فرمانده ناجا و با بهره‌گیری از توان پرسنلی پلیس انتظامی تهران بزرگ از چند روز گذشته در پایتخت آغاز شده است، گفت: بر این اساس، طی سه روز گذشته با 14 هزار و 491 دستگاه خودروی فاقد معاینه فنی برخورد و 258 دستگاه خودروی دودزا به پارکینگ فرستاده شدند.

وی گفت: در این مدت همچنین با 18 هزار و 285 دستگاه خودروی غیرمجازی که به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد وارد شده بودند برخورد شد و اعمال قانون صورت گرفت.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به این که از فردا پنج‌شنبه مرحله جدید طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی و ورود غیرمجاز به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد در پایتخت اجرا می‌شود، افزود: بر این اساس، این دسته از خودروها علاوه بر اعمال قانون در کنار خیابان با قفل چرخ متوقف می‌شوند.

وی ادامه داد: این خودروها تا پایان روز در کنار خیابان متوقف مانده و رانندگان آن‌ها پس از آوردن گواهی عدم خلاف، سند خودرو و طی روال قانونی مجوز تحویل خودروی خود را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به این که یک هزار دستگاه قفل چرخ به صورت روزانه برای اجرای این طرح دیده شده است، افزود: بدین ترتیب تمامی خودروهای فاقد برگه معاینه فنی و خودروهایی که در طرح زوج و فرد و طرح ترافیک بدون مجوز تردد کنند، متوقف خواهند شد.

وی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد از زمان اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی و ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد، شاهد روانی 25 تا 30 درصدی ترافیک در محدوده زوج و فرد و ترافیک تهران بوده‌ایم.

وی از تشکیل گروه‌های کنترلی و ضربتی در داخل محدوده طرح ترافیک برای برخورد با خودروهای غیرمجاز خبر داد و گفت:‌ این گروه‌ها علاوه بر کنترل خودروهای غیرمجازی که به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد وارد می‌شوند، نسبت به برخورد با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی اقدام می‌کنند.

وی با تاکید بر این که برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و غیرمجاز ورودی به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد مقطعی نبوده و ادامه می‌یابد، افزود: در عین حال از کلیه شهروندان درخواست می‌شود تا از ورود غیرمجاز به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد و همچنین تردد با خودروهای بدون برگه معاینه فنی جدا خودداری کنند.

کد خبر 72013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز