مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

گروه شهری: در پی افزایش آلودگی هوای تهران، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از اجرای طرح ویژه تشدید برخورد با خودروهای آلاینده‌ و کنترل محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تهران از پنجشنبه خبر داد.

سردار محمد رویانیان با اشاره به اینکه آلودگی و وارونگی هوا هر سال با توجه به شرایط تهران از اوایل دی ماه تا اواسط فصل زمستان ادامه دارد، گفت: با دستور و تدبیر فرماندهی ناجا، تشدید کنترل طرح زوج و فرد و محدوده طرح ترافیک تهران و برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و آلاینده از پنجشنبه در تهران آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: توان کنترلی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برای کنترل محدوده 90 کیلومتری طرح زوج و فرد از چهارشنبه به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در عین حال با اشاره به اینکه سایر دستگاه‌ها خصوصا شهرداری تهران باید در زمینه افزایش به‌کارگیری ناوگان عمومی فعال‌تر عمل کنند، افزود: در عین حال نقش شهروندان در آلودگی هوا بسیار با اهمیت است و توصیه می‌شود ضمن استفاده کمتر از خودروهای شخصی، سفرهای هم‌مسیر را با یکدیگر طی کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه از شهروندان درخواست می‌شود از به همراه آوردن خودروهای فاقد برگه معاینه فنی به خیابان‌های تهران جداً خودداری کنند، اظهار داشت: نیروی انتظامی ضمن جریمه 70 هزار ریالی خودروهای فاقد معاینه فنی در تهران، خودروهایی که دارای آلودگی مرئی باشند را به پارکینگ هدایت می‌کند.

مراجعه به معاینه فنی با وقت قبلی

از سوی دیگر، ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد: صراحت قانونی نحوه جلوگیری از آلودگی هوا مصوب مجلس شورای اسلامی و نیز آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی کشور همواره بر الزامی بودن دریافت برگ معاینه فنی از چندین سال قبل در تمام فصول بدون استثنا تاکید کرده است.

اما آنچه در عمل اتفاق می‌افتد آن است که تنها در مواقع ناسالم بودن کیفیت هوا، یکباره همه به فکر معاینه فنی خودروها می‌افتند؛

در حالی که بایستی همواره در بحث معاینه فنی خودرو و تاثیر آن در کاهش آلودگی هوا و افزایش ایمنی تردد، به این نکته توجه داشت که بایستی از امری مقطعی و زودگذر به فرهنگی عمومی و مستمر تبدیل شود.

به گزارش همشهری به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی معاینه فنی تهران، شرایط کنونی بهترین موقعیت برای حضور و تصمیم‌گیری مجلس شورای اسلامی برای مرتبط ساختن صدور بیمه‌نامه شخص‌ثالث به دریافت برگ معاینه فنی و همینطور اصلاح جریمه نداشتن برگ معاینه فنی است.

روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودرو ظرفیت مراکز معاینه فنی خودروهای سبک را روزانه حدود 5 هزار دستگاه اعلام و خاطرنشان کرد: درصورت نیاز امکان دو شیفت کردن مراکز نیز به سرعت وجود دارد اما بایستی توجه داشت که معاینه فنی خودرو موضوعی دقیق و فنی است که بدون فکر نباید با ازدحام مقطعی، کیفیت آن تحت‌تأثیر قرار گیرد و باید با توزیع خودروها در تمام ایام سال شرایط بهتری برای خدمت‌رسانی فراهم کنیم.

شهروندان برای جلوگیری از ازدحام می‌توانند با شماره تلفن 88100401 تماس بگیرند و با تعیین وقت قبلی به مراکز مراجعه کنند.

کد خبر 71403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز