یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
۲ نفر

طرح «خانواده‌یار» با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و عوامل موثر در تزلزل نهاد خانواده، تحکیم و تقویت بنیان خانواده در منطقه ۲۲ برگزار می‌شود.

مراکز مشاوره

به گزارش همشهری آنلاین، «حمیدرضا حاجوی» شهردار منطقه۲۲ از اجرای طرح خانواده‌یار به همت امور بانوان شهرداری در محدوده غربی تهران خبرداد و گفت: «طرح «خانواده‌یار» در راستا پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ایجاد جامعه‌ای خانواده محور و همچنین تسهیل دسترسی به نظام خدمات مشاوره برای استحکام بنیان خانواده و ارتقا کیفیت زندگی شهروندان در این منطقه اجرا می‌شود.»

او افزود: «بانوان سرپرست‌خانوار، کم‌برخوردار و خانواده‌های آنان از طرف اداره امور بانوان منطقه به مراکز روانشناسی رویش و اتاق آبی معرفی و می‌توانند از خدمات این مراکز شامل مشاوره تحصیلی، شغلی و خانوادگی بهره‌مند شوند.»

به گفته  شهردار منطقه ۲۲ طرح خانواده‌یار به صورت گروهی و هم انفرادی انجام می‌شود. در روش گروهی، متخصص (روانشناس) اعضای گروه را در آموزش درگیر می‌کند و اعضای گروه فعال و با یکدیگر در تعامل هستندتا با کمک بازی‌ها، تمرین‌ها و فعالیت‌های مختلف به صورت خودجوش به اهداف آموزش دست پیدا کنند. روش دیگر اجرای طرح خانواده یار به صورت انفرادی و مستقیم است. در این روش در جلسه مشاوره به فرد به صورت مستقیم آموزش داده می‌شود و مشکلات شخصی فرد مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین در این طرح، کارگاه‌های مهارت‌های زندگی، فرزند پروری، مهارت‌های زناشویی، ترک اعتیاد، هوش و خلاقیت، توجه و تمرکز برای کودکان و ذهن آگاهی برای کودکان و بزرگسالان برگزار می شود.

حاجوی گفت:« از جمله مشکلات شناسایی شده در طرح خانواده‌یار، سبک زندگی مردسالاری و پدرسالاری در خانواده‌ها، نداشتن جایگاه مناسب زن در خانواده، خشونت خانگی علیه زنان و کودکان، تفاوت بین نسلی و اعتقادی بین والدین و فرزندان، مشکلات زوج‌ها به دلیل نداشتن مهارت‌های ارتباطی و زناشویی، شیوع اعتیاد در خانواده، مشکلات اقتصادی ، کمبود حضور پدر در خانه برای تامین رفاه بیشتر خانواده و تجمل گرایی است

کد خبر 728544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha