رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور جدیدترین محدودیت‌های ترافیکی را برای تعطیلات آخر هفته جاری که از امروز اعمال می‌شود، تشریح کرد.

بارش برف در جاده

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور با تشریح محدودیت‌های ترافیکی دوشنبه ۵ دی ماه تا شنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ گفت: تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر روز دوشنبه مورخ ۵ آذر تا ساعت ۰۶:۰۰ روز شنبه ۱۰ آذر از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است و صرفاً تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور خاطرنشان کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه مورخ‌های پنجم، ششم و هفتم دی ماه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶:۰۰ الی ۲۴:۰۰ همان روز از کرج (میدان امیرکبیر) و آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد به صورت یکطرفه خواهد بود.

وی اظهار کرد: همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای پنج شنبه و جمعه مورخ هشتم و نهم دی ماه از کرج (میدان امیرکبیر) و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶:۰۰ الی ۲۴:۰۰ همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یکطرفه خواهد بود.

شیرانی اذعان کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای سه شنبه و جمعه مورخ ششم و نهم دی ماه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶:۰۰ الی ۲۴:۰۰ همان روز از آب اسک به سمت رودهن (محدوده مشا) به صورت مقطعی یکطرفه انجام می‌شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور در ادامه خاطرنشان کرد: در محور کندوان تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج - چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است و در محور هراز نیز تردد همه تریلرها کماکان ممنوع است.

وی ادامه داد: همچنین تردد همه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۰۶:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه و جمعه هفته جاری از محور هراز ممنوع است.

شیرانی در ادامه گفت: در محور تهران- فیروزکوه قائمشهر تردد انواع تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۲۴:۰۰ در روزهای سه شنبه و جمعه هفته جاری ممنوع است.

وی در پایان بیان کرد: اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد، با هماهنگی، اجرای محدودیت‌ها کان لم یکن تلقی می‌شود.

کدام محورهای مواصلاتی کشور مسدود است؟

بر اساس آخرین داده‌های ترافیکی در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه و آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) تردد روان گزارش شده و ارتفاعات محورهای شمالی دارای مه گرفتگی هستند.

همچنین، آخرین وضعیت ترافیکی سایر محورها حاکی از ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج محدوده پل فردیس است و در عین حال بارش پراکنده برف و باران در برخی از محورهای استان‌های لرستان، مرکزی، سمنان، گلستان و همدان گزارش شده است. بر اساس این گزارش، در برخی از محورهای استان مازندران بارش باران گزارش شده است. 

محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود.

محور ریگان – ایرانشهر دارای انسداد شریانی و محورهای جدید هشتگرد - طالقان و گنجنامه - تویسرکان دارای انسداد غیرشریانی هستند.

بر اساس این گزارش، محورهای لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سروآباد – پاوه و سی سخت - پادنا نیز دارای انسداد فصلی هستند.

کد خبر 730599
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    2 0
    آخر نمیدانم توی این سیاه زمستانی و ایام فاطمیه و تعطیلی شهادت!!! چرا مردم با این حجم میروند شمال؟؟!!!