جمعه ۲۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری سوریه در افتتاح اجلاس سران کشورهای عربی در دوحه قطر گفت رژیم صهیونیستی زبانی چون زبان زور نمی‌شناسد و طرح صلح عربی مرده است.

به گزارش فارس، بشار اسد جمعه (27دی) در اجلاس سران کشورهای عربی در دوحه قطر گفت: جنگ اسرائیل به غزه مقدمه و سر آغازی برای کوچاندن و اسکان دادن فلسطینیان در کشوری دیگر است.

وی با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین افزود: اساس و پایه رژیم صهیونیستی بر کشتار و نسل‌کشی استوار است و تنها با زبان خون سخن می‌‌گوید بنابرین این رژیم زبانی جز زبان زور و خون نمی‌شناسد.

رئیس جمهوری سوریه جنایت رژیم صهیونیست را شکلی از اشکال نازیسم در عصر جدید توصیف کرد و با اشاره به طرح صلح عربی گفت: ابتکار صلح عربی مرده است زیرا حوادث نشان می‌دهد هر زمان که ما امتیازاتی می‌دهیم، اسرائیل بر گردنکشی خود می‌افزاید.

بشار اسد همچنین خطاب به رژیم صهیونیستی گفت با کشته شدن هر کودک عربی در مقابل آن دهها مبارز متولد می‌شوند و این به معنای آن است که با دستانشان قبر خودشان را حفر می‌کنند.

رئیس جمهوری سوریه در بخشی دیگری از سخنان خود خواستار بسته شدن سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی و قطع روابط مستقیم و غیرمستقیم کشورها با این رژیم شد، گفت دمشق پس از رایزنی و مشورت با ترکیه مذاکرات غیرمستقیم خود را تا زمانی نامعلوم با رژیم صهیونیستی متوقف کرده است.

اسد با اشاره به آنچه قاچاق سلاح خوانده می‌شود، گفت جلوگیری از قاچاق سلاح از وظایف دولت است آیا اسرائیل دولت در فلسطین را به رسمیت می‌شناسد.

اسد در پایان تاکید کرد که صلح قوی به انسانهای ضعیف داده نمی‌شود و صلحی که داده نمی‌شود باید به زور گرفت و آن چیزی که با قدرت گرفته شود تنها با قدرت پس گرفته خواهد شد

کد خبر 73092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز