همشهری آنلاین: دولت‌های قطر و موریتانی در اعتراض به جنایات ر‍ژیم صهیونیستی در نوار غزه روابط خود را با این رژیم تعلیق کردند

به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از سایت اینترنتی شبکه خبری الجزیره قطر، دولت قطر و جمهوری موریتانی امروز جمعه 27دی اعلام کردند که روابط سیاسی و اقتصادی خود با رژیم صهیونیستی تعلیق کردند.

قطر و موریتانی این تعلیق روابط را در اجلاس اضطراری سران برخی کشورهای عربی و اسلامی در خصوص غزه که در دوحه پایتخت قطر برگزار شد، اعلام کردند.

موریتانی با ر‍ژیم صهیونیستی روابط کامل سیاسی دارد و این رژیم در نواکشوت سفارت دایر کرده است اما سطح روابط قطر با این رژیم اقتصادی و از طریق دفترهماهنگی بازرگانی بین دو طرف است.

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی عصر امروز نشست اضطراری سران برخی کشورهای عربی و اسلامی در خصوص غزه را در بیست و یکمین روز از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه افتتاح کرد.

در این نشست رهبران و نمایندگان 13کشور عربی، 4کشور اسلامی ازجمله دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران ، نمایندگان جنبش های حماس و جهاد اسلامی و همچنین نماینده هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا شرکت کردند.

ونزوئلا و بولیوی قبلا روابط خود را با ر‍ژیم صهیونیستی قطع کرده‌اند.
اجلاس دوحه که قرار بود تحت عنوان اجلاس اضطراری و فوق‌العاده سران عرب برگزار شود با اعلام مخالفت عربستان سعودی و مصر و برخی دیگر از کشورهای عربی، با عنوان فوق برگزار نشد.

در اجلاس دوحه، مصر و عربستان سعودی و همچنین محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شرکت نکردند.

کد خبر 73115

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز