مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح جمع آوری زوائد ترافیکی با همکاری پلیس راهور از طریق مناطق ۲۲ گانه، انجام می‌شود.

چراغ راهنمايي و رانندگي

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی گلشنی در این باره توضیح داد: باید تا حد ممکن علائم عمودی، گاردریل و نرده‌های اضافی سطح شهر که تاثیری بر ایمنی و تردد ندارد را جمع آوری کنیم.

او با بیان اینکه در تعدادی از بزرگراه‌ها و معابر، گاردریل و نرده‌های اضافی نصب شده است که هیچ تأثیری ندارند، افزود: این موارد اضافه نیازمند نگهداری هستند که این نگهداری هم هزینه اضافی دارد. برهمین اساس معاون شهردار تهران تأکید کرده است تا حد ممکن، موارد زائد و همچنین مواردی که تأثیری در عملکرد ایمنی معبر ندارند، حذف شوند.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اجرای این طرح گفت: قرار است که با همکاری پلیس راهور از طریق مناطق ۲۲ گانه، این طرح انجام شود.

گلشنی در ادامه سخنان خود به چراغ‌های اضافی چشمک زن راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد چراغ‌های چشمک زن سطح شهر زائد هستند. این موارد زائد در حال شناسایی هستند تا جمع آوری شوند.

او اضافه کرد: باتری چراغ‌های چشمک زنی که سرقت می‌شود هزینه مازادی بر شهرداری و شهروندان تحمیل می‌کند؛ با جمع آوری موارد زائد، در هزینه‌های نگهداری شهر صرفه جویی می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: از جمله اقداماتی که طی دو هفته گذشته انجام شده، تفویض اختیارات به معاونان ترافیک مناطق است؛ برای مثال اختیاراتی از سمت سازمان تاکسیرانی یا در حوزه چراغ‌های راهنمایی و رانندگی  به مناطق داده شده است. نتیجه این تفویض اختیارات، سرعت گرفتن فعالیت‌ها و اقدامات است. انتظار می‌رود که در سه ماهه پایانی امسال عملکرد موثر و مطلوب‌تری  داشته باشیم.

گلشنی درباره نصب تابلوهای راهنمای مسیر در بزرگراه‌ها و معابر، گفت: کاستی‌های نصب علائم عمودی، گاردریل و دیگر موارد در نقاط دیگر شهر سر جای خود است و این موضوع تداخلی با حذف زوائد تجهیزات ترافیکی ندارد؛ باید تابلوهای راهنمای مسیر در بزرگراه‌های سطح شهر تکمیل و اضافه شود. سازمان ترافیک مسئولیت نگهداشت بزرگراه‌های سطح شهر را برعهده دارد و خرید و نصب این تابلوها در برنامه کاری سازمان قرار گرفته است.

کد خبر 732591
منبع: صدا و سیما

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha