شنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

گروه شهری: نخستین استودیوی رادیویی تحت‌عنوان «صدای شهر» با همکاری مشترک شهرداری و شبکه رادیو تهران در ساختمان کنترل ترافیک واقع در خیابان ایرانشهر فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش همشهری  در مراسم بهره‌برداری از رادیو صدای شهر محمدباقر قالیباف شهردار تهران و حسن خجسته معاون صدای سازمان صداوسیما و جمعی از مسئولان شهرداری و سازمان صداوسیما حضور داشتند. بنابراین گزارش  بهره‌مندی از امکانات رادیو و تلویزیون به منظور ارایه اطلاعات موردنیاز شهری به شهروندان در بیش از 40 کلان‌شهر دنیا که مدیریت‌های شهری به صورت متمرکز امکان اداره کلیه امورات شهر را در قالب دولت‌های محلی برعهده دارند از سالها قدمت برخوردار است. حسن خجسته معاون صدای سازمان صداوسیما در پاسخ به همشهری طرح پیشنهادی راه‌اندازی رادیو «صدای شهر» را مربوط به حدود 10 سال قبل دانست که از زمان روی‌کارآمدن قالیباف به عنوان شهردار تهران این مهم سرعت گرفت و در عرض مدتی کمتر از دو سال مراحل اجرایی خود را طی کرد و دیروز به بهره‌برداری رسید.
حسن خجسته معاون صدای سازمان صداوسیما در پاسخ به همشهری، طرح پیشنهادی راه‌اندازی رادیو «صدای شهر» را مربوط به حدود 10 سال قبل دانست  و گفت: اما از زمان روی‌کارآمدن قالیباف به عنوان شهردار تهران این مهم سرعت گرفت و در عرض مدتی کمتر از دو سال مراحل اجرایی خود را طی کرد و دیروز به بهره‌برداری رسید.
خجسته به همشهری گفت: فعلا استودیو «صدای شهر» در فواصل برنامه‌های رادیو تهران به فاصله هریک ساعت 5 دقیقه به اطلاع‌رسانی اخبار شهری خواهدپرداخت. اما ظرف یکی دو ماه آینده علاوه بر بخش‌های اطلاع‌رسانی 5 دقیقه‌ای، روزانه به مدت یک ساعت بحث‌های جدی در حوزه حقوق شهروندی و... به مردم ارایه خواهیم کرد.
معاون امور صدای سازمان صداوسیما قول داد: با توجه به درک وسیع قالیباف از مباحث اطلاع‌رسانی و روحیه فوق‌العاده ایشان بر لزوم اطلاع‌رسانی به‌موقع و همه‌جانبه به مردم ظرف مدت کوتاهی رادیو صدای شهر نظم خاصی گرفته و به رقیب جدی برای رادیو پیام تبدیل شود، به‌طوری که امنیت خاطری که هم‌اکنون رادیو پیام به لحاظ فراوانی مخاطب دارد پس از مدتی از شروع فعالیت رادیو صدای شهر از بین برود طوری که رادیو پیام رقیبی برای رادیو تهران قلمداد شود نه اینکه رادیو تهران رقیب پیام باشد!
خجسته همچنین بر لزوم عدالت توزیع اطلاعات اولیه، تکمیل این اطلاعات با درنظرگرفتن سرعت تغییر و تحولات در جهان و اصلاح آن دسته از اطلاعات که در گذر زمان دچار اشکال شده‌اند تاکید کرد و برخورداری از آن  را حق اساسی هر شهروند ایرانی دانست.
محمدباقر قالیباف نیز افتتاح نخستین استودیوی رادیویی به نام صدای شهررا برای شهرداری و شهروندان تهران به عنوان یک فرصت بی‌نظیر نام برد و گفت: هنگام مسئولیتم در حوزه نیروی انتظامی غیر از اخبار خصوصی افراد و آن دسته از مواردی که جنبه امنیتی داشت هیچ خبری را از مردم دریغ نکردم. خوشبختانه امروز در دوران مسئولیتم در شهرداری تهران براساس رویکرد شهروندمداری مکلف به ارائه کلیه اخبار و اطلاعات حوزه مدیریت شهری به طور مساوی در میان همه مردم هستیم.
قالیباف گام سوم مدیریت ارتباط شهری پس از سامانه 137 و 1888 را راه‌اندازی استودیوی صدای شهر دانست  که در جهت احقاق حقوق شهروندی، مشارکت مردم در اداره شهر، آموزش مناسبات شهری، هم افزایی مشارکت سازمان‌های مختلف برای تحقق مدیریت واحد شهری، گردش آزاد اطلاعات و جلب مشارکت فکری و نظری شهروندان در اداره شهر، تحقق نقد منصفانه و سازنده از مسئولان و پاسخگویی مدیران در برابر مردم اعلام کرد و افزود: اطمینان شهروندان به شهرداری به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند، منجر به ارتقای منزلت و جایگاه مجموعه شهرداری و شهروندی خواهد شد.
قالیباف در پاسخ به این سؤال که تفاوت رادیو صدای شهر با رادیو پیام در چیست؟ گفت: رادیو پیام صرفا به ارایه اطلاعات ترافیکی شهری خواهد پرداخت، درحالی که در رادیو صدای شهر سعی در گشودگی مشکلات روزانه شهروندان با شهرداری داریم؛ به عبارتی در این رادیو مجموع اطلاعاتی که یک شهروند تهرانی برای تسریع در حل مسایل زندگی روزانه خود نیاز دارد ارائه می‌شود.
سکینه احمدی مدیرکل رادیو تهران نیز که استودیو صدای شهر یکی از استودیوهای تحت امر وی در شبکه رادیویی تهران به شمار می‌رود، در گفت‌وگو با همشهری اظهار امیدواری کرد، این رادیو جایگاهی برای جلوه بیشتر مسئولان متعهد و شهروندان مسئول باشد و در کاهش هزینه‌های کلان خدمات شهری و به تبع آن رشد آگاهی عمومی و ارتقای سطح فرهنگ شهروندان نقش مؤثری ایفا کند.
کد خبر 7339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز