پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم "مورد عجیب بنجامین باتن" شانس اول کسب بیشترین جایزه اسکار امسال است

به گزارش بی‌بی‌سی با اعلام نامزد‌های دریافت جایزه اسکار،  فیلم "مورد عجیب بنجامین باتن (The Curious Case of Benjamin Button)"  در سیزده رشته نامزد دریافت جایزه شده است. پس از این فیلم هم Slumdog Millionaire با نامزدشدن در ده رشته شانس دوم  کسب بیشترین جوایز اسکار را دارد.

"شوالیه تاریکی" و Milk هم هرکدام در هشت رشته نامزد دریافت جایزه اسکار شده‌اند.
امسال مریل استریپ برای پانزدهمین بار نامزد دریافت جایزه اسکار برای بهترین بازیگر در فیلم "شک" شده است. دیگر نامزد این رشته کیت وینسلت به خاطر بازی در فیلم "خواننده" است.

در لیست نامزده‌های امسال فیلم‌های "مورد عجیب بنجامین باتن"، Slumdog Millionaire، "خواننده" و "فراست-نیکسن" شانس کسب عنوان بهترین فیلم را دارند.

در بخش بهترین بازیگر زن علاوه بر استریپ و وینسلت، آنه هات‌وی به خاطر بازی در فیلم "راشل ازدواج می‌کند"، آنجلینا جولی به خاطر بازی در فیلم The Changeling و ملیسا لئو به خاطر بازی در فیلم "رودخانه یخ‌زده"  نامزد شده‌اند.

در میان نامزدهای بهترین بازیگر مرد برد پیت که همسرش جولی هم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن است شانس اول کسب عنوان بهترین بازیگر مرد به شمار می‌رود. برد پیت در فیلم "مورد عجیب بنجامین باتن" نقش بنجامین باتن را بازی می‌کند که به صورت معکوس و از پیری به جوانی زندگی می‌کند. دیگر نامزدهای این بخش فرانک لانگلا به خاطر بازی نقش رئیس جمهور سابق آمریکا نیکسون در فیلم " فراست-نیکسن "، شون پن به خاطر بازی در میلک Milk، ریچارد جنکینس به خاطر بازی در فیلم "ملاقات‌کننده" و میکی روکر به خاطر بازی در فیلم "کشتی‌گیر" هستند.

نامزدهای بخش بهترین کارگردانی مراسم امسال اسکار هم به این ترتیب است: دنی بویل به خاطر Slumdog Millionaire، استفن دالدری به خاطر "خواننده"، دیوید فینچر به خاطر فیلم "بنجامن باتن"، ران هوارد به خاطر فیلم "فراست-نیکسن" و گوس وان سانت به خاطر Milk

کد خبر 73658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز