همشهری آنلاین: مدیر عامل بانک سپه از آغاز پرداخت سود سهام عدالت ۱.۵ میلیون خانوار از ۱۲ بهمن خبر داد.

 حسنعلی قنبری در نشستی خبری گفت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سود سهام عدالت در میان بیش از ۸ میلیون نفر توزیع خواهد شد که عمده آنها در مناطق دور افتاده ساکن هستند.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، وی افزود: پارسال نیز سود سهام عدالت میان ۴ میلیون و ۵۲۹ هزار دارنده سهامدار توزیع شد.

وی با اشاره به توزیع دو میلیون و ۵۰۰ هزار "سفرکارت" در میان قشرهای جامعه به ویژه کارمندان دولت گفت: این سفر کارت در انحصار بانک سپه است و دارندگان آن می‌توانند با ۴۰ درصد تخفیف از مزایای آن بهره‌مند شوند.

مدیرعامل بانک سپه ارزش مطالبه این بانک از محل مانده تسهیلات را ۱۴۴ هزار میلیارد ریال و منابع جذب شده را ۱۲۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: وصول مطالبات معوقه اعتبارات اسنادی و اعتبارات طرح‌ها و عقود اسلامی برنامه جدی بانک سپه است.

وی افزود: با تسویه اضافه برداشت از بانک مرکزی، از این پس همه تلاش بانک بر وصول مطالبات معوق متمرکز می‌شود.

قنبری گفت: با اجرای سیاست انقباضی در ماه‌های اخیر، میان تسهیلات ارائه شده و منابع جذب شده تعادل برقرار شده و وضع بانک بهبود یافته است.
وی گفت: بانک همچنین تلاش کرد سهم خود را در پرداخت تسهیلات به طرح‌های اقتصادی به ویژه ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی ویژه کارکنان نیروهای مسلح با دو هزار میلیارد ریال اعتبار ایفا کند.

این مسئول بانکی با اشاره به سهم ۵۰ درصدی بانک سپه در اجرای طرح‌های تولید سیمان در کشور گفت: سرمایه‌گذاری در صنایع غذایی، هوایی، فولاد و طرح‌های بیمارستانی و خودرویی از دیگر اقدامات این بانک است.

وی در ادامه با اشاره به تحریم‌های اعمال شده از سوی خزانه‌داری آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل علیه بانک سپه گفت‌: در برخی از کشورها مانند ایتالیا محدودیت‌ها فراتر از تحریم بود اما با تلاش مسئولان بانک، زیان ناشی از تحریم به حداقل کاهش یافت.

مدیرعامل بانک سپه در همایش یاد شده ادامه داد: هم اکنون شعب اروپایی این بانک در انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا فعالیت عادی دارند و به دنبال خروج از لیست تحریم و احقاق حقوق خود هستیم.

وی تصریح کرد: بانک سپه در لندن ماهیت شعبه ندارد بلکه به لحاظ اداری و حقوقی یک بانک کاملا انگلیسی - با سرمایه این بانک است و به همین علت در اولویت خروج از لیست تحریم قرار دارد.

قنبری در خصوص برخی مشکلات طرح سیمان خرم آباد و پرداخت تسهیلات ارزی به ان گفت: در پرداخت تسهیلات موارد قانونی رعایت شده است و برخی مشکلات زیست‌محیطی و منطقه‌ای این طرح نیز رفع خواهد شد.
وی اضافه کرد: بانک سپه با ۸۶ سال سابقه نخستین بانک ایرانی است و تلاش می‌کنیم در ارائه خدمات نوین نیز نخستین باشیم.

کد خبر 74032

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز