همشهری آنلاین: ثبت‌نام و ارسال مدارک برای واگذاری سهام عدالت به کلیه روزنامه‌نگاران فعال در نشریات،‌ خبرگزاری‌ها و مؤسسات مطبوعاتی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد ، با ابیان این مطلب اظهار کرد: فراخوان «واگذاری سهام عدالت برای کلیه روزنامه‌نگاران و افراد تحت تکفل آن‌ها جمعا تا سقف 5 نفر» از روز سه‌شنبه نهم اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام خواهد شد.

علیرضا ملکیان افزود:‌ در این فراخوان کلیه روزنامه‌نگاران می‌توانند مشخصات و مدارک مورد نیاز را از طریق رسانه متبوع به اداره ‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی ارسال کنند.

معاون مطبوعاتی ارشاد با بیان اینکه متن فراخوان، پرسشنامه و برنامه ثبت اطلاعات روزنامه‌نگاران از طریق سایت اینترنتی معاونت مطبوعاتی به نشانی www.press.gov.ir قابل دسترسی خواهد بود، ادامه داد: روزنامه‌نگاران آزاد می‌توانند جهت دریافت پرسشنامه اطلاعات روزنامه‌نگار، در تهران به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و در استان‌ها به ‌ادارات کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌ استان خود مراجعه کنند.

او تایید سوابق روزنامه‌نگاران آزاد را علاوه بر مدارک مندرج در فراخون، ارسال حداقل یکی از مدارک سابقه خبرنگاری مورد تأیید در واحد خبرنگاران اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، سابقه پرداخت حق بیمه‌ توسط نشریات، خبرگزاری‌ها ‌یا مؤسسات مطبوعاتی برای مدت حداقل‌ دو سال، ارائه مستندات حداقل سه سال کار روزنامه‌نگاری با یک یا چند نشریه یا خبرگزاری یا تأیید سه مرجع حقوقی مدیر کل‌ مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در تهران یا مدیران ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در‌ استان‌ها، تأیید مدیر مسوول یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها یا مؤسسات مطبوعاتی و تأیید مدیر عامل یکی از نهادهای صنفی قانونی شامل خانه مطبوعات یا انجمن‌های صنفی مورد تأیید ادارات کل ارشاد استانی به طور توامان دانست.

ملکیان درباره زمان لازم برای تکمیل این فرم‌ها تصریح کرد: لازم است مستندات لازم به انضمام فرم تکمیل شده حداکثر تا تاریخ 31 اردیبهشت‌ماه در تهران به واحد خبرنگاران اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و در استان‌ها به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوط تحویل شود.

او مشمولان این مرحله از طرح واگذاری سهام عدالت را کارکنان هیات‌های تحریریه رسانه‌ها شامل مدیر مسوول، سردبیر، معاون سردبیر تحریریه، دبیر سرویس، معاون دبیر سرویس، خبرنگار، گزارشگر، تنظیم کننده اخبار و مطالب، نویسنده، مترجم، طراح، کاریکاتوریست، عکاس خبری و مشاغل مشابه در خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، موسسات خبری، مجلات با هردوره انتشار (اعم از سالنامه، فصلنامه، ماهنامه، هفته نامه، دوهفته‌نامه و ...) و با هر زمینه موضوع و روش اعم از دولتی و خصوصی، دارای مجوز فعالیت‌ رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افراد تحت تکفل آن‌ها یاد کرد.

کد خبر 79996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز