مدیرعامل شرکت متروی تهران از آغاز ساخت خط ۱۰ متروی تهران از سال آینده خبر داد.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، محسن هرمزی مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در آئین انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری تهران با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که امروز در محل متروی تهران برگزار شد، گفت: دو برنامه اصلی در مدیریت شهری در دستور کار است که یکی از آنها تکمیل خطوط هفتگانه مترو و دیگری مطالعه و احداث خطوط جدید است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی توسعه شرقی خط ۴ مترو به طول ۶ کیلومتر با شش ایستگاه گفت: سال آینده خط ۱۰ مترو آغاز می‌شود و خط ۴ هم با همکاری بنیاد مسکن و خط ۱۱ که تفاهم‌نامه آنها با مپنا منعقد شده در سال آینده آغاز می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه، خط ۹ مترو هم به زودی از فاز مطالعاتی خارج می‌شود.

وی با تأکید بر این موضوع که در تکمیل خطوط هفتگانه در خط ۶مترو قبلا گسست‌هایی بوده است گفت: تمام تلاش‌های خود را کرده‌ایم که خط ۶ از میدان امام حسین(ع) تا دانشگاه تربیت مدرس احداث و به هم متصل شود و تا پایان سال این کار انجام می‌شود.

هرمزی در خصوص تست گرم بخشی از خط ۷ مترو گفت: فردا از میدان صنعت تا میدان کتاب تست گرم انجام می‌شود.

عملیات اجرایی خط ۱۰ به طول ۴۴ کیلومتر آغاز شده و در شمال شهر تهران مسیری را به صورت شرقی-غربی طی می کند؛ این خط از منطقه ۲۲ آغاز می شود و در میدان قنات کوثر در شمال شرق تهران به اتمام می رسد. سه خط ۸،۹ و ۱۱ نیز در مرحله مطالعات است و از سال آینده وارد فاز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 742046

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha