با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ازای تولد هر فرزند از ابتدای سال ۱۴۰۲ معادل ۲ میلیون تومان سهام به نام فرزند اختصاص می یابد.

نوزاد

به گزارش همشهری آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز(شنبه) و در ادامه بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، با الحاق یک بند به تبصره ۲ موافقت کردند.

بر اساس این بند الحاقی به تبصره ۲؛ دولت مکلف است ماهانه معادل ۲ درصد از یک دوازدهم هزینه های جاری شرکت های دولتی و بانک ها و موسسات انتخابی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره ۳ این قانون که سود ده و فاقد زیان انباشت طبق آخرین صورت مالی حسابرسی شده باشد، به استثنای هزینه های استهلاک و هزینه عملیات بانک و بیمه را از حساب های آنها برداشت و به پیوست شماره ۱۳۰۴۲۵ جدول ۵ این قانون واریز کند.

از منابع این محل، دولت مکلف به اجرای ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت براساس سازوکار اجرایی که وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیات وزیران رسانده است، خواهد بود. بر این اساس به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۲ متولد خواهد شد، مبلغ ۲۲ میلیون ریال تا سقف ۲۲ هزار میلیارد ریال از محل ردیف ۱۳۰۴۲۵ جدول شماره ۵ این قانون صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری معامله در بورس به نام فرزند اختصاص می یابد.

کد خبر 746115
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    3 0
    دروغ گو ها وام فرزندآوری رو هنوز ندادن بهمون یک سال شد اونوقت .............الان سه ماه بانک به شماره شعبه 4361 میگه نامه زدن هیچ گونه وام تکلیفی و غیر ... پرداخت نشه ولی مدارک رو میگرن الکی برا مردم هزینه درست میکننن
  • سامان IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    2 0
    سلام و احترام این سهام ها مشخص نیست کی قابل وصول است و اینکه چه مقدار نقدی بابت این سهام ها از بیت المال برداشت میشود که در آینده ای نامعلوم به این بندگان خدا پرداخت میشود و یا خیر البته اگر در آینده تحت عنوان افزایش سهام از محل آورده سهامداران مبالغی هم از این طفلان گرفته نشود . انشالله خدا عاقبت همه را به خیر کند .
  • الناسمری اصل IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    از نظر مالی ضعیف
  • مهرسام IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    1 0
    همیشه هر کاری میخوان انجام بدن برا سال جدیده ، من پسرم متولد سال ۱۳۹۹ بود یه ماه کم داشت به ۱۴۰۰ ، وام بهش تعلق نگرفت ، وام فرزند آوری به شهرستان هایی که زاد و ولد زیاده هم نمیدن