پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوگل روز چهارشنبه 16بهمن سرویس تحت وب و نرم‌افزار موبایل جدیدی به نام Latitude را برای کاربران 27 کشور جهان منتشر کرد.

کاربران با استفاده از این نرم‌افزار بر روی موبایل خود و همچنین بر روی نمایه iGoogle می‌توانند مکان دقیق خود را برای دوستان و آشنایانشان ارسال کنند.

این شرکت در وبلاگش می‌نویسد: "جدا از جالب‌ بودن چنین ابزاری، حساسیت اطلاعات شخصی برای ما اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل لایه‌های امنیتی زیادی بر روی این نرم‌افزار اعمال کرده‌ایم. شما نه تنها توانایی کنترل این که چه کسانی مکان شما را می‌بینند را دارید، بلکه می‌توانید مشخصات مکانی که ارسال می‌شود را کنترل کنید."

سرویس Latitude گوگل بیشتر شبیه نرم‌افزار تحت شبکه موبایل Loopt است. شرکت‌های موبایل Verizone  و Vodafone از Loopt بر روی آی‌فون اپل پشتیبانی می‌کنند.

Latitude بر روی گوشی‌‌های بلک‌بری، گوشی‌های دارای سیستم عامل S60 سیمبین، مایکروسافت ویندوز موبایل و سیستم عامل اندروید گوگل کار می‌کند.

گفتنی است که در سال 2005 گوگل ابزاری را عرضه کرد که با استفاده از پیامک مکان‌های افراد را به اشتراک می‌گذاشت. پروژه طراحی این ابزار مدتی بعد از انتشار اولین نسخه‌اش تعطیل شد.

کد خبر 74664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز