پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوگل با ارائه چند امکان جدید سرویس تلفنی خود را تقویت می‌کند، اقدامی که به نظر می‌رسد نوعی رقابت با شرکت‌هایی نظیر اسکاپی باشد.

به گزارش بی‌بی‌سی این سرویس جدید گوگل به کاربران سامانه تبدیل متن به گفتا و امکان برقراری  تماس‌های ارزان بین‌المللی ارائه می‌دهد. این امکانات پس از آن از سوی گوگل ارائه می‌شوند که این شرکت چندی پیش شرکت مخابراتی گرنسنترال را خریداری کرد.

ارائه سرویس گوگل وویس (Google Voice) اولین اقدامی است که گوگل پس از خریداری این شرکت انجام داده است. این سرویس به کاربران یک شماره می‌هد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند تمام تماس‌های خود را از هر جایی برقرار کنند.

سرویس Google Voice آخرین اقدام گوگل برای گسترده‌تر کردن فعالیت‌هایش به خارج از فضای جستجو و تبلیغلات آنلاین است. در این سرویس جدید تماس‌های داخلی در آمریکا رایگان خواهند بود اما کاربران بری برقراری تماس‌های بین‌المللی باید هزینه بپردازند. هزینه برقراری تماس اما بسیار ارزان است به گونه‌ای که هر دقیقه تماس با یک خط ثابت در انگلیس دو سنت در دقیقه خواهد بود.

گوگل اعلام کرده است این سرویس جدید تهدیدی علیه اسکایپ یا دیگر شرکت‌های مخابراتی و همچنین سرویس گوگل تاک خود نیست. کریگ واکر یکی از مسئولان این پروژه در گوگل در این باره می‌گوید: ارئه این سرویس تنها برای این است که تلفن‌های موجود بهتر کار کنند. این به این معنا نیست که ما این سرویس را جایگزین تلفن‌ها خواهیم کرد بلکه می‌خواهیم کارایی بهتری به آن‌ها بدهیم.

با این حال گوگل هنوز اعلام نکرده است چند نفر برای استفاده از این سرویس جدید ثبت‌نام کرده‌اند. این سرویس در حال حاضر تنها به کسانی که قبلا در گرندسنترال عضو بوده‌اند ارائه می‌شود

کد خبر 77108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز