یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

جا گذاشتن کتاب در مکان‌های عمومی رفتاری است که اکنون در ایتالیا و فرانسه به‌سرعت در حال افزایش است. کسی کتابش را در مکان‌های عمومی رها می‌کند و خودش را معرفی هم نمی‌کند.

یییییییییییی

به گزارش همشهری آنلاین، این فرد فقط یک درخواست از خواننده یا خوانندگان احتمالی بعدی دارد و آن این که : «شما نیز بعد از خواندن کتاب، آن را در محلی مشابه قرار دهید تا دیگران بتوانند از این کتاب استفاده کنند». این طرح که به‌عنوان ایستگاه کتاب نیز شناخته می‌شود در ایران هم طرفداران زیادی دارد؛ از جمله فرهنگسرای خانواده که در آستانه فرارسیدن سال نو قرار است آن را با نام "خانه‌تکانی کتاب" اجرا کند.

رئیس فرهنگسرای خانواده می‌گوید : «این برنامه ایستگاهی با تبادل کتاب‌های خوانده‌شده و دریافت کتاب جدید به‌جای آن، همراه است و علاقه‌مندان کتاب‌های مازاد خود را با یکدیگر مبادله می‌کنند؛ هدف نیز ارتقای سطح کیفی مطالعه و بازگرداندن کتاب‌های بی‌استفاده در خانه‌ها به چرخه خوانده شدن است. »
شما هم اگر کتابی در خانه دارید که دیگر نمی‌خوانید و سالم است می‌توانید روز یکشنبه ٢٣ اسفند ساعت ١۵ به فرهنگسرای خانواده بروید و "کتاب‌تان را جا بگذارید" و اگر هم خواستید کتاب دیگری به خانه ببرید.

به گفته «شیوا مقدم» این طرح در سال جدید در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود.
فرهنگسرای خانواده در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق واقع است تلفن ٨٨٧٠٦٨٦٩ هم پاسخگوی شماست.

کد خبر 747997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha