یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
۲ نفر

نقشه راه‌شان را جذب نوجوانان و جوانان همسن و سال خود گذاشته و در این راه از هیچ برنامه‌ای عقب نمی‌مانند. کافی است مناسبتی پیش رو باشد یا ایده‌ای داده شود. بچه‌های مسجد حضرت ابوالفضل(ع) پیشقدم شده و هر یک مسئولیتی به دوش می‌گیرد تا نشان دهند نخبگان و سفیران شهرک غرب همیشه آماده‌اند.

مسجد

به گزارش همشهری آنلاین، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بلوار فرحزادی در منطقه ۲ تهران، بیش از ۳۳ سال قدمت دارد و افراد زیادی به آن‌ تردد دارند. اما مهم‌ترین حاضران این مسجد نوجوانان و جوانانی هستند که در گذر زمان برای خود در این پایگاه دینی ایجاد کرده و بار بخشی از فعالیت‌ها را به دوش می‌کشند.

خواندنی های بیشتر را اینجا دنبال کنید

«کتابخانه خدا» در دست سفیران شهرک غرب

فعالیت بر اساس علاقه

مسئولیت بچه‌های مسجد که تعدادشان به ۴۰ نفر می‌رسد متفاوت است. بخشی با بازشدن درهای مسجد و حضور نمازگزاران مسئولیت پخش چای و گاه شیرینی را به عهده می‌گیرند و تعدادی هم اگر مناسبتی پیش رو باشد، عهده‌دار آذین‌بندی، هماهنگی برای اجرای سرود و جشن می‌شوند. «محمدرضا حشمتی» امام جماعت مسجد می‌گوید: «بچه‌ها که اغلب در رده نوجوانان و جوانان هستند برای خودشان گروه نخبگان و سفیران تشکیل داده‌اند و با توجه به ذوق و علاقه‌شان ما هم از آنها حمایت می‌کنیم.»

فعالیت‌های داوطلبانه

تمامی فعالیت‌های بچه‌های مسجد داوطلبانه بوده و آنها گاه برای خود برنامه اردو ترتیب داده برخی مواقع برنامه آموزشی تدارک می‌کنند. برخی مواقع هم به قولی شاگرد زرنگ‌ها با برنامه‌ای به نام «کتابخانه خدا» برای دانش‌آموزان سال پایینی و نیازمند کمک، کلاس‌های رفع اشکال در شبستان مسجد برگزار می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا نوجوانان و جوانان زیادی در گذر زمان جذب مسجد شوند. «احسان مهدیان» از جوانان مسجدی که بخشی از برنامه‌ها با هماهنگی او اجرایی می‌شود، می‌گوید: «برای بچه‌ها فرقی نمی‌کند که چه مناسبتی پیش رو باشد، کافی است در جریان برنامه‌ای قرار بگیرند. هر یک از دیگری سبقت می‌گیرند و همین موضوع باعث شده تا برنامه‌ها منسجم‌تر باشد.»

«کتابخانه خدا» در دست سفیران شهرک غرب
تشکیل گروه سرود با حضور اعضای مسجد

آموزش و جذب همدوره‌ای‌ها

برپایی کلاس‌ها در ۴ سطح (روخوانی، تجوید ۱، تجوید ۲، صوت ولحن) در شبستان مسجد، اردوهای یک روزه، تشکیل گروه سرود نسیم انتظار با هدف نشر و تحکیم باورهای مذهبی و گسترش معارف اهل‌بیت گوشه‌ای دیگر از برنامه‌های بچه‌های مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برای خود و دوستان‌شان است که در دوره‌های زمانی مختلف برگزار می‌شود. مهدیان می‌گوید: «هر یک از فعالیت‌ها به بچه‌ها انگیزه می‌دهد. به‌عنوان مثال، دانش‌آموزان مستعد و با انگیزه ۱۰ تا ۱۷ ساله جذب گروه سرود شده‌اند و پس از گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت حالا در مناسبت‌ها و حتی برنامه‌های ملی برنامه دارند.»

کد خبر 748224

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha