شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
۱ نفر

سفرنامه‌نویسی از جمله سبک‌ ادبی است که در آن شخصی که به سرزمین، کشور و شهری سفر کرده، دیده‌ها، شنیده‌ها و تجربیاتش را به اشتراک می‌گذارد. اما نوشتن این سفرنامه فوت و فن‌هایی دارد که جمعیت ایرانگردی و جهانگردی فانوس به دنبال آموزش و برپایی جشنواره‌ای برای آن است.

کانون

به گزارش همشهری آنلاین، کارگاه آموزشی «نوشتن از زیسته در سفر» عنوان برنامه‌ای است که جمعیت ایرانگردی و جهانگردی فانوس به‌عنوان تشکل مردم‌نهاد در منطقه ۲ تهران به دنبال برپایی آن است. «مهدی زمانی» مدیر این تشکل می‌گوید: «یکی از شاخه‌های گردشگری، در زمیه ادبی است. به همین دلیل این کارگاه تدارک دیده شده و علاقه‌مندان زیر نظر «نفیسه خسروی» آموزش می‌بینند.»

خواندنی های بیشتر را اینجا دنبال کنید

سفرنامه‌نویسی به سبک فانوسی‌ها

اول آموزش، بعدجشنواره

البته کانون فانوس پس از برپایی این دوره‌ها به دنبال برپایی جشنواره‌ای در سطح جایزه جلال و فرشته است. زمانی می‌گوید: «با توجه به فعالیت‌های تشکل در زمینه گردشگری مسابقه‌ای هم در زمینه سفرنامه‌نویسی تدارک خواهیم دید و امیدواریم این مسابقه را هر سال برگزار کنیم.»

جالب اینجاست که شرکت در کارگاه‌های آموزشی هزینه‌ای برای علاقه‌مندان ندارد و فقط شرکت‌کننده‌ها برای ارتقای فرهنگ گردشگری می‌توانند کتاب تخصصی با انتخاب خود به کتابخانه کانون گردشگری فانوس هدیه دهند. زمانی می‌گوید: «در کتابخانه مجموعه بیش از ۵۰۰ جلد کتاب تخصصی وجود دارد و می‌تواند کمک زیادی به مردم کند. با توجه به اینکه تشکل هم به دنبال منافع مادی نیست و از طرفی شروع کلاس‌ها همزمان با روز کتاب است، پیشنهاد دادیم که به جای هزینه کلاس‌ها علاقه‌مندان کتاب هدیه دهند.»

کارگاه آموزشی از سه‌شنبه ۵ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۳۳۸۷۳۰۰ تماس بگیرند. محل برپایی دوره‌ها هم در خیابان پاتریس لومومبا، نبش کوچه حسین‌پور است.

کد خبر 755001

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha