برای‌ ترویج فرهنگ مطالعه همچنین فراهم شدن شرایط دسترسی آسان به کتاب، پاتوق‌های ادبی کتابخوانی با حضور چهره‌های شاخص حوزه ادبیات و کتاب در محله‌های دهگانه‌های پازل دهم شهر تهران راه‌اندازی می‌شود.

بهاره خسروی

به گزارش همشهری آنلاین، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ١٠ با اعلام این خبر و با بیان اینکه‌ ترویج سنت حسنه فرهنگ کتاب و کتابخوانی موجب انتقال میراث فرهنگی و گنجینه معارف و دستاوردهای دانشمندان و فرهیختگان به نسل‌های دیگر می‌شود، گفت : «‌یکی از مهم‌ترین راهبردها و محورهای تحقق برنامه‌ریزی‌های صحیح فرهنگی، ‌ ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه و ایجاد انگیزه و احساس نیاز میان مخاطبان در جامعه است. »
به گفته «‌اسماعیل عربلو» فضاسازی مناسب و تبلیغات محیطی با مضامین کتاب، کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه از طریق نصب بنر، ارسال پیامک روزانه و اطلاع‌رسانی از طریق همشهری محله انجام می‌شود.
او با تاکید بر ضرورت تجلیل از فعالان محلی در عرصه کتابخوانی ادامه داد : «در مراسمی از فعالان محلی در حوزه کتاب شامل خردسال‌ترین و مسن‌ترین عضو کتابخانه، خیّران و اهداکنندگان کتاب، برترین رتبه کنکور دانشگاه عضو کتابخانه، رابطان فرهنگی کتابخانه‌ها و مسئولان کانون‌های فعال خانه کتاب، صاحبان برترین کتابخانه‌های شخصی در منازل و... تجلیل به عمل خواهد آمد. »
عربلو از راه‌اندازی ایستگاه مطالعه کتاب در محله‌های دهگانه و مسابقات ویژه در حوزه کتابخوانی خبر داد : «برپایی مسابقات کتابخوانی مختلف، تورهای گردشگری و بازدید، نمایشگاه‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی، برپایی محافل ادبی و پاتوق‌های فرهنگی،، برپایی نمایشگاه تازه‌های کتاب، از برنامه‌های شاخصی است که با هدف‌ ترویج فرهنگ کتابخوانی در پازل دهم شهر تهران اجرا می‌شود. »

کد خبر 721819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha