گروه جهادی «وصال مهدوی یاران رضوی» از جمله تشکل‌های فعالی است که از سال ۹۳ در حوزه‌های ازدواج آسان، تامین جهیزیه، کارآفرینی، درمان، مشاوره، آموزش، وام قرض‌الحسنه و ارائه کمک به خانواده‌های کم‌برخوردار فعالیت می‌کند.

گروه جهادی

همشهری آنلاین - پریسا نوری: با وجود اینکه دفتر مرکزی این تشکل در شهرری است، اما دامنه اقدامات آنان نه فقط تهران و شهرری، که چندین استان کشور از جمله مرکزی و قم را در بر می‌گیرد. «سمیه آقاداوری»، طلبه جهادگر و مدیر این مجموعه، درباره چرایی تشکیل گروه «وصال مهدی یاران رضوی» می‌گوید: «به فرموده مقام معظم رهبری، ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نمی‌توانیم این کشور را به سامان برسانیم. از این رو، جمعی از طلاب و جوانان جهادگر پای کار آمدند تا با فعالیت جهادی در حوزه‌های مختلف قدمی در راه اعتلای کشور عزیزمان برداریم.»

معارفه و کمک به ازدواج آسان بیش از ۳۰۰ زوج، یاری رساندن به افراد بی‌بضاعت و بانوان سرپرست خانوار، کارآفرینی برای ۱۵۰ جوان جویای کار، اعزام بیش از ۴۰۰ زائر مشهداولی به بارگاه مقدس امام رضا (ع)، تهیه و اهدای ۱۰۰ جهیزیه، اهدای ۴۰۰ بسته کامل لوازم تحریر و کمک‌هزینه تحصیلی و آموزشی صدها دانش‌آموز و دانشجو، ارائه خدمات رایگان مشاوره حقوقی، خانواده، ازدواج مددجویان و ... بخشی از فعالیت‌های گروه جهادی وصال مهدوی یاران رضوی در این سال‌هاست.

این طلبه جهادگر که از خادمان حرم مطهر رضوی است درباره پیکره این گروه جهادی می‌گوید:‌ «اعضای هیات امنای این گروه ۷ نفر هستند، ولی خدمات و فعالیت‌ها با حمایت و کمک‌ ده‌ها تن از نیکوکاران، پزشکان، هنرمندان، طلاب، وکلا، مشاوران جهادگر و ... ارائه می‌شود.»

آقاداوری در ادامه تاکید می‌کند:‌ «در این تشکل، برخلاف بسیاری از خیریه‌ها، کمک‌های مستمر به مددجویان و افراد تحت پوشش نداریم. هدف ما توانمندسازی خانواده‌ها و حفظ عزت نفس افراد کم‌برخوردار است و تلاش می‌کنیم به سهم خود با ارائه مشاوره، تامین وام قرض‌الحسنه و در نهایت کارآفرینی به این هدف دست یابیم.»

کد خبر 755694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha