چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
۵ نفر

همان‌طور که می‌دانید پیکر شهید «جانی بِت اوشانا» سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش و از شهدای اقلیت‌های مذهبی که در عملیات بدر درسال ۱۳۶۳ به شهادت رسیده بود، درحالی پس از ۳۸ سال به میهن عزیزمان بازگشت که والدین شهید و ۳ برادرش در سال‌های گذشته فوت کرده ‌بودند و او تنها مانده بود.

نیکنام

به گزارش همشهری آنلاین، «مریم ترکاشوند»، مادر شهید مدافع حرم، «مجید قربانخانی»، که از اهالی محله یافت آباد جنوبی در خیابان بابایی است، پس از مطلع شدن از این ماجرا، نیت می‌کند که با شرکت در مراسم تشییع شهید آشوری، جای خالی خانواده و مادرش را پر کند. وقتی او خودش را کنار تابوت و پیکر پاک و مطهر جانی بت رساند، دوباره بوی مجیدش را حس کرد، انگار فرزند خودش بود. مادر که باشید این چیزها را بهتر می‌فهمید. او بر بالین این شهید مظلوم مادری کرد و لالایی خواند. درست مثل همان موقعی که مجید کوچکش را روی زانوهایش می‌خواباند، نوازش می‌کرد و با نجواهای مادرانه‌اش ستاره‌های آسمان را برایش می‌شمرد تا آرام بخوابد. این رفتار زیبای مادر شهید قربانخانی، بسیار ارزشمند بود و مورد توجه شهروندان قرار گرفت و بر این نکته صحه گذاشت که سرباز وطن برای همه ما عزیز است و گرانقدر.

«مجید قربانخانی» نیز در ۲۱ دی ماه سال ۱۳۹۴ به همراه همرزمانش هم چون شهیدان «مصطفی چگینی»، «مرتضی کریمی» و «محمد آژند» در منطقه خان‌طومان در حلب سوریه به شهادت رسید و پیکر پاکش پس از گذشت سه سال از شهادتش به وطن بازگشت. هویت شهید مجید قربانخانی در سال ۹۸ توسط گروه‌های تفحص شهدا کشف و با آزمایش «دی. ان. ای» شناسایی شد.

 لالایی خواندن برای سربازی که هیچ‌ کس را نداشت

کد خبر 757117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین US ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    2 0
    روح این شهید راه وطن شاد باد. خداوند میهمان او و خانواده گرامیشان است. ممنون از درج این موضوع!