مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
۰ نفر

برخی بیماری‌ها فقط مختص بانوان است که یکی از آنها مربوط به عوارض رحم است که در برخی موارد درمان قطعی برای آنها وجود ندارد.

آزمايشگاه كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سرطان رحم از بیماری‌های رایج بین برخی از زنان است که اگر به موقع تشخیص داده یا بعد از تشخیص این عارضه نسبت به درمان آن اقدام نشود، عواقب بسیار بدی برای بیماران دارد. بر همین اساس نسبت به در امان ماندن این بیماری نکاتی توصیه می‌شود.

۱) «پاپ اسمیر» به چه درد می‌خورد و چرا زنان باید هر سال یک بار این آزمایش را انجام دهند؟

تشخیص به‌موقع و زودهنگام سرطان دهانه رحم  درمان بهتر و مؤثرتری برای آن همراه خواهد داشت، و چون  ممکن است مراحل اولیه سرطان هیچ علامتی نداشته باشد، انجام مرتب آزمایش پاپ‌اسمیر باعث می‌شود این سرطان در مراحل ابتدایی شناسایی و درمان شود؛ حتی وقتی هنوز هیچ علامتی از خود نشان نداده‌است. به همین دلیل، توصیه می‌شود خانم‌ها سالی یک بار این آزمایش را انجام دهند.

۲) تغییر رنگ ترشحات واژن طبیعی است یا می‌تواند نشانه یک بیماری باشد؟  

به طور طبیعی مخاط مجرای تناسلی (واژن) همیشه ترشحاتی دارد که میزان آن کم است و در طول چرخه ماهانه تغییر می‌کند. این ترشحات معمولا بی‌رنگ و شفاف است، اما اگر با علائم دیگری مانند خارش، درد یا سوزش همراه باشد، غیرطبیعی است و نیاز به بررسی بیشتر دارد. ترشحات واژن به طور طبیعی شفاف، سفید یا شیری مایل به سفید است. اگر رنگ آن تغییر کند، مثلا مانند ترشحات عفونی سبز یا خاکستری شود یا اگر در دوران غیر از عادت ماهانه خون از واژن خارج شود، لازم است به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.  

کد خبر 757375
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha