معتادان که زمین بدون استفاده‌ای را در محله سیروس به ملک طلق خود تبدیل کرده بودند، مجبور به ترک آن شدند؛ چرا که این محل با مشارکت اهالی به گلخانه تبدیل شد.

گلخانه

همشهری آنلاین- ابوذر چهل امیرانی:‌ معتادان همیشه در محله‌ها دنبال خانه‌های متروکه و زمین‌های بدون صاحب می‌گردند تا آنها را به محل استراحت و جایی برای مصرف موادمخدر تبدیل کنند. زمین بلااستفاده‌ای هم سال‌ها در خیابان مولوی کیانی به محل گردهمایی معتادان و مصرف موادمخدر تبدیل شده بود و با وجودی هم که دور آن حصارکشی شد، اما معتادان به هر طریق وارد زمین می‌شدند تا اینکه جمعی از شهروندان دست به‌کار شده و با مشارکت شهرداری منطقه۱۲، آن را به گلخانه تبدیل کردند.

از این اقدام به‌عنوان یکی از طرح‌های شاخص مشارکت‌محور اجتماعی در این منطقه یاد می‌شود که سبب شده آسیب‌های اجتماعی زیادی از محله سیروس رفع شود.

اقدام جالب دیگری که در این خصوص انجام شده این است که به گفته «امیر یزدی» شهردار منطقه، قرار است از این زمین برای کمک به کسب‌ و کارهای خانگی استفاده شود. به این ترتیب که معلولان و اهالی قرار است با پرورش گیاهان در این گلخانه، تسهیلات دریافت کنند. آنها گلدان‌های گل آلوئه‌ورا را از این گلخانه تحویل خواهند گرفت تا پس از پرورش و تحویل آن به گلخانه، بن خرید کالا از فروشگاه‌های محلی همان محدوده دریافت کنند.

این کار ضمن استفاده بهینه از فضاهای بی‌دفاع شهری، رفع آسیب‌های اجتماعی، بهبود وضعیت محیط‌زیست، افزایش سرانه فضای سبز و کارآفرینی برای شهروندان، سبب رضایت و استقبال ساکنان شده است.

بد نیست بدانید که محله سیروس، یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران است که بخشی از منطقه وسیعی به نام چال‌میدان قدیم به‌شمار می‌رود. این محله در محدوده حصار صفوی تهران قرار دارد و از جاذبه‌های منطقه۱۲ برای تهرانگردان است.

کد خبر 758858

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha