خیابان امین‌الملک تهران_امامزاده حسن(ع)_ را که به سمت چهارراه‌ یافت‌آباد بروید، درست در تقاطع دوراهی که به شکل میدانی بزرگ درآمده، المان و نمادی متفاوت توجه‌تان را جلب می‌کند.

قاسمی

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی : بدون تردید در هیچ کجای تهران نمی‌توانید چنین نمادی پیدا کنید؛ هواپیمای بی‌بال رو به آسمان و خلبانی که سوی خورشید می‌رود و انگار گوشه چشمی هم به کارهای ما دارد. نمادی که پشتوانه‌ای ملی و میهنی دارد، شهیدی که آوازه شجاعت و رشادت‌هایش تا دوردست‌ها رسیده است؛ سردار شهید و استاد خلبان «احمد مایلی».

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

روایت قهرمانی‌های یک بچه‌محل

خلبان شهید «حاج احمد مایلی» بچه محله امامزاده حسن(ع) تهران و ساکن منطقه١٧، فرمانده یگان ویژه هوایی «صابرین» و یگان ویژه هوایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران بود که در جریان یک عملیات شناسایی در منطقه ایرانشهر سیستان‌وبلوچستان در نوزدهم مهرماه ١٣٩۵ به درجه رفیع شهادت نائل شد. 

او در بیشتر عملیات‌های مبارزه با اشرار و قاچاقچیان در مناطق عملیاتی کردستان و مناطق مرزی سیستان‌وبلوچستان حضور داشته و در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) و آموزش نیروهای جهان اسلام ازجمله حزب الله لبنان و مدافعان حرم نقش مهم و تاثیرگذار داشت. همچنین شهید «مایلی» با راه‌اندازی گشت‌های هوایی در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان در ایجاد امنیت این منطقه استراتژیک بسیار موثر بود.

ناگفته نماند که او همان‌طور که در چتربازی و خلبانی اعجوبه بود، در مسجد محل به‌عنوان عضو هیئت امنا نیز به نحو احسن انجام وظیفه می‌کرد. حاج احمد یکی از افرادی بود که به‌شدت از کارهای فرهنگی حمایت مادی و معنوی می‌کرد. حتی در ماموریت‌هایش، تلفنی پیگیر کارهای بچه‌محل‌هایش بود و اعتقاد داشت امروز به‌شدت به‌کار فرهنگی - تربیتی برای نوجوانان و جوانان نیاز داریم.

روایت قهرمانی‌های یک بچه‌محل | اعجوبه چتربازی ایران بچه‌ امامزاده‌ حسن(ع) تهران بود

روایت قهرمانی‌های یک بچه‌محل | اعجوبه چتربازی ایران بچه‌ امامزاده‌ حسن(ع) تهران بود

روایت قهرمانی‌های یک بچه‌محل | اعجوبه چتربازی ایران بچه‌ امامزاده‌ حسن(ع) تهران بود

کد خبر 759251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha