چند سال پیش خبر کشته شدن «بیرد و ملانی بیلینگز» زن و شوهر نیکوکار آمریکایی، تیتر اول روزنامه‌ها بود و علت آن ماجرای عجیب این مرگ‌ها بود. هفته نامه همشهری سرنخ ۳۱ مردادماه۱۳۸۸ گزارش کاملی از این ماجرا منتشر کرده است.

قتل زوج آمریکایی

به گزارش همشهری آنلاین، این زوج خیر در خانه بسیار بزرگی در غرب «پنساکولا» با ۱۶ بچه زندگی می‌کردند؛ البته تنها چهارتای این بچه‌ها متعلق به خودشان بودند و این مرد و زن نیکوکار ۱۲ کودک دیگر را به فرزندی قبول کرده بودند.
 این ۱۲ کودک، کودکانی استثنایی بودند که از بیماری‌هایی مانند اوتیزم یا عقب‌ماندگی ذهنی رنج می‌بردند. همه بچه‌ها بین ۸ تا ۱۴ ساله بودند.  زوج نیکوکار آمریکایی برای نگهداری بچه‌ها چندین مددکار و پرستار استخدام کرده بودند که در خانه کوچکی نزدیک خانه اصلی زندگی می‌کردند.

 البته آنها از مال دنیا کم و کاستی نداشتند. ارزش خانه فعلی آنها نزدیک به ۷۰۰ هزار دلار است. بیرد بیلینگز ۶۳ ساله یک شرکت فروش ماشین‌های گران‌قیمت، قایق‌های تفریحی لوکس و برخی ماشین‌های صنعتی داشت و ملانی ۴۳ ساله همسرش خانه‌دار بود اما بیشتر وقت‌ها در مراکز خیریه یا کمک به بی‌خانمان‌ها فعالیت می‌کرد. آنها وضع مالی بسیار خوبی داشتند و از خانواده‌های محبوب و از خیران سرشناس آمریکا به حساب می‌آمدند.

بیرد در سال ۱۹۹۳ یعنی زمانی که با ملانی ازدواج کرد، ثروتی بیش از یک و نیم میلیون دلار داشت. البته ظاهرا بیرد بیلینگز گذشته‌ای متفاوت از حالا داشته.  او صاحب یک کلوپ شبانه بوده و یک بار هم به جرم معامله یک ماشین سرقتی محاکمه شده اما ظاهرا بعد از ازدواج با ملانی تغییر رفتار داده و به فردی خیر و حامی کودکان بی‌سرپرست تبدیل شده بود.

گران‌ترین قرارداد آدم‌کشی

 پلیس تاکنون هرگونه رابطه‌ای میان قتل آنها با گذشته بیرد را رد کرده است. در روز قتل  زن و شوهرخیر، در حیاط پشتی خانه وسایل سوخته‌ای پیدا شد؛ مثلا چند جعبه چوبی که پلیس حدس می‌زد جعبه جواهرات باشد.

گویا دزدی، بزرگ‌ترین انگیزه سارقان برای کشتن مرد و زن آمریکایی بود چون جواهراتی به ارزش ۱۶۴ هزار دلار و پول نقدی حدود ۱۰۰هزار دلار که در خانه بوده به سرقت رفته اما هنوز معلوم نیست که چرا قاتلان بعد از سرقت به اتاق خواب بیرد و ملانی رفته و آنها را در حالی که در خواب بودند، با شلیک گلوله کشته‌اند. تا حالا هفت نفر، شش مرد و یک زن، در ارتباط با این قتل دستگیر شده‌اند؛ «پاتریک گونزالز» ۳۵ ساله، «لئونارد گونزالز» ۵۶ ساله، «واینی توماس کولدرون» ۴۱ ساله، «گری لامونت سامنر» ۳۰ ساله، «فریذریک لی ثورنتون» ۱۹ ساله، «دونالد رای استالورث» ۲۸ ساله و «راکین پاوز فلورنس» ۱۶ ساله که او هم در دادگاه بزرگسالان محاکمه خواهد شد.

گران‌ترین قرارداد آدم‌کشی
پاتریک گونزالز ۳۵ساله، طراح قتل زوج نیکوکار

  پلیس «پاتریک گونزالز» ۳۵ ساله را طراح جنایت می‌داند. البته یک فرضیه دیگر هم وجود دارد که قاتلان، در واقع آدمکش‌هایی بودند که برای کشتن بیرد و ملانی بیلینگز استخدام شده و پول گرفته بودند. اما تا الان هیچ کدام از متهمان به چنین موضوعی اعتراف نکرده‌اند.  

کد خبر 760563
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha