سخنگوی وزارت خارجه کشورمان این سوال را مطرح کرد که وزیر خارجه آلمان چگونه به خود حق می‌دهد از حقوق بشر مردم ایران صحبت کند؟!

کنعانی

به گزارش همشهری آنلاین، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در ادامه رویکرد مداخله‌جویانه این کشور درباره امور داخلی ایران و سکوت در برابر سیاست‌های مستبدانه رژیمی مانند رژیم اسراییل که دهه‌هاست موجب آوارگی و جان باختن شمار قابل توجهی از شهروندان فلسطینی شده و همچنین سکوت در برابر پیامدهای فاجعه‌بار جنگ‌های آمریکا در منطقه برای وضعیت حقوق بشر در جمع خبرنگاران در بروکسل با تکرار ادعاها درباره وضعیت حقوق بشر در ایران گفت که ما این (وضع) را قبول نخواهیم کرد.

ناصر کنعانی در واکنش به سخنان اخیر وزیر خارجه آلمان در توییتی نوشت: بسیار بعید است وزیر خارجه آلمان از ذهنیت مردم ایران نسبت به گازها و مواد شیمیایی و ارتباط آن با دولت آلمان مطلع نباشد.

وی که دولت متبوعش مسؤل تجهیز رژیم صدام به جنگ افزار شیمیایی و شهادت و مسمومیت هزاران شهروند ایرانی است، چگونه به خود حق می دهد از حقوق بشر مردم ایران صحبت کند؟!

کد خبر 762300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • آشنا IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 1
    تعدادمهاجران فلسطینی چندنفرهست
  • نوید IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    3 1
    میراثداران نازیسم و گشتاپو و اس اس که در جنگ دوم جهانی بیشتر از ۵۰ ملیون انسان را به کام مرگ فرستادند بهتر است خفه شوند.هاینریش بل در رمان عقاید یک دلقک بخوبی این قماش رو معرفی میکند که چند سال برای هیتلر هورا کشیدند و یکشبه همگی هوادار حقوق بشر و دموکراسی و صلح شدند.
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    3 1
    آقای سخنگو! چه سیاستی باعث شده میلیون ها ایرانی به خاطر شرایط جنگی در دوران غیر جنگی، از کشور فرار کنن یا باعث شده سرمایه های مملکت خودتون به تاراج بره؟
    • حقوق بشر US ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      0 3
      مسئولآن کشور برای.حقوق مردم کمترین,ارزشی قائل نیستند از دیدگاه آنها حقوق بشر یعنی اینکه خودشان خانه لاکچری.داشته باشند ماهی 200 الی سیصد میلیون حقوق یا درآمد داشته باشند یخچال و فریزر های پراز گوشت و مرغ ماهی و خاویار داشته باشند همه خوشی های زندگی را داشته باشند در عوض مردم نداشته باشند.مغازه هارا بخاطر بی حجابی چند دختر پلمب می کنند می گویند داریم حقوق مردم را رعایت می کنیم بخاطر گرانی بنزین با مردم مقابله می کنند می گویند داریم حقوق مردم را رعایت میکنیم امردم خوزستان را در نهایت فقر و بی آبی رها می کنند باز هم دم از حقوق بشر میزننددر ماه برای خود حقوق میلیونی درنظرمی گیرند و برای مردم در حد نفس کشیدن حتما هم دارند حقوق بشر رارعایت میکنتدآنوقت خلاصه مردم سالها تنها چیزی که درزندگی ندیدتد همان حقوق اولیه آنهاست حال اگر کسی به اینها اعتراض کند که حقوق مردم را رعایت کنید ناراحت می شوند که چرا به ما به نحوه حقوق بشر ما معترض می شوید ازدیدگاه ما حقوق بشر یعنی همین مهم نیست که مردم حقوقی داشته باشند یا نداشتهر باشند مهم ما خودمان هستیم که بین خودمان داریم حقوق بشر رارعایت می کن
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    2 2
    خب چیزی که مشخصه تجهیز تسلیحاتی عراق توسط ناتو و امریکا و رژیم صهیونیستی بوده حالا گیر دادن صرفا به المان هم دقیق و کامل نیست یعنی اگر قرار است کسی را محاکمه کنید ناتو و امریکا و رژیم صهیونیستی است البته راه دیگری هم داشته که خوب جواب داده اینکه فقط در کتابها و دروس بنویسیم صدام به ایران حمله کرده بوده وگرنه عده زیاد مسئولینی که تا الان بودند و هستند که همیشه با المان و امریکا و انگلیس هم مراوده اقتصادی خوبی داشتند!!؟؟