چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

آلمان - خبرنگار اعزامی همشهری- حمید ضیایی‌پرور: نمایشگاه سبیت 2009 آلمان از دوشنبه به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

در بزرگ‌ترین رخداد فناوری اطلاعات جهان، 4300 شرکت از 69 کشور جهان تازه‌ترین دستاوردهای صنعت IT و ICT را در معرض دید بازدید‌کنندگان قرار داده‌اند. در مراسم افتتاحیه نمایشگاه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و آرنولد شوارتزنگر، فرماندار ایالت کالیفرنیا آمریکا حضور داشتند. ایالت کالیفرنیا شریک اصلی سبیت امسال است.

شعار امسال سبیت، «وبسایتی» (Webciety، جامعه مبتنی بر وب) و «فناوری اطلاعات سبز» (Green IT) است. بخش‌های خاصی در کنفرانس‌های سبیت (کنفرانس علمی، خبری و فروم‌ها) به تشریح فناوری‌های وب 2 و زیرساخت‌های اینترنت و شبکه‌های بدون سیم اختصاص داده شده است.

هدف وبه سایتی استفاده حداکثری از فناوری‌های اطلاعاتی و مخابراتی و ارتباطی برای فراهم‌آوردن زندگی راحت‌تر مردم اعلام شده است.یکی از بخش‌های ابتکاری نمایشگاه امسال «پارک آینده» است.

در این بخش ایده‌های خلاق و ابتکاری جوانان در قالب‌های مختلف به نمایش درمی‌آید و صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران با بررسی این ایده‌ها، متناسب با روندهای فعالیت خود، این ایده‌ها را مورد حمایت مالی قرار داده و در کسب‌و‌کار خود از آنها استفاده می‌کنند.

حضور ایران در سبیت

جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه حضور جدی دارد. مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی غرفه ایران با همکاری شورای‌عالی اطلاع‌رسانی، بخشی از توانمندی‌های ایران در عرصه نرم‌افزار در بخش بازی‌های رایانه‌ای، چندرسانه‌ای و نرم‌افزارهای تلفن همراه را به بازدید‌کنندگان ارائه داده‌اند.

مهدی سعیدی، معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و مدیر سالن نمایشگاهی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه سبیت 2009 به خبرنگار ما گفت: شرکت‌های ایرانی نرم افزاری شرکت‌کننده در نمایشگاه، 50 محصول نرم افزاری در زمینه‌های مختلف را در غرفه ایران عرضه کرده‌اند.

وی افزود: نرم‌افزارهای ارائه‌شده در زمینه‌هایی همچون ترجمه متون از انگلیسی به فارسی، تبدیل متون فارسی از عکس به متن ( OCR)، نرم افزارهای معرفی فرهنگ و تمدن ایران، نرم افزارهای معرفی گنجینه‌های اسلامی و دینی، معارف و تعالیم مذهبی، توریسم و گردشگری، ادبیات و عرفان، سرگرمی برای کودکان و نوجوانان، بازی‌های رایانه‌ای و نرم‌افزارهای کاربردی برای تلفن همراه است.

بخش عمده این نرم افزارها برگزیده دومین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال هستند که در آبان‌ماه1387 برگزار شد.

امسال با وجود کاهش چشمگیر تعداد شرکت‌های حاضر در سبیت 2009 نسبت به سال‌های قبل به‌دلیل بحران اقتصادی حاکم بر جهان، بسیاری از صاحب‌نظران اعتقاد دارند فناوری اطلاعات فرصت تازه‌ای برای برون‌رفت شرکت‌ها از بحران موجود در اختیار آنها قرار می‌دهد. نمایشگاه سبیت تا 9 مارس در شهر هانوفر آلمان برپاست

کد خبر 76515

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز