رویارویی با حیوانات وحشی و درنده کار خطرناک و پرهیجانی است که طرفداران زیادی هم دارد. با این حال خیلی‌ها ترجیح می‌دهند در فضای امن خانه‌هایشان بنشینند و از جعبه جادو ساکنان بلامنازع طبیعت وحشی را تماشا کنند!

تمساح

به گزارش همشهری آنلاین، اما در این میان ماجراجویان پر شر و شور همیشه به راه جدیدی فکر می‌کنند تا با قدم گذاشتن در آن حس ترس و وحشت را از نزدیک تجربه کنند؛ قفس مرگ یکی از این راه‌هاست! یک فضای کاملا ساختگی و ترسناک برای رویارویی با غول ساکت اما وحشی برکه‌های آرام؛ تمساح‌های عظیم الجثه استرالیایی!

«جنوب استرالیا، شهر داروین، خیابان میشل،  پلاک ۸۳». از همه جای دنیا ماجراجویان و افرادی که عاشق تجربه هیجان در لحظه لحظه زندگی‌شان هستند حتما به این آدرس مراجعه می‌کنند تا در پارک آموزشی- تفریحی این منطقه  که «خلیج کوچک»  نامیده می‌شود، در رویارویی چهره به چهره با تمساح‌های ۵/۵ متری، طعم قفس مرگ را بچشند.

تصاویر | شنا در کنار تمساح ها ؛ چه کسی حاضر است وارد استخر کوروکودیل‌ها شود؟
لحظاتی پر از استرس و هیجان. بازدیدکننده‌ها داخل یک اتاقک که قطر دیوارهایش فقط چهار سانتی‌متر است قرار گرفته‌اند. فاصله آنها با تمساح فقط همین قدر است

ورودی این خلیج کوچک تفریحی  ۲۸ دلار برای بزرگسالان، ۱۴ دلار برای نوجوانان و ۲۲ دلار برای بازنشستگان است. بلیت یکنفره برای  یک ربع ماندن در قفس مرگ  ۱۲۰ دلار  و  دونفره ۱۶۰ دلار است. درضمن فقط بازدید کننده‌هایی که بالای ۱۵ سال هستند اجازه ورود به قفس را دارند که البته تاوقتی که به ۱۸ سالگی نرسند حتما باید با یک شخص بالای ۱۸سال وارد قفس شوند. 

همچنین بازدیدکنندگان باید حتما برگه رضایت ورود به قفس را امضا کنند و بعد قدم به قلمرو مرگ بگذارند تا اگر اتفاقی برای آنها افتاد مسوولیتش با خودشان باشد!  در این پارک آموزشی- تفریحی جانوران گوناگونی نگهداری می‌شوند؛ از انواع پیتون‌ها، مارهای سمی و غیرسمی گرفته تا سوسمارهای شنزی، لاک‌پشت‌ها و قورباغه‌های عظیم‌الجثه! آکواریوم دو طبقه ۲۰۰ هزار لیتری‌ای که انواع ماهی رنگارنگ در آن زندگی می‌کنند هم یکی دیگر از جذاب‌ترین بخش‌های این پارک است.

تصاویر | شنا در کنار تمساح ها ؛ چه کسی حاضر است وارد استخر کوروکودیل‌ها شود؟
   این تازه اول ماجراست! قفس مرگ در هوا معلق است و تمساح گرسنه هم داخل آب استخر منتظر!

    هیجان در قفس مرگ

اما یکی ازبخش‌های پرطرفدار این پارک که نمونه‌اش در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود، محوطه بازدید از تمساح‌های غول پیکر است. گردشگران با ورود به قفس مرگ و تجربه چند دقیقه دلهره و اضطراب محض می‌توانند تمساح‌ها را از نزدیک ببینند و حتی دستان خود را به زیر آرواره تمساح ببرند و با او عکس بیندازند. خیلی‌ها هم از داخل قفس مرگ برای آنها یک تکه گوشت پرتاب می‌کنند! اما مطمئنا چنین فکری از ذهنشان می‌گذرد که اگر با یک ضربه دم تمساح قفس مرگ شکسته شود چه سرنوشتی در انتظارشان خواهد بود؟ آیا خود آنها هم به غذای این شکارچیان ماهر تبدیل می‌شوند!؟  

تصاویر | شنا در کنار تمساح ها ؛ چه کسی حاضر است وارد استخر کوروکودیل‌ها شود؟
    بازدید کننده‌ها با استفاده از یک نردبان وارد قفس می‌شوند و خودشان را برای رویارویی با تمساح آماده می‌کنند

جنس این اتاقک هشت ضعلی شفاف بزرگ که به قفس مرگ مشهور شده از پلاستیک آکریلیک است و قطر آن چهار سانتی‌متر است. بعد از اینکه بازدیدکننده‌های ماجراجو برگه‌های رضایتنامه را امضا کردند، وارد این قفس مرگبار می‌شوند و مدتی بالای استخر پر از تمساح معلق می‌مانند، بعد قسمت هیجان‌انگیز ماجرا از راه می‌رسد. حالا آنها با همین قفس وارد آب استخر می‌شوند و خطر را از فاصله چند سانتی‌متری احساس ‌می‌کنند.

 البته قسمت بالایی قفس با یک بخش توری شکل از قسمت پایینی جدا  شده تا هنگامی که فشار خون بازدیدکننده‌ها بالا می‌رود بتوانند هوای مورد نیاز خود را از آنجا تامین کنند. البته نگران نباشید چون به گفته مسؤولان حفاظتی، ضریب امنیتی قفس مرگ بالای ۱۰۰ است، اما رد دندان‌های تیز و برنده تمساح‌های غول پیکر به خوبی روی بدنه قفس مرگ قابل مشاهده بوده و این چیزی است که ماجراجوها را بیشتر می‌ترساند.

وزن تمساح‌های این پارک عجیب به ۷۰۰ کیلو هم می‌رسد، طول بعضی از آنها هم بیش از پنج متر است. جالب اینکه هر کدام از آنها اخلاق و خصوصیات مربوط به خود را دارند و در مقابل بیگانه‌هایی که مزاحم آرامش آنها در آب استخر شده‌اند واکنش‌های مختلفی از خودشان نشان می‌دهند.

تصاویر | شنا در کنار تمساح ها ؛ چه کسی حاضر است وارد استخر کوروکودیل‌ها شود؟
   چاپر تمساح دیگری است که پنج ونیم متر طول دارد و وزنش هم حدود 790 کیلو گرم است. این تمساح پیر 80ساله را از  150 کیلومتری غرب داروین به خلیج کوچک آورده‌اند

خیلی از تماشاچیان که از نزدیک شاهد مواجهه تمساح‌ها و ماجراجویان قفس مرگ هستند، معتقدند که اگر این دوزیست از داشتن مهمان ناخوانده عصبانی شود، عکس‌العمل‌های جالبی از او سر می‌زند که واقعا دیدنی است هر یک از تمساح‌های این پارک کوچک نام مخصوص به خودشان را دارد.

«برفی» نام یکی از تمساح‌های قفس مرگ است که در گروه تمساح‌های کمیاب سفید رنگ قرار دارد.  پوست این دسته از تمساح‌ها فاقد رنگدانه‌های تیره به منظور حفاظت در برابر اشعه خورشید است و به همین دلیل جانورشناسان به آنها لقب تمساح‌های آلبیویی را داده‌اند.  

برفی ۶۰۰کیلویی این پارک، سنگین وزن‌ترین آلبینوی در بند جهان است. چاپر تمساح دیگری است که پنج ونیم متر طول دارد و وزنش هم حدود ۷۹۰ کیلو گرم است. این تمساح پیر ۸۰ساله را از  ۱۵۰ کیلومتری غرب داروین به خلیج کوچک آورده‌اند. جالب اینکه چاپر دو دندان جلویی‌اش را در نبردی با یک تمساح دیگر از دست داده و به همین علت به چهره طنز پارک مشهور شده است! اما در میان همه این تمساح‌ها، تمساح ماده زشتی به نام دنزل وجود دارد که به دلیل نابارور بودن، از برنامه تولید مثل کنار گذاشته شده و آزادانه برای خودش جولان می‌دهد.  

اما بین تمساح‌های بزرگ و کوچک قفس مرگ با نام‌های عجیب‌وغریبشان یک زوج عجیب هم وجود دارند؛ «هودینی» و همسرش – بس- که زوج خوشبخت این آکواریوم لقب گرفته‌اند. علت انتخاب چنین نامی اتفاق جالبی است که نگهبانان پارک شاهد آن بودند. یک روز پس از اینکه نمایش قفس مرگ تمام شد، مربیان تمساح نر را که حالا هودینی نامیده می‌شود در قفسش زندانی کردند و در قفس را  هم مثل همیشه قفل کردند؛ اما  چند ساعت بعد وقتی برای سرکشی برگشتند با کمال تعجب دیدند که جانور  از قفسش فرار  کرده است و در آب استخر مشغول شناست! این فرار آن‌قدر برای آنها جالب و غیرمنتظره بود که آنها را به یاد هودینی شعبده باز انداخت و از آن روز به بعد همه این تمساح  فراری را با نام هودینی می‌شناسند.

تصاویر | شنا در کنار تمساح ها ؛ چه کسی حاضر است وارد استخر کوروکودیل‌ها شود؟
   «برفی» نام یکی از تمساح‌های قفس مرگ است که در گروه تمساح‌های کمیاب سفید رنگ قرار دارد.  پوست این دسته از تمساح‌ها فاقد رنگدانه‌های تیره به منظور حفاظت در برابر اشعه خورشید است و به همین دلیل جانورشناسان به آنها لقب تمساح‌های آلبیویی را داده‌اند

طول هودینی ۶۶۰ کیلویی، ۶/۴متر است؛ در حالی‌که همسرش ۹۰کیلو وزن و ۸/۲متر طول دارد. بارت ستاره سینما، تمساح دیگری است که در خلیج کوچک زندگی می‌کند. او همان تمساحی است که در فیلم «تمساح داندی» هنرپیشه زن فیلم را تقریبا بلعید.

موزه تمساح‌های مرده!

در کنار قفس مرگ برای بقیه بازدیدکننده‌های کم سن و سال - یعنی بازدید کننده‌هایی که در گروه سنی ۳ تا ۱۴ سال قرار دارند- هم استخر کوچکی تعبیه شده که می‌توانند از پشت دیوارهای اکریلیک آن به حصار تمساح‌ها نزدیک شوند و آنها را از نزدیک ببیند. البته در این پارک یک موزه از انواع و اقسام تمساح‌های شکار شده هم وجود دارد. چارلی نام تمساح بدشانسی است که در دام ماهیگیران گیر افتاد و آنها با شلیک دو گلوله به سر جانور، او را کشتند. جمجمه چارلی  که هنوز هم یکی از آن تیرها در آن دیده می‌شود حالا در گوشه‌ای از پارک به نمایش گذاشته شده است.  

رابین ۳۴ ساله یکی از تماشاگران  ماجراجویی است که وارد قفس مرگ شده. او در مورد تجربه وحشتناک رودررو شدن با تمساح‌های قفس مرگ می‌گوید: «تجربه بسیار ترسناکی بود. وقتی تمساح تنومند با تمام قدرتش به قفس ضربه می‌زند، می‌توانید قدرت این جانور را از نزدیک حس کرده و خدا را شکر کنید که داخل قفس مرگ هستید و دست تمساح به شما نمی رسد... اگر قفس نبود هیچ راه نجاتی ممکن نبود و حتما در چند ثانیه خوراک تمساح می‌شدیم».

تصاویر | شنا در کنار تمساح ها ؛ چه کسی حاضر است وارد استخر کوروکودیل‌ها شود؟
   این هم دنزل، یکی از تمساح‌های این پارک که از همین حالا حمله‌اش را به قفس مرگ شروع کرده! شمااگر جای این آقای ماجراجو بودید چه کار می‌کردید؟

میشل - یکی از شهروندان استرالیایی دیگر- درباره این پارک می‌گوید: «در مناطق شمالی استرالیا تمساح‌های آب شور  همیشه خبرسازند و دیگر بخشی از زندگی ما شده‌اند. همیشه از اخبار و جاهای مختلف می‌شنویم که در استخر یک خانه تمساح عظیم‌الجثه‌ای پیدا شده یا اینکه یک تمساح اسبی را شکار کرده و خورده است.

به‌خاطر همین وقتی آنها را در این پارک و از نزدیک می‌بینیم خیلی احساس غریبگی با آنها نداریم. آنها واقعا موجودات دوست داشتنی‌ای هستند». البته نباید فراموش کنیم که تمساح‌های آب شور در گروه خطرناک ترین جانوران قرار دارند. با این حال گزارش سالانه مبنی بر حمله این خزندگان به انسان‌ها در این کشور یک یا دو نفر در سال بوده است.

 با تمام این تفاسیر مالکان پارک آموزشی تخصصی خلیج‌کوچک استرالیا که هزینه ساخت و نگهداری آن به ۲۹ میلیون  دلار می‌رسد، برنامه‌های دیگری برای جذب گردشگر و توریست دارند. آنها چند وقت پیش خبر راه‌اندازی «قفس کوسه بدون میله‌های امنیتی» را منتشر کرده‌اند تا ماجراجویان تجربه‌های هیجان‌انگیز بیشتری را از سر بگذرانند.

کد خبر 767923
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرنخ

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    4 4
    البته ما از انها خبلی شجاعتر هستیم .
  • ح.فیاص IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    13 3
    ماجراجویی یا کله پوکی ؟؟؟!!!!
  • رسول FI ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    7 0
    داخل قفس؟داخل قفس میروند به تماشای کوسه سفید حالا کروکودیل که چیزی نیست در مقابل کوسه سفید!