شرکت OpenAI، سازنده چت‌بات ChatGPT، قصد دارد یک فروشگاه برای ابزارهای هوش مصنوعی که توسط فناوری خود ساخته است، ایجاد کند.

هوش مصنوعی

به گزارش اینفورمیشن، با ساخت این فروشگاه به شکل یک استورمجازی، تمام ابزارهایی که این شرکت هوش مصنوعی برای بازار فناوری و شناسایی تقلب‌های مالی از داده‌های مربوط به تراکنش‌های آنلاین توسعه داده است، به متقاضیان ارائه می‌کند.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI در دیداری که با توسعه‌دهندگان خود داشت این ایده را مطرح کرد. شرکت‌های Aquant و Khan Academy هم که از مشتریان این شرکت هستند، به انتشار مدل‌های هوش‌مصنوعی مبتنی بر ChatGPT خود روی این مارکت‌پلیس ابراز علاقه کرده‌اند.
شرکت هوش مصنوعی OpenAI با این کار می‌تواند به‌طور بالقوه با استورهای اپلیکیشنی که توسط مشتریان و شرکت‌های فناوری دیگر مانند Salesforce و Microsoft اداره می‌شوند، رقابت کند. هدف نهایی OpenAI از ساخت این فروشگاه مجازی، گسترش پایگاه مشتریان و فناوری هوش مصنوعی و ارائه خدمات بیشتر به مخاطبان است.
در طول چند سال گذشته، توجه زیادی به فناوری هوش‌مصنوعی شده و شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجهی در این زمینه بوده‌ایم. به‌عنوان مثال مایکروسافت در سال ۲۰۱۹و قبل از ظهور چت‌بات ChatGPT، سرمایه‌گذاری حداقل یک میلیارد دلاری روی این شرکت انجام داد. علاوه‌براین، در اوایل سال‌جاری سرمایه‌گذاری دیگری به ارزش ۱۰ میلیارد دلار توسط این غول فناوری انجام شد.

کد خبر 768780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha