سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر سازمان ملل متحد در ژنو تصریح کرد: یکجانبه‌گرایی و تحریم از اصلی‌ترین ریشه‌های بحران بشردوستانه با آثار مخرب بر فضای انسان‌دوستانه است.

علی بحرینی نماینده ایران در ژنو

به گزارش همشهری آنلاین، علی بحرینی در اجلاس عالی‌رتبه بشردوستانه شورای اقتصادی اجتماعی ملل متحد، ضمن اشاره به «میزبانی ایران از جمعیت بزرگ برادران و خواهران افغانستانی»، گفت: بار میزبانی از این جمعیت باید به صورت منصفانه و برابر میان همه کشورها توزیع شود اما ملت ایران در مقابل، با تحریم های بیشتری از سوی آمریکا است مواجه شده است.

وی در ادامه تبعات منفی تحریم های یکجانبه در حمایت از پناهندگان و میزبانان ایرانی آنان و ایرانیان آسیب دیده از بلایای طبیعی و افراد در معرض ناامنی غذایی را تشریح کرد و گفت: تحریم های یکجانبه بحران غذا در سرتاسر جهان را وخیم تر، انتقال تکنولوژی برای صنعتی سازی کشاورزی در کشورهای در حال توسعه و دسترسی به نهاده های دامی را با چالش مواجه و تحقق حق اساسی مردم بسیاری از کشورها را برای دسترسی به غذا را مخدوش کرده است. بنابراین در نتیجه تحریم های ظالمانه، حق برخورداری از غذا به عنوان یکی از حقوق اساسی بشریت، قربانی تحریم های یکجانبه شده است.

وی در پایان توصیه کرد: دبیر کل سازمان ملل در گزارش سالانه خود در مورد تقویت هماهنگی های بشردوستانه سازمان ملل به تبعات منفی تحریم های یکجانبه در فضای بشردوستانه پرداخت و از کلیه کشورها و سازمان های بین المللی خواست تا تدابیری اتخاذ کنند که دسترسی به کمک های بشردوستانه بین المللی برای همه کشورها تضمین شود.

اجلاس بخش بشردوستانه شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد از دیروز (چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ) در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو با سخنرانی مجازی دبیر کل سازمان ملل آغاز به کار کرد.

کد خبر 768835
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha