گروه اجتماعی: با حکم رئیس‌جمهوری، اعضای جدید هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی منصوب شدند.

حسن‌زاده، طریقت، اعتمادزاده، آرضایی و پاپی در ترکیب هیات‌مدیره جدید این سازمان قرار گرفته‌اند. همچنین علی ذبیحی به‌عنوان مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی منصوب شده است. وی مشاور منابع انسانی رئیس‌جمهوری است.

گفتنی است، در ساختار جدید سازمان تامین اجتماعی، رئیس‌جمهوری ریاست شورای سازمان را برعهده دارد و در ترکیب این شورا علاوه بر رئیس‌جمهوری، وزرای رفاه، کار، صنایع و بهداشت، معاونان حقوقی، برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و همچنین توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری و نیز 7 نماینده کارفرمایان و کارگران (بیمه‌شدگان) عضویت دارند.

اعضای هیأت‌مدیره سازمان تامین اجتماعی از سوی رئیس‌جمهوری به شورای سازمان که 8 نفر آنان دولتی هستند پیشنهاد می‌شوند و پس از تصویب شورا، احکام آنها با امضای رئیس‌جمهوری صادر می‌شود.

حسینعلی ضیایی در حالی پس از 5/1‌سال از سمت مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی کنار گذاشته شد که وزیر رفاه در تیر ماه سال گذشته در جلسه معارفه ضیایی گفته بود که نباید دوره مدیریت در سازمان تامین اجتماعی کمتر از 10 سال باشد؛ چراکه در این زمان است که مدیر می‌تواند ماموریت‌ها را برنامه‌ریزی‌ کند.

گفتنی است این سازمان، زیرمجموعه‌ای دارد به نام شستا مخفف شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی که سرمایه‌های بیمه‌شدگان در آن مجتمع شده است.

شستا در سال 1365 با سرمایه اولیه‌ای معادل 20 میلیارد ریال تاسیس شد و سرمایه ثبت شده آن، پس از چند مرحله افزایش در پایان سال مالی منتهی به31/3/87 معادل 30 هزار میلیارد ریال اعلام شد. البته صاحب‌نظران، سرمایه واقعی شستا را حدود 5 برابر یعنی بین 120 تا 150 هزار میلیارد ریال برآورد می‌کنند. سود اعلام شده رسمی شستا در سال 86 از مرز 869 میلیارد تومان فراتر رفته است.

شستا در زمینه‌های سیمان، دارو، نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع غذایی، هتلداری و... فعالیت دارد.برآورد‌ها نشان می‌دهد مالکیت حدود 200 شرکت مادر تخصصی و شرکت‌های بزرگ اقتصادی با سود دهی بالا متعلق به سازمان تامین اجتماعی است.

البته اعلام شده تغییر ساختار سازمان تامین اجتماعی با هدف ایجاد زمینه مناسب برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها صورت گرفته است. این در حالی است که مجلس، بند مربوط به هدفمند کردن یارانه‌ها را حذف کرد.

علی ذبیحی، مدیرعامل جدید این سازمان در دولت نهم به‌عنوان مشاور احمدی‌نژاد در امور منابع انسانی فعالیت می‌کند و در جریان انتخابات نیز مسئول امور استان‌های ستادهای مردمی احمدی‌نژاد بود.

معاون اول رئیس‌جمهوری در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی که دیروز برگزار شد، گفت: سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول اقتصادی، نقش ویژه‌ای دارد و باید در این خصوص گام‌های بلندی برای پیشرفت و شکوفایی اقتصاد بردارد.

پرویز داوودی در سخنرانی خود  اظهار امیدواری کرد که ذبیحی به‌عنوان مدیرعامل بتواند تامین اجتماعی را به‌عنوان سازمانی کمک کار مسئولان برای اصلاح ساختار اقتصادی و سوق‌دهنده به فعالیت‌های مالی ساماندهی کند.

کد خبر 76981

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز