یک نظافتچی در کالجی در ایالت نیویورک به طور تصادفی دهه‌ها تحقیق را با خاموش کردن یک فریزر نابود کرد تا صداهای «آژیر آزاردهنده» را خاموش کند!

فریزر آزمایشگاه

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گاردین، موسسه پلی تکنیک Rensselaer (RPI)، در تروی، از کارفرمای نظافتچی به اتهام آموزش نادرست شکایت کرده است.

روزنامه تایمز یونیون گزارش داد که طبق دادخواستی که در اوایل ماه جاری در دادگاه عالی نیویورک در شهرستان رنسلیر ارائه شده، دانشگاه به دنبال غرامتی بیش از یک میلیون دلار است.

مایکل گینزبرگ، وکیل RPI گفت: «رفتار و سهل‌انگاری مردم باعث همه اینها شد. متأسفانه، آنها ۲۵ سال تحقیق را از بین بردند.»

به گزارش بی بی سی، فریزر آزمایشگاهی حاوی چندین کشت میکروب بود که بخشی از یک پروژه تحقیقاتی در مورد فتوسنتز محسوب می‌شد. کشت‌ها معمولاً در دمای منفی ۸۰ درجه سانتیگراد ذخیره می‌شدند.

در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۰، چند روز قبل از قطع شدن فریزر، زنگ هشداری نشان داد که دمای فریزر در حال نوسان است، این دادخواست می‌گوید که نمونه‌های موجود در فریزر هنوز در آن نقطه زنده بودند.

محدودیت‌های کووید در آن زمان به این معنی بود که تعمیرات برای یک هفته امکان‌پذیر نیست. مسئولان آزمایشگاه اقدامات احتیاطی را برای حفظ میکروب‌ها و توضیح هشدار انجام دادند و تابلویی را نصب کردند که توضیح می‌داد این صدا از کجا می‌آید و چگونه آن را بی‌صدا کنیم.»

همچنین یک جعبه قفل روی پریز و پریز فریزر نصب شده بود تا مانع از قطع برق فریزر شود.

اما در ۱۷ سپتامبر، نظافتچی قطع کننده مدار را خاموش کرد و باعث شد دمای فریزر افزایش یابد. روز بعد، مقامات آزمایشگاه متوجه شدند که نمونه‌ها قابل نجات نیستند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 770202

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha