دیگران درست کردند و ما خوردیم. بد نیست ما هم درست کنیم؛ هم برای خودمان هم برای دیگران. باقلاپلو که معرف حضورتان هست!؟ حالا در اقدامی نوگرایانه در جهت دست یافتن به غذایی جدید آن را با نخودپلو ترکیب کرده‌ایم.

باقلاپلو

همشهری آنلاین: حاصل این ترکیب  هم این غذای خوش‌آب‌ورنگ است. تازه‌های غذا منتظر اقدامات شما هستند.

مواد لازم

۵۰۰ گرم گوشت فیله مرغ
۵۰۰ گرم برنج
۲۵۰ گرم باقلا
۲۵۰ گرم نخود سبز
۴۰۰ گرم شوید
یک عدد پیاز درشت
۳ ق‌س زعفران آب کرده
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

خلق یک مزه جدید از ترکیب باقلاپلو و نخودپلو که شگفت‌زده‌تان می‌کند

۱. برنج را همراه نمک در یک ظرف خیس کنید. در یک قابلمه مناسب هم آب را جوش بیاورید. برنج و باقلا را درون آب جوش بریزید تا بپزند. پس از آن وقتی برنج آماده آبکشی شد شویدها را هم به آن اضافه کنید. چند جوش که زد برنج را آبکشی کنید.  

نخود سبز را از قبل آب‌پز کنید. توجه داشته باشید در ظرف آن باید باز باشد تا رنگ نخود تغییر نکند و سبز بماند. حالا نخودها را هم با برنج مخلوط کرده و درون قابلمه مناسب بریزید و دم کنید.  

۲. پیاز را خرد کنید و مقداری تفت دهید. بعد فیله‌های مرغ را از طرف نازک آن رول کرده، با خلال چوبی فیکس و به آن اضافه کنید. نمک و فلفل را هم به مواد بیفزایید. در پایان مقداری آب اضافه کنید که روی مواد بپوشاند. بعد حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا گوشت‌ها کاملا بخار پز شوند. در آخر دو قاشق زعفران به آن بیفزایید تا به آنها رنگ و طعم بدهد. یک قاشق زعفران دیگر را هم با کمی برنج پخته مخلوط کنید. برنج را در دیس بریزید و آن را با مرغ‌ها و پلوی زعفرانی تزئین کنید.

کد خبر 770843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha