دادستان کل کشور گفت: تلاش زیادی انجام شد تا سازمان بورس شفاف شود. اگر شفاف سازی وجود داشته باشند عده‌ای نمی‌توانند از اطلاعات پشت پرده استفاده کنند و یک شبه میلیارد تومان به جیب بزنند و هزاران نفر به زمین بخورند.

محمدجعفر منتظری - دادستان کل کشور

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در مراسم افتتاح شورای حل اختلاف شعبه تخصصی بازار سرمایه بیان کرد: امروز شاهد افتتاح اولین شعبه شورای حل اختلاف سازمان بورس و اوراق بهادار هستیم. ما وظیفه خود می‌دانم در جهت تقویت این امر مهم در حد توان کمک کرده و در این خصوص حمایت و پشتیبانی دادستانی کل کشور انجام شود.

دادستان کل کشور با اشاره به نقش بورس در رشد اقتصاد کشور و تولید و همچنین سود رساندن به کسانی که از این محل روزی خود را تامین می‌کنند، تصریح کرد: اهمیت بازار سرمایه به قدری است که در سه سال گذشته زمانی که شاهد پایین آمدن وضعیت بورس بودیم و دیدیم که این وضعیت چه اثر منفی در اقتصاد، تولید و در بازار سرمایه به وجود آورد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تاکید کرد: جایگاه سرمایه و ثروت و اقتصاد در جامعه بسیار مهم و بی بدیل است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در این مراسم گفت: بقای مسلمین و اسلام این است که سرمایه و اقتصاد جامعه در دست کسانی باشد که مسیر کار اقتصادی و مسیر منتهی به حق را میداند و حق را از نا حق تشخیص می‌دهد و خوب کار می‌کند و سرمایه را به کار می‌گیرد. نابودی اسلام و جامعه مسلمین در این است که ثروت و اقتصاد جامعه در دست کسانی باشد که نه حق را می‌شناسند و نه سرمایه را در مسیر درست به کار می‌گیرند. نقش سازمان بورس در اینکه این ۲ مولفه به کار گرفته شود بسیار مهم است.

وی افزود: سازمان بورس سازمان بزرگی با قوانین و مصوبات مختلف است تا سرمایه‌های خرد و کلان افرادی که خودشان اهل داد و ستد و سرمایه گذاری نیستند را به نمایندگی از سهامداران کار گیرند.

دادستان کل کشور افزود: سازمان بورس موظف است تعیین کند که کدام شرکت‌هایی وارد بورس شوند. طبق مقررات یک شرکت برای اینکه سهام خود را در بورس عرضه کند باید مدتی را در فرابورس باشد. فرابورس محلی است که یک مرحله آزمایشی طی شود و شرایط شرکت بررسی شود اگر شرایط شرکت مناسب بود اجازه ورود به بازار بورس به شرکت داده می‌شود.

وی بیان کرد: مدیران بورس آن زمانی موفق خواهند بود که اولا اجازه ندهند سرمایه افراد در مسیری قرار بگیرد که سهامداران متضرر شوند و دوما از کسانی که با ترفندها و اطلاعاتی که در پشت پرده در اختیار دارند و رانت اطلاعاتی دارند، به دنبال بر هم زدن نظام بازار سرمایه هستند جلوگیری کنند.

دادستان کل کشور ادامه داد: تلاش زیادی انجام شد تا سازمان بورس شفاف شود. اگر شفاف سازی وجود داشته باشند عده‌ای نمی‌توانند از اطلاعات پشت پرده استفاده کنند و یک شبه میلیارد تومان به جیب بزنند و هزاران نفر به زمین بخورند.

دادستان کل کشور خطاب به مسئولان و فعالان در سازمان بورس، اظهار کرد:مسئولان بورس امانتدار ۱۲ میلیون سهامدار عادی هستید و این کم جمعیتی نیست، شما امانتدار حدود ۵۰ میلیون سهامدار عدالت هستید.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ میلیون نفر از افراد از مبالغ جزیی تا میلیاردی به دو جهت در بورس سرمایه گذاری کردند، گفت: در وهله اول سرمایه‌های در بورس به درستی هدایت شود و در وهله دوم نیز افراد بتوانند از محل درآمد این داد و ستد، سهامداری و سرمایه گذاری به زندگی خود ادامه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به این امانتداری و اهمیت آن و مسئولیت خطیر در قبال آن، تصریح کرد: امانتداری بسیار سخت و دشوار است. 

وی افزود: در حین انجام این داد و ستدها و رفت آمدهای سرمایه، گَه گاهی اختلافاتی پیش می‌آید و لازم است سازمان بورس برای رفع این اختلافات تدبیری کند؛ شاهد بودیم که در دوره‌های گذشته پرونده‌هایی که در معاونت حقوقی سازمان بورس تشکیل و به چه سرنوشتی دچار می‌شد.

دادستان کل کشور ادامه داد: در گذشته و در برخی از بدنه‌های مدیریت آن اهتمام لازم برای بررسی مشکلات در این حوزه را شاهد نبودیم، پس از تغییرات در دولت و سازمان بورس تا حدودی این مشکلات حل شد و باید موارد موجود در این حوزه برطرف شود.

وی افزود: اگر حقی در گذشته ضایع شده باشد، گذشت زمان حق را از ببین نمی‌برد. مسئولان سازمان بورس موظف هستند که اگر پرونده‌ای تشکیل شده و به نتیجه نرسیده است، مصرانه آن را به نتیجه برسانند. 

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: مسائلی که در حوزه معاونت حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار و در حین این داد و ستدها و گردش سرمایه پیش می‌آید، گاهی از اوقات به نوعی قابل طرح در شورای حل اختلاف است و طرفین درگیری را می‌توانند برای مذاکره دور هم جمع کرده تا شورای حل اختلاف با نقش مهم خود بتواند در این رابطه گره از کار و مشکلات را باز کند.

وی افزود: در برخی پرونده‌ها که یک طرف آن مشخص است چه اقداماتی انجام داده و در طرف دیگر با سهامداران متعدد و میلیونی طرف هستیم، ماجرای بررسی آن پرونده متفاوت خواهد بود.

دادستان کل کشور ادامه داد: ممکن است مدیر یک موسسه یا شرکت اختیاراتی از ناحیه سهامداران داشته باشد، در این صورت می‌تواند در شوراهای حل اختلاف به نفع آن‌ها اقدام کند، اما در جایی که تعداد سهامدار زیاد است و مدیر هم حقی از طرف آن‌ها ندارد و می‌دانیم که حقی از سهامدار ضایع شده است، شورای حل اختلاف می‌خواهد بین چه کسانی صلح و سازش انجام دهد؟ در این برهه پرونده به مرجع قضایی ارجاع می‌شود با حکم قضایی پرونده تعیین تکلیف می‌شود.

وی افزود: گاهی اوقات نیز در پرونده‌ای جرمی رخ داده که شورای حل اختلاف صلاحیت ورود و بررسی آن را ندارد لذا در این رابطه بخش مربوط به صلح و سازش توسط شورای حل اختلاف انجام می‌شود بخش مربوط به جرم به دستگاه قضایی واگذار می‌شود تا با احکام قضایی نسبت به این جرم تعیین تکلیف شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه شورای حل اختلاف یک نهاد بسیار ارزشمند و مقدس است، اظهار کرد: امروزه شاهد این هستیم که شورای حل اختلاف بار قابل توجهی از پرونده‌های قضایی در قوه قضاییه را به دوش گرفته است.

وی افزود: در بسیاری از پرونده‌های اجرای احکام قصاص و در زمان اجرای آن، شورای حل اختلاف با اقداماتی که در طول مدت رسیدگی به این پرونده انجام داده با اخذ رضایت اولیای دم باعث عفو محکومان از اجرای احکام قصاص شده است، لذا این اقدام قابل تقدیر است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: نهاد شورای حل اختلاف به لحاظ تنوع موضوعات باید اعضای تخصصی برای بررسی پرونده‌ها را داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تاکید کرد: امر نظارت یکی از وظایف خطیر و بر عهده مسئولان سازمان بورس است، لذا این نظارت هرچه دقیق‌تر باشد باعث حفظ سرمایه و حقوق سرمایه داران خواهد بود.

کد خبر 770995
منبع: میزان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 44
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    26 0
    سلام آقای مرتضوی وزیرکارایران .مادر من خانه ندارد و نمی‌تواند که در پارک بخوابدواینکه ماده 41قانون کار را چرا اجرا نمیکنیدواصل 31و43قانون اساسی را واینکه لعنت خدا بر آنها که به زن ظلم میکنند
    • FR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      29 20
      رانت، رشوه،. اختلاس،،، یا،.، زن، زندگی، آزادی هر دوگروه،. دو روی، یک سکه هستند
  • نعمت IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    30 0
    ایشون تازه به این موضوع پی بردند؟
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      25 1
      بعد حسن کلید ساز رو ... که گفت: منم صبح جمعه فهمیدم!
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    36 0
    به عمل کار براید به سخندانی نیست. 4 ساله همین ها رو میشنویم و اوضاع بورس همونه که بود و ضررها رو ضررها انباشته
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    25 0
    از کجا فهمیدید پس کسانی که اختلاص و دزدی و رانت کردن میدونید
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    23 0
    اینگونه رانت ها در اختیار افراد معمولی و عادی جامعه نیست ، این رانت ها در اختیار مسئولین است !!!
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    22 1
    مشکل بورسو شورای حل اختلاف می خواد حله کنه؟ شورای حل ختلاف دعوای یه زن وشوهر نمی تونن حلل کنن بعدش ارجا می دن به قاضی
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    8 0
    لطفا کسانی که مال و جان مردم را با خطر می اندازند وباعث دیدگاهشان به دولت و هزینه ای که کردن در بورس تا نتیجه کارشونو بگیرند این عده با هم دستی چه کسانی باعث چنین کاری میشوند هر کسی د ر هر سمتی که باشند دستگیر و زندان طولانی و مالی که بدست اوردن گرفته و به سهام داران اضافه شود دادستان محترم این کارو انجام شود
  • علی دوستی IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    17 0
    بستنی کیم در طی ۳ سال از ۵۰۰ تومان شده قیمتش بین ۷ تا ۳۰ هزارتومان و جالب سهم ۴۰۰۰ تومانی ۳ سال پیش امروز ۳۰۰ تومان منفی و بی ارزش شده است
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      13 0
      شاخص الان باید بالای 5 ملیون می شد. زدن تو سرش و زندگی مونو نابود کردند.
  • محمد علی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    20 1
    حاج اقا درست می گویند ۳ سال بورس را منفی کردن حاصلش رشد تمام کالاها شد بین ۱۰ تا ۳۰ برابری قیمت نمونه ان بورس را منفی کردن مردم به سمت خرید مسکن و سکه و خودرو روی اوردند اپارتمان ۱۰۰ میلیون تومانی در پردیس فاز۱۱ در طی ۳ سال امروز قیمتش بین ۲ تا ۳ میلیارد تومان رشد کرد همچنین ربع سکه رشد قیمتی ان ۲۰ برابر در طی ۳ سال شد و جالب ۱۰۰ میلیون تومان در بورس در طی ۳ سال ارزش ان تبدیل به بین ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان منفی تبدیل شد شورای حل اختلاف ایا حق را......
  • مجید IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    16 0
    ۳ سال است بورس منفی و یا در حال درجا زدن است سرمایه مردم را بی ارزش کرده است و بشدت به مردم و سهامداران اسیب زده است ارزش گذاری ها دستوری است
  • سهامدار IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    18 1
    باز هم جلسات موز میوه خوری 4ساله از این حرفها زیاد شنیدیمخودتان خسته نشدید
  • شپلی IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    15 0
    ۳ سال پیش تمام دارایی خانواده ام را وارد بورس کردم در جهت حمایت از تولید و کار در طی ۳ سال شرکت پلی اکریل ایران جان گرفت و لی ۳ سال است سهم یا منفی بوده و یا در حال درجا زدن است حاصل سرمایه گذاری ام تنها بی ارزش شدن سرمایه ام بوده و هست ۳ میلیارد تومان ۳ سال پیش اوردیم و هر سهم را ۱۵۰۰ تومان خریدیم ۳ سال است رشد منفی داشته است خانه ۳ میلیارد تومانی ۳ سال پیش در تهران و اصفهان الان نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان شده است بشدت اسیب دیدیم
  • زمانی IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    7 0
    تمام کشورها بورس دارند و پولهای سرگردان درجهت کار و تولید در بورس در جهت سرمایه گذاری وارد می شود مردم بهترین سرمایه گذاری را بورس می دانند چون یا مالیات در بورس حذف شده و یا مالیات بقدری کم است که مردم با اشتیاق در بورس وارد می شوند و ارزش سرمایه انان به روز حفظ می شود متاسفانه ۳ سال بازار منفی و در حال درجا زدن بوده و هست و تمام کالاها بیش از ۱۰ برابر رشد کرده اند با این حساب فقط بورس سرمایه را در این مدت بی ارزش کرده است کاری که در چهل ساله گذشته سابقه نداشته این چنین کرده باشد
  • تلوان IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    7 1
    داداستان محترم خیلی از موارد را بدرستی بیان کرده است امیدواریم بورس حرکتش را خوب شروع کند و شاخص در امسال به جایگاه بین ۵ تا ۷ هزار واحدی برسد سهامداران بشدت اسیب دیدند و سرمایه های انان واقعا بی ارزش شده است
  • علیرضا IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    11 0
    چهار سال بورس ریزش کرده تازه از خوب زمستانی بیدار شده . دیگه چیزی نمونده . وقتی دولت به خاطر کسری بودجه وفساد ورانت دولتی ازجیب سهامدار برداشت می کنه شما می تونید جلوشوبگیری . والله نمی تونید چون خودت با اونها هستی . چهارسال این حرفها رو می شنویم . تازه فهمیدید مردم ازبانک ها وبورس فرار کردند به سمت ارز ها دارین مردم گمراه می کنید . بورس ایران شده قمار خونه دولت .
  • بیات IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    9 0
    حاصل منفی کردن بورس طی چند سال اخیر رشد تورم و رشد قیمت تمام کالاها بود ایا زمان ان نرسیده به تولید و شرکتهای بورسی و بورس بیشتر توجه کنیم توجه به سودهای شرکت های بورسی مثل مخابرات و.....
  • ایرانی IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    8 0
    حاجی تورا شرفت قسم یک بار وبرای همیشه با برخورد با ایجاد کنندگان رانت که خیانت در امانت کوچکترین جرمشونه واخلال در نظام اقتصادی در شرایط حساس این روزای مملکت ،برخورد قَایی درست حسابی وهمچنین با کسانیکه با رانت به ثروت نجومی در قبال به خاک سیاه نشوندن سهامداران خرد، این معظل را در بورس از بین ببرید این خواسته مردمه وخدا از شما خیلی راضی خواهد شد تمام مردم بشدت پیگیر این قضیه هستند
  • SG ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    13 0
    این را خودمون هم میدانیم عده‌ای با رانت اطلاعاتی یه شبه میلیاردر شدند البته این عده مردم عادی نیستند بلکه وصل شده هستن نقش جنابعالی این وسط چیه... بدیهیات همه مردم میدونن
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    10 0
    خب جناب دادستان عزیز اینکه بعضی ها یک شبه از طریق رانت پول زیادی بدست می آورند و تو بورس رانت خواری ،دستکاری و دزدی بیداد میکنه ، همه ی مردم و بخصوص سهامداران مطلع و با خبرند . سوال این هست که چه کسی و چه دستگاهی باید با این پدیده ی زشت (دستکاری ، رانت و دزدی در بورس )مبارزه و آن را ریشه کن کند؟؟؟!!!!!!!!! آیا این وظیفه ی عباس قصاب هست یا اکبر بقالِ سر کوچه ی سازمان بورس ؟؟؟؟؟؟
  • لهراسب IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    7 0
    بسم اله اولین پرونده را نامه ۱۷ اردی بهشت۱۴۰۲ مبنی بر افزایش سوخت گاز پتروشیمی و اطلاع عده ایی از این خبر رانتی و فروختن سهام خود و کاهش ۱۲۰هزار شاخص بورس و ضرر وارد شدن ۳۰ درصدی به سهامداران جز قرار ده دو صد گفته چو نیم کردار نیست یا علی مددی
  • اکبری IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    12 0
    ۳ سال پیش گفتند بورس حباب دارد و در طی۳ سال بورس را شکستند و قیمت بعضی از سهم ها به قیمت کف و زیر کف هم رسید و رسیده ایا امروز قیمت خودرو داخلی و خارجی که بین ۱۰ تا بیش از ۲۰ برابر رشد کردند حباب ندارد ایا قیمت خانه ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ متری در کرج و بومهن و پردیس و دماوند و رباط کریم که ۳ سال پیش قیمتش فقط بین ۶۰۰ میلیون تومان تا ۳ میلیارد تومان بود و امروز بین ۵ تا بیش از ۳۰ میلیارد تومان قیمت گذاری می شود حباب ندارد ایا حباب قیمت مسکن و خودرو و سکه و لوازم خانگی و لوازم یدکی خودرویی هم مثل بورس طی ۳ سال خالی و به کف و قیمت قبلی بر می گردد
  • فرامرزی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    9 0
    بورس دستوری به اقتصاد هر کشوری اسیب می زند و باعث رشد تورم می گردد
  • DE ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    4 0
    نه بابا 👨
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    6 0
    ماکه بدبخت شدیم از بانک اوردیم بودس شاید بتونیم خرج دارو درمانمون رو در بیاریم خدا لعنت کنه باعث بانیش رو
  • فاطمی IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    1 5
    به امید خدا و با توجه به ارزش و دارایی های شرکت های بورسی قطعا روند بورس طی سال جاری روشن و رو به حرکت است و بازار خودش را به دیگر بازارها ی اقتصادی خواهد رسانید
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    8 1
    اینقدر این مسایل تکراری شده که احتیاج به خوندن متن خبر دیگه نیست
  • نوری IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    5 0
    بورس را بیش از ۳ سال منفی و بی ارزش کردن مردم جهت حفظ سرمایه شان به سمت کالاها رفتند خودرو و مسکن و ارز و سکه و طلا و لوازم خانگی و حتی لاستیک و مواد غذایی و......ایا نباید به بورس و سود شرکتهای بورسی توجه بیشتری شود
  • ناشناس IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    6 0
    ماشینمو فروختم پولم توی بانک بود چند سال پیش دراودم گذاشتم توی بورس. حالا شما صحبت از رانت می کنید چه رانتی من هرکس رامی بینم میگه پول توی بوس نابودشد رانت کی برای مردم عادی هست حتا ما نمی‌توانیم نواسان بگیریم خدا وکیل اگر اینجوی پیش بره نان شب هم نداریم.
  • ناشناس IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    6 0
    چند سال هست پولم گذاشتم توی بورس. توی بازار بورس سهام های بود که همیشه سبز بودن ولی اجازه ورود نمی داد. چندین سهام عوص کردم تا شاید سهامی گیر بیارم که مدتی سبز باشه اما گیر نیاوردم و هر روز از پولم کم می شد با سهام عوص کردن . ارزوی سهام چند مدت سبز به دلمان ماند
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    6 0
    جناب دادستان شما که قدرتشو دارید زور تو دست شما هم پس جلوشون بگیرید تا از جیب مردم دزدی نکنن .نه اینکه فقط در حد حرف باشه .بگو یا علی
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    5 0
    خدا خیرت بده دادستان عزیز، من سهامدار خرد و امثال من که کلی ضرر کردیم چطوری قراره ضررمون جبران بشه؟ لطفا نزارید تو این شرایط اقتصادی عده ای بورس مملکت رو به زمین بزنن اینجوری کل کشور متضرر میشه.
  • S d IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    12 0
    همیشه حرف بی ربط زدن راحت قلمداد میشه نمیگن درست کردن این مشکل سهام دارها چیه، تا کی باید ضرر این سهام دار بدبخت حل میشه!
  • حزب الله سعید US ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    12 0
    مبارک باشه چشمتون روشن‌ میدونیم زیاد زحمت‌میکشید
  • شهلا GB ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    12 0
    انوقت شما مثل خانمهای بی حجاب شناسایی و دستگیرشان کردید یا نه
  • بهبودی IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    4 0
    در طی ۳ سال گذشته اگر سهامدار سرمایه اش را در هر کاری و هر کالایی سرمایه گذاری کرده بود امروز بعد از ۳ سال ارزش سرمایه او حداقل بین ۷ تا بیش از ۱۵ برابر رشد کرده بود کسانی که ۳ سال پیش در شمال کشور در چمستان و محمود اباد نور و عباس اباد ویلا ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ متری را به قیمت های ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان خریدن امروز سرمایه شان بین ۴ تا ۱۵ میایارد تومان رشد کرده است کسانی که ۳ سال پیش ربع سکه را ۵۰۰ هزار تومان خریدن امروز قیمت ربع سکه بین ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان رشد کرده است کسانی که خودرو تیبا را ۳۰ میلیون تومان ۳ سال پیش خریدن قیمت این خودرو تا بیش از ۳۶۰ میلیون تومان رشد کرد رشد بیش از ۱۳ برابری و کسانی که ۳ سال پیش در بورس ۲ میلیارد تومان سرمایه با ارزش اوردن امروز سرمایه شان بجای رشد بین ۴۰ تا ۶۰ درصد منفی شده است و بورس در این ۳ سال منفی و یا در حال درجا زدن بوده است اداره کردن این شکلی بورس به اقتصاد کشور اسیب می زند و مردم جهت حفظ ارزش سرمایه شان به سمت دیگر بازارها ..
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    7 0
    شما فقط نظاره گرید چرا اقدامی نمی کنید ما که گول دولت خردیم و ۴ ساله پولمون تو بورسه ۵۰ در صد از اصل به اضافه تورم ۴ ساله ضرر ماست خدا لعنت کنه مقصران و غارتگران را .
  • سعید IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    2 0
    بورس می تواند با هدایت درست و احترام به حقوق سرمایه گذار محل امن و حفظ ارزش سرمایه هر سرمایه گذار باشد
  • پروین IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    7 0
    سودهای شرکت های بورسی بایستی تناسب درستی با حال و احوال این زمانه و روز گار داشته باشد شرکتی مهمی که ۵ تومان برای سهامدار در نظر می گیرد حتی کمتر از بانک حق سهامدار را تضییع کرده و می کند نظارت در داخل هر شرکت بورسی و فرابورسی در طول سال حداقل چند نوبت لازم است
  • امین IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    8 0
    عده ای با رانت اطلاعاتی یک شبه از فرش به عرش می رسند و عده ای نیز مانده اند نان سر سفره خانواده را جکونه تامین کنند . وقتی افراد در جایگاه خود نباشندوقتی شایسته سالاری به محاق می رود و رانت و رابطه تعیین کننده میشود نباید انتظار داشت که بازار سرمایه نیز در جارجوب استانداردهای خاص خود پیش برود و این فرمایشات نیز جملگی به نوش داروی بعد از مرگ سهراب می مانند.
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    4 0
    خیلی لز مدیران شرکتهای کارگزاری بورس چنین اعمال کثیفی را انجام می دهند ..کونظارت ...
  • بنده خدا وجانباز IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    3 0
    آقای دادستان اگر واقعا میخواهید ریشه فساد در بورس اوراق بهادار کنده شود کاملا معلوم هست که چه کسانی از رانت استفاده کردند و ۵۰ درصد ثروت ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ نفر سرمایه گذار را درمدت کوتاهی صدها میلیارد تومان دزدی کردند . واقعا اگر جرات وقدرت مبارزه وریشه کن کردن آنها را دارید انجام دهید فقط شعار توخالی نباشد
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    3 0
    راه حل این است که اخبار از همان ابتدا علنی اعلام شود تا همه بدانند. مثلاً اعلام شود ممکن است در فلان تاریخ و فلان جلسه، فلان مصوبه به تصویب برسد.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    4 0
    کلا رانت مملکت را نابود کرده
  • علی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    4 0
    بی اعتمادی خیلی سخت است.من نمی گذرم،الان ۴سال است سرمایه ام به فنا رفته.