یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

حمید ضیایی پرور: سال گذشته بنده با رومینگ کردن تلفن همراهم هنگام سفر به آلمان برای پوشش خبری نمایشگاه سبیت 2008، متحمل 300 هزار تومان هزینه تلفن شدم.

بخش عمده‌ای از تماس‌های دیگران با من و پیامک‌های ارسالی به من به حساب بنده نوشته شد و درست هنگام ورود به ایران خط تلفنم قطع شد و به‌رغم واریز وجه و حضور در بخش مشترکین شرکت مخابرات و ثبت موضوع به‌علت مقارن شدن با ایام نوروز چند روز نخست بدون خط بودم و تازه بعد با واسطه یکی از دوستان توانستم خطم را وصل کنم.

امسال برای پوشش خبری سبیت 2009 از جناب گوگل کمک گرفتم و قبل از خروج از کشور، تلفنم را خاموش کردم و فقط از طریق اینترنت با همکاران و خانواده صحبت می‌کردم. گوگل تاک با امکان تبادل صوت، کار یک خط تلفن را برایم می‌کرد و من هر روز بیش از 2 ساعت با تهران مکالمه داشتم بدون اینکه حتی یک ریال پول تلفن بدهم.

راستش تکنولوژی از روز نخست هم برای تسهیل کارهای مردم و کاهش هزینه‌ها ابداع شده است منتهی ما همیشه به آن از زاویه درآمدهای دستگاه‌های دولتی نگاه می‌کنیم. موضوع تلفن اینترنتی یاVOIP که این روزها مخابرات به‌شدت علیه آن موضع‌گیری کرده است از همین جنس است.

جدا از مباحث قانونی آن، چه کسی گفته مردم نباید از فناوری‌های ارزان مخابراتی استفاده کنند ؟ چرا مخابرات خود برای گسترش این نوع فناوری‌ها پیشگام نمی‌شود؟

کد خبر 77273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز