وزیر علوم درخصوص خبر منتشرشده با موضوع ثبت‌نام هزار متخلف کنکور در دانشگاه‌ها توضیح داد.

زلفی گل

به گزارش همشهری آنلاین، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت با اشاره به انتشار خبری مبنی بر اینکه در مورد برخی دانشجویان شائبه تخلف جهت ورود در دانشگاه وجود دارد اما اقدامی صورت نگرفته است، گفت: در مورد اخبار مربوط به شائبه تخلف، موظف کردند تا از این افراد یک آزمون مجدد گرفته شود. سازمان سنجش چنین افرادی را براساس قانون فراخوانده بود. اینها ثبت‌نام کرده بودند تا آزمون دهند و در حقیقت تایید شود مسیر ورودشان به دانشگاه‌ها درست بوده است یا خیر.  

وی افزود: در این فاصله مجلس شورای اسلامی استفساریه‌ای می‌دهد. بر این اساس مواردی که در قانون برای آنها شائبه تخلف وجود دارد برای داوطلبان است نه برای دانشجویان، بنابراین آنهایی که  سر کلاس بوده و دانشجو شده بودند دیگر شامل این موارد قانونی نمی‌شدند. 

وزیر علوم خاطرنشان کرد: بنابراین  استفساریه مجلس حکم کرد که اینها دانشجو شده‌اند و داوطلب نیستند و می‌توانند تحصیل را ادامه دهند. برای سال‌های بعد وقتی تصحیح می‌کردیم اسامی را اعلام نمی‌کردیم که دانشجو شده‌اند، کارها انجام می‌شد و اگر بنا بود آزمونی گرفته شود، می‌گرفتیم. 

زلفی‌گل همچنین اظهار کرد: در نتیجه برای این هزار نفر که شائبه تقلب وجود داشت اینها را سازمان سنجش فراخوانده بود تا همان قوانین برای‌شان طی شود اما استفساریه مجلس ارائه شد و مشمول داوطلبان است، نه آنهایی که دانشجو شده‌اند.

کد خبر 773226
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha