در حالی که معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش از افت ۲ نمره‌ای معدل دانش‌آموزانِ پایه دوازدهم در امتحانات نهایی خرداد امسال خبر داده، یک کارشناس حوزه آموزش می‌گوید: افت محسوس نمره معدل دوازدهمی‌ها و افزایش آمار تجدیدی‌ها محصول خیلی از عوامل است و نشان‌دهنده کمرنگ شدن عدالت آموزشی در کشور است.

کنکور

همشهری‌آنلاین - پروانه بندپی: روز گذشته، معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش از افت ۲ نمره‌ای معدل دانش‌آموزانِ پایه دوازدهم در امتحانات نهایی خرداد امسال خبر داد و درباره علت این موضوع توضیح داد که «شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد تاثیر نمره این امتحانات در کنکور ۴۰ درصد و به صورت قطعی باشد. برای همین امتحانات را در حد کنکور برگزار کردیم.»

هفته گذشته نیز محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش اعلام کرد: «افت نمرات امتحان نهایی در خرداد امسال بین دانش‌آموزان رشته انسانی بیشتر از سایر رشته‌ها بود.»

افت نمره دانش‌آموزان دوازدهمی در امتحانات نهایی که بیشتر شامل حال دانش‌آموزان مدارس عادی می‌شود، در حالی اتفاق افتاده که قرار بود شرط ۴۰ درصدی معدل در کنکور ۱۴۰۲ با هدف ارتقای نمره داوطلبان در نظر گرفته شود. نه برای بی‌انگیزه‌تر کردن و ناامید ساختن آنها از کنکور.

چند روز پیش، منصور کبکانیان استاد دانشگاه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصاحبه با شبکه چهار تلویزیون، اطلاعات  نگران‌کننده‌ای از ورودی‌های دانشگاه‌ها و نسبت آن‌ها با دهک‌های برخوردار و کم‌برخوردار اعلام کرد. طبق این گزارش، سهم دهک‌های کم‌برخوردار کشور از رتبه‌های زیر ۳ هزار کنکور تنها ۲ درصد است!

طبق این گزارش، سهم دهک اول، دوم و سوم (کم‌برخوردار) از رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور ۲ درصد؛ سهم دهک اول (ضعیف‌ترین): ۲دهم درصد و سهم دهک دهم (ثروتمندترین) ۴۸ درصد است. در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی سهم دهک اول: ۱.۳ درصد و سهم دهک ۸ و ۹ و ۱۰: ۸۶ درصد است. همچنین در رشته برق دانشگاه صنعتی شریف سهم دهک محروم و ۱ و ۲ و۳: صفر درصد، سهم دهک ۸، ۹ و ۱۰: ۸۷ درصد و سهم دهک دهم: ۶۰ درصد است.

      بیشتر بخوانید؛

افزایش آمار تجدیدی‌ها در امتحانات نهایی امسال/ دیگر نمی‌توانیم افت نمره را گردن کرونا بیندازیم

دکتر سحر بیات، معلم و کارشناس حوزه آموزش و تعلیم و تربیت  در این رابطه به همشهری‌آنلاین می‌گوید: الان دیگر بحث معدل و نمره بالا نیست. امسال درصد قبولی دانش‌آموزان مدارس دولتی پایین آمده و بخش قابل توجهی از آنها در یک یا چند درس تجدید شده‌اند و نمره حد نصاب ۱۰ را نگرفته‌اند. از طرف دیگر خیلی از دانش‌آموزان مدارس غیردولتی نمره‌های بسیار خوبی کسب کرده‌اند و این نشان می‌دهد که یک فاصله خیلی بزرگ بین مدارس دولتی و غیردولتی وجود دارد و این یعنی هرکس بیشتر پول دارد و خانواده‌اش از طبقه بالاتری است، می‌تواند از خدمات آموزشی بالاتری برخوردار باشد.   

این کارشناس حوزه آموزش می‌گوید: فاصله بین طبقات آموزشی در کشور هر سال دارد بیشتر می‌شود. افت ۲ نمره‌ای معدل بچه‌ها در امتحانات نهایی هم معنایش این است که کیفیت آموزشی مخصوصا در مدارس دولتی هر سال دارد بدتر و ضعیف‌تر از قبل می‌شود. وقتی  کارکردهای مدرسه ضعیف می‌شود، به نظر می‌رسد اتفاقی که برای معدل دوازدهمی‌ها افتاده، طبیعی باشد. دیگر هم نمی‌توانیم این افت نمره را گردن کرونا بیندازیم. چون دانش‌آموزان پایه دوازدهم امسال و پارسال تقریبا در مدرسه حضور داشته‌اند.

بیات می‌گوید: قاعده و استاندارد این است که حالا که کاهش ۲ نمره‌ای معدل دانش آموزان اتفاق افتاده سیاستگذاران آموزشی باید با متخصصان جلسه بگذارند و بررسی کنند ببینند علل و عوامل این اتفاق چیست و دنبال طراحی راهبردها و استراتژی‌های تعلیم و تربیتی برای حل این مساله باشند.  

این کارشناس که خود معلم ریاضی است، ادامه می‌دهد: مساله این است که انگار برخی مسئولان در  نهادهای عالی آموزشی اصلا به کمرنگ شدن عدالت آموزشی باور ندارند و بنابراین تصمیمی هم برای احیا یا تحقق آن ندارند.  

بدون عدالت آموزشی، شرط ۴۰ درصدی معدل چه فایده‌ای دارد؟

این کارشناس حوزه آموزش می‌گوید: شورای عالی انقلاب فرهنگی کار بزرگی انجام داده و مصوبه تاثیر ۴۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور و تاثیر ۶۰ درصدی سوالات کنکور را به تصویب رسانده است. اما وقتی در کنکور پارسال ۱۰۰۰ نفر توانستند با تقلب وارد دانشگاه‌ها شوند، تصویب ۴۰ درصدی امتیاز معدل امتحانات نهایی چه فایده‌ای دارد؟ کنکوری که ۴۵ سال است دارد برگزار می‌شود و هنوز نتوانسته‌ایم کاری کنیم افراد متقلب به دانشگاه‌ها راه پیدا نکنند، چطور می‌خواهد عدالت آموزشی را برقرار کند؟

بیات در ادامه گفتگو به عدم همکاری معلمان در تصحیح اوراق امتحانی امتحانات نهایی پایه دوازدهم در سال جاری نیز اشاره‌ای می‌کند و می‌گوید: معلمان امسال انگیزه لازم را نداشتند و خیلی از آنها به سختی قبول کردند و  این کار را انجام دادند. این موضوع دلایل متعددی هم داشت؛ اول این که دستمزد تصحیح اوراقِ پارسال را تازه امسال به معلم‌ها دادند، دلیل دیگر این است که معلم‌ها همیشه فقط وعده و وعید شنیده‌اند و چیزی ندیده‌اند.   دلیل بعدیِ  هم بحث رتبه‌بندی معلمان بوده که تعدادی از معلمان هنوز فاقد رتبه هستند. 

سهم بسیار پایین دانش‌آموزان مدارس دولتی در کنکور ۱۴۰۲/ افت معدل، سهم دانش‌آموزان را به صفر می‌رساند

این کارشناس حوزه آموزش با بیان این که ما از درون، نسل جدید را از دست داده‌ایم، می‌گوید: گزارشی که یکی از اعضای  شورای عالی انقلاب فرهنگی (منصور کبکانیان) درباره سهم دهک‌های مختلف از رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور ۱۴۰۲ منتشر کرده، حاکی از سهم بسیار پایین مدارس دولتی در کنکور امسال است. طبق این گزارش، دهک دهم (طبقه مرفه) به تنهایی ۴۸ درصد و دهک‌های اول و دوم و سوم (طبقه کم‌برخوردار) فقط ۲ درصد رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور را به خود اختصاص داده‌اند! همچنین سهم مدارس دولتی از رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور، ۲.۳ درصد و سهم مدارس غیردولتی ۸۰ درصد است. با این اوصاف، افت ۲ نمره‌ای معدل‌ها همین درصدهای خیلی کم را هم در کنکور امسال به صِفر و شاید زیر صفر می‌رساند.

این کارشناس آموزش می‌گوید: دیگر چه اتفاقی برای تعلیم و تربیت باید بیفتد تا کسی دلش بسوزد و کاری انجام بدهد؟ وقتی امسال هم  افت ۲ نمره‌ای معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی سال دوازدهم را شاهد بودیم مسئولان مربوط در همه این سالها باید توضیح بدهند که چرا افت تحصیلی همچنان ادامه دارد و چگونه باید جلوی این افت را گرفت.

کد خبر 773773
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 58
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 68
  • یک مادر IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    53 9
    دختر من که پارسال نمونه دولتی بود ومعدلش ۱۰ و۱۱ ۱۹ شده بود وپارسال ۱۲بود معدل ۱۸ ومعدل نهایی ۱۴ /۶۸ برای ترمیم معدل خرداد رفت میگفت سوالاتش از پارسال راحت تر بود واومد تو خونه تمام از رو پاسخنامه تصحیح کرد درست بود ولی چون دستگاه امتحانات رو صحیح کرده بود تمام نمرات ترمیم معدل که شامل فیزیک وشیمی وریاضی وزیست ووبهداشت وعلوم اجتماعی بود همه از پارسال کمتر شده بود خوب اخه بهداشت وعلوم اجتماعی که سوالاتش وصل کردنی وراحت بود چرا از پارسال کم شده بود تازه همون روز که کارنامه گرفت مدیر مدرسه اجازه اعتراض زدنو نداده بود ومیگفته سایت تعطیله ،این آخه عدالته جوونای. این مملکتو سرخورده کنن
    • وحید IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      6 1
      فقط خاستم بگم منظور از تصحیح الکترونیکی این نیست که دستگاه برگه‌ها رو تصحیح میکنه!! بلکه تصویر پاسخنامه رو اینترنتی به هم ارسال میکنن همین!
  • Saradaraei US ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    35 5
    آیا تصحیح اوراق طبق پاسخنامه ای بود که سازمان سنجش پخش کرد؟؟یا طبق کتاب؟
    • رضا IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      12 26
      من که دوتا کتاب ترمیم زدم نمره ام دقیقا همون چیزی شد که انتظارش داشتم حتی یک صدم هم جابه جا نشده بود
    • محمدجواد IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      10 18
      امکان نداره چندین دبیر اوراق رو تصحیح میکنن نهایتش25صدم اختلاف داشته باشه دخترتون پیش خودش فکر کرده درست جواب داده یا الکی گفته بهتون
  • مریم RO ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    56 24
    چون که مدارس غیرانتفاعی نمره کیلویی میدندمعلومه معدل بالاتره سهمیه قبولی دردانشگاه هم بالاتره واین عدالت نیس
    • بابک IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      31 14
      آخی ، نه که مدارس عادی دولتی نمیدن من بدبخت ریاضی شدم ۱۹ به من ۲۰ ندادن بعد یه شاگرد خنگ ریاضی شد ۳ ، بعدا با التماس مادرش که من مریضم باباش بدبخته و ... بهش خیلی محترمانه دادن ۱۲ و الانم راست راست راه میره به همه میگه فقط نمره ی ریاضیم کم شده و شدم ۱۴ ، ۲ نمره هم خودش بع خودش میده بعد مامانم میگه چقدر خنگی دوستت اصلا نخوند شد ۱۴ تو ۹ ماه خوندی ۵ نمره از اون بیشتر شدی اینه وضع مدارس عادی دولتی ...
  • علی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    106 9
    به جای اینکه امنیت سوالات کنکور رو بالا ببرند چهل درصد سوالات نهایی رو اضافه کردند که کار اشتباه است وقتی در کنکور که یک روز برگزار می شود تقلب میشود چه انتظاری است که در یک ماه برگزاری امتحانات نهایی تقلب نشود
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    97 17
    از اول مهر تا الان یک ریال به حساب مدارس دولتی بودجه واریز نشده اون وقت انتظار دارید معلم و مدیر مدرسه از جیب خودش مدرسه را تجهیز نماید و خدمات آموزشی قابل قبولی به دانش آموزان ارایه دهد
  • محمد IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    50 2
    آخرش رتبه بندی را کیلویی به هم دادند چگونه کیفیت آموزشی می خواهد بالا برود
  • ناشناس IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    59 18
    بنده به عنوان دبیر مدارس غیر انتفاعی اعتراف میکنم که 100درصد نمرات بالا در مدارس غیر دولتی با هماهنگی مدیر و دبیر انجام می شود و دانش آموزان با نمره خام زیر پنج به نمره بالای پانزده ارتقا داده می شوند و هیچ گونه تلاشی از طرف دانش آموزان صورت نمی‌گیرد تنها دلیلی که به افزایش نمره در کارنامه نهایی کمک میکند همین شهریه های کلان و نمرات پولی هست که دبیران و مدیران از والدین دریافت می‌کنند اگه در هر مدرسه ای دانش آموزان ناراضی از وضعیت نمره باشند فرق ندارد دانش آموز تنبل باشد یا زرنگ به عقیده مدیر مدرسه باید نمره بالا داده شود تا جمعیت مدرسه برای سال آینده و دریافت شهریه بیشتر حفظ شود و نتیجه گیری میکنیم که سیستم آموزشی در حال فروپاشی است ناگفته نماند که آموزش پرورش هر بخش یا شهرستان در این اختلاف طبقاتی و ناهنجاری خیلی موثر است چون هیچ بازرسی از نحوه عملکرد مدیران و دبیران نظارت ندارد
    • حمید IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      6 9
      بزرگوار نمره نهایی امتحانات متمرکز محاسبه میشه
    • معلم IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      8 3
      خیر بزرگوار همچین چیزی نیست تلاش و سواد معلم غیرانتفاعی بالاتر هست اصلا تصحیح اوراق نهایی مدارس دولتی و غیر انتفاعی با مدرسه نیست
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    98 7
    درسها رو سخت کردید معلم خوب هم کم دارید مصحح درست و حسابی هم که ندارید کنکور بی منطق هم می گیرید واقعا دستتون درد نکنه من جای بچه ها بودم ترک تحصیل می کردم
    • سمیه IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      42 3
      شرط معدل دقیقا بدبختی بچه‌هاییست که وضع مالی خوبی ندارن. خدا خیر نده به کسایی که اومدن شرط معدل رو گذاشتن ... حداقل دلمون به کنکور خوش بود. این بی عدالتی انگیزه رو از بچها گرفته
    • لیلیوم IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      12 22
      من هم به عنوان دبیر دیگری از مدارس غیر انتفاعی به شما میگویم شما را کدام ... .... به عنوان دبیر انتخاب کرده که ... .... ردیف کردید؟ شاید در مقطع دبیرستان دوره اول این چیزها دیده شود اما در مقطع بعد هرگز، وقتی مصحح افراد دیگری هستند نمره از کجایشان میدهند
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    46 7
    انقدر در صدد نباشید همه وارد دانشگاه بشن. واقعا دانشجوها متوقع و بیسوادن!
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    27 11
    فرق مدارس دولتی و غیر دولتی در آینه که غیر دولتی با سخت گیری در امتحانات بچه ها را به معلم خصوصی و یا کلاس های آموزشی سوف می دهند برای همینه پولدارها درصد قبولی بالاتری دارن و سطح تدریس کلا پایینه و امتحانات نهایی و مخصوصا کنکور سخته و در حد تدریس نیست معلم های خصوصی و آموزشگاه ها کار را هندل می کنند و کلا میشه نتیجه گرفت مدیریت زیر صفره و زیر سواله
  • زینب IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    38 8
    چه عدالتی آموزشی تو شهر ما حتی کتاب کمک آموزشی هم پیدا نمیشه ما و بچه‌های ریاضی و تجربی تو یه کلاس درس می خونیم امیدمون به کنکور بود که این شرط معدل کلا نا امید شدیم
  • نگین IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    51 11
    این شرط معدلو بردارید...اینجور فایده نداره..جوونا دیگ انگیزه ای ندارن
  • ایدا IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    25 8
    معلم مدرسه دولتی خوب درس نمیدن غیر انتفاهی هم با پول نمره مییدن من دوسال بیمارم نتونستم اون جوری که باید تلاش میکردم درس بخونم ی سال قبلش هم کرونا بود ایندم خراب شد رفت ... ... ... الانم به سختی معلم پیدا میشه که کلاسایی که نتونستم برم باهام کارکنن
  • R IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    10 8
    اتفاقا این همون نتیجه ی نمره دادن های الکی در دوران کروناست که الان خودشو درپایه ی دوازدهم نشون داده ...دانش آموز با نمره های دلبخواه رسیده تا پایه ی دوازدهم
  • R IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    15 43
    معلم ها ومعلم هاخوبند بچه های شما درس نمی خونند همه ش سرشون تو گوشیه
    • ناشناس IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      25 2
      سر همه ی بچه ها تو گوشیه؟ خدا شاهده خواهر من شاگرد ممتاز بود معدل هیچوقت زیر ۱۹ نداشت. الان سه تا تجدیدی آورده بقیه رو هم با ۱۴ ۱۵ قبول شده.
  • کامران IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    26 22
    با اوضاع نابسامان اقتصادی و وضع وخیم حقوق بگیران دیگر انگیزه ای برای محصلین باقی نمی‌ماند که درس بخوانند. وقتی معلمشان با مدرک فوق لیسانس و دکتری باید با ما هی۸ تا ۱۰ میلیون زندگی جهنمی را بگذرانند در حالیکه یک دستفروش بی سواد حد اقل روزی یک میلیون درآمد دارد دیگر کدام انسان عاقل به فکر درس خواندن می افتد
  • حسن IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    26 6
    درسته نبایدافت درسی گردن کرونا بندازید ولی از زمان کرونا تا الان هیچ معلمی در مدارس دولتی به صورت منظم یا حاضر نمیشود یا اصلا درست درس نمیدهد مخصوصا شهرستانها بنابراین اعمال 40درصدنمره امتحانات خرداد ماه عادلانه نمیباشد
  • بی نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    26 2
    فقط نشستن اون بالا وزیر آموزش پرورش فکر می‌کنه هر قانونی بزارم خوبه آخه شرط معدل که امتحان نهایی رو در حد کنکور سخت کرده یعنی چی یکم به فکر بچه ها نیستن همه از درس دیگه زده شدن
  • محمد FR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    30 1
    نظرات ما فقرا چه اهمیتی دارن.خودم‌ ممتاز بودم دانشگاه کارگری میرفتم. سر هیچ کاری هم نرفتم .بچم‌ هم‌ ممتاز بود بعد یک عمر درس دادنش و بدبختی شد تربیت معلم که ماهی دوتمن میدن و کرایه‌م. نظر بچی بدیم. دانشگاه و سرکار رفتن و زندگی مگه الان‌ پولی شده.آزاد چن دهه قبل اومد. سهمیه از اول بود. هم برا دانشگاه هم‌کار.. گرسنه و بدهکار چه حق نظری داره ... ... ... فک‌کنم همین نظر رو هم حتی نذاری .
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    17 17
    سلام من ی معلمم به خدا معلمای دولتی از جون مایه می ذارن با کلاسای ۳۰،۳۲،۳۵ حتی ۴۰ نفره کلاسو اداره می کنن افت نمرات نهایی دخلی به معلم نداره اولا تصحیح درست انجام شده ثانیا دانش آموزان درس نمی خونن وگر نه در مدارس دولتی هم هستند بچه هایی که با تمام وجود ودر خونه های کوچک هدفمند درس می خونند
  • ناشناس IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    33 16
    سلام من پایه دوازدهم رو تموم کردم مدرسه دولتی درس خوندم کل نمره هام ۲۰ ۱۹ بود نهایی سخت گرفتن ۴ تا مردود ی دارم درحقم ظلم شد
  • یه کنکوری IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    16 4
    خدا .... ... که تکلیف با خودشون مشخص نیست انگیزه درس خوندن رو دارن از ما میگیرن
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    17 2
    علت تمام این اتفاقات بی انگیزه کردن دانش اموزاست با گرفتن ازمون های سخت،. من وقتی دیدم با خوندن کتاب و حل تستا و وقت گذاشتن شبانه روزی هیچ نتیجه ایی نگرفتم و با سهمیه و پارتی و فروش سوالات کنکور میرن، اگه برمیگشتم عقب اصلن لای کتابو باز نمیکردم و از زندگی و وقتم نمیذاشتم
  • بی نامه IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    17 0
    سلام حقیقت تلخه اما باید بپذیریم که این طرح به جز ضرر هیچ چیز دیگه ای نداشته ، انصافاً اشتباه تون رو بپذیرید . ما که دیگه میخوایم درس بخونیم هر سال هم که سوالات دورتر از سطح کتاب میشه ، ما هم میگیم باشه بیشتر درس میخونیم اما با این اوضاع دیگه هرچقدر درس هم بخونی نمیشه .
  • اکرم کریمی IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    23 0
    من نظرخاصی ندارم چون اگر هم داشته باشم هیچ وقت صدای مامحرومان جامع چه درمورد آموزش وغیره به گوش کسی نمی رسد واگرهم برسداهمیتی نداردکشورما از دهه شصت به بعدبیشترحامی قشرثروتمندشدوقوامینی که وضع شده کشوررابه سمت دوقطبی بودن یعنی ثروتمندان وفقیران سوق می دهدودیگرکسی به فکرقشرمحروم جامعه نیست در واقع مامرده ایم روحمان مرده وجسممان آن هم ضعیف و بیمار باقی مانده است به امید اینکه یه روزی عدالت در جامعه اجراشودودل ماهم شادشود
  • Samira IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    29 0
    واقعا واسه این نظام آموزشی متاسفم که با آینده ی بچه های ما بازی میکنند. امیدوارم بچه هاشون ... ... ... ...
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    24 2
    من دبیر یک مدرسه دولتی هستم ، به خدا دسترسی راحت به یک ماژیک جهت تدریس نداریم ، بعضی کلاس های درس پنجره معقول یا شیشه ی سالم ندارد ،قبلا چند سال در مدرسه شاهد بودم ، امکانات فول بود، .... به نظرم از دلایل افت تحصیلی دانش آموزان بی انگیزگی آنها به خاطر بی کاری تحصیل کرده های دانشگاهی هست ، واقعیت اینه که در ایران به خصوص در شهرستان ها فقط به سه رشته تاپ شغل هست که اونم همه نمی تونن قبول بشن دیگه چه انگیزه ایی برای درس خواندن در دانش آموز می مونه
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    25 0
    در کشور ما به تنها نهادی که اهمیت داده نمیشود آموزش وپرورش است.برای فلان وبهمان که تاثیر چندانی در رشد وشکوفایی فرزندان این مملکت ندارد کلی بودجه اختصاص داده میشود اما به نهادی که وظیفه آن آموزش وپرورش فرزندان مملکت است به جشم مصرف گرا وهزینه ساز نگریسته شده و کوچکترین اهمیتی به برنامه ریزی صحیح آموزشی،تهیه امکانات لازم برای آموزش در کل کشور متناسب با زمان،فضای آموزشی مناسب ......داده نمی شود.کشوری که روی ثروت خوابیده برای رشدوشکوفایی آینده سازانش بودجه ندارد.معلم ندارد،فضای کافی ندارد،امکانات مناسب ندارد....... اگر یکسری بودجه ها که ب دلیل به این نهاد وآن نهاد اختصاص داده می شود صرف آموزش شود در حال حاضر با این معضل روبرو نمیشدیم.مدارس با حقوق بخور ونمیر والدین بعنوان شهریه اداره می شود وکلا دولت خود را از بحث هزینه مدارس کنار کشیده است.نمیدانم چرا میگویند مدارس دولتی؟!!! دولت چه نقشی در این مدارس ایفا می کند؟
  • م رحیمیان IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    19 3
    وجدان معلمها خیلی کم شده تو مدارس دولتی که بیخیال شاگردها هستند و در مدارس غیرانتفاعی هم میگن بیاید کلاس خصوصی براتون بذارم والا نمره نمیارید آخه این چه بساطیه چه عدالتیه بیچاره نوجوان و جوانهای امروزی
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    24 1
    کسی که دوپایه دهم و یازدهم را درکرونا غیرحضوری گذرانده چطور انتظار دارید با پایه ضعیف دوسال قبلش سال دوازدهم رو قدرتمند ظاهر بشه، اینا اثرات ضعف قبلیه، متاسفانه طراحان امتحانات نهایی و کنکور کج فهم بودند که سوالات را براساس پایه قوی طراحی کردند بنحویکه بسیاری از مصححان و دبیران حاذق نیز توانایی پاسخ در وقت معین را نداشتند
  • ح ط JP ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    23 1
    معدل بردارید اون روستایی دور از امکانات با معدل پایین چه گناهی کرده لااقل امسال ۱۰ یا ۵ درصد به نمره کل اضافه کنید
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    32 4
    نگاه کنید من به عنوان یک دانش آموز دهم دیگه انگیزه ندارم آمدید شرط معدل گذاشتید اوکی قبول کردیم داریم سعی تلاش میکنیم ولی این دیگه یعنیییی چی عدالت کجاست که آمدید داخل امتحان نهایی و معدل هم سهمیه گذاشتید !؟ همین کارو میکنید با اینهمه سهمیه الکی بی سواد وارد دانشگاه و سیستم آموزشی و اقتصادی کشور میکنید 😡 من امیدم به همین معدل بود که کنکور هم که سهمیه ندارم درصدی بزنم و با معدل و تلاشم قبول شم ولی با این کارایی که شما میکنید درس خونده تلاش تو ایران بدون پارتی و پول فایده ای ندارد بله معلم دولتی میارن بازنشسته و با حقوق کم انگار رفتی زدیش اوردیش به زور درس بده نه معلم باعشق درس میده ( بعضی ها ) نه دانش آموزان باعشق درس می خوانند ( سیستم آموزشی از ریشه مشکل داره همش از روی جبار استرس و حفظ هست اصلا به هیچ عنوان مفهومی نیست ) اگر واقعا دلسوز هستید از چهارتا کشور موفق مشورت بگیرید روش آموزش و تدریس و امتحان گرفتن و نمره رو عوض کنید ( من یک دانش آموز هستم که با این سن کنم به این نتایج رسیدم و هر روز فشار عصبی میکشم و مقصر شما هستید که حقوق و مالیات مارو میگیرید و کاری نمیکنید )
  • موسوی IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    11 4
    فقط نمره امتحان نهایی درصد کنکور حساب میشه نه معدل کل. ....که شما میگی تو مدرسه غیر انتفاعی نمره ناحق دادن....چه ربطی داره؟؟؟
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    20 2
    معلم‌ها دیگ درس نمیدن همش می‌نالند!!!!!نمیدونم چطور میخوان پولی که میگیرن رو حلال کنن
  • یک دانش اموز IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    10 26
    ورقه ها توسط دو نفر تصحیح میشدم اگه اختلاف زیاد بود به مصحح سوم هم میرسید در نتیجه امکان ندارد نمره ای کم شده من خودم سخت تمرین حالت ممکن تصحیح برا نمراتم با پاسخنامه تصحیح کرده بودم و حتی خوشبختانه بیشتر از مورد انتظارم بود تقلم که میشه گفت اصلا نبود سوالا معمولا یه ربع بعد میگفتن پخش میشه که اون موقع فایده ای ندارد در مورد سطح سوالات ولی ناعدالتی به نظرم بود اگر کسی در حد کنکور نخونده بود نمی‌توانست نمره دلخواهی بگیره و ضمن اینکه من خودم مثلاً کلا عمومی نزدیک یه سال نخوندم و خیلی سخت بود موقع نهایی واقعا دست خود آدم نیست در کل دوبار کنکور بهترین کار ممکن که استرس دیگه نمی‌مونه برای آدم این معدل خیلی موافق نیستم فقط از این لحاظ خوبه که حداقل تو این درست نیاز نیست تست بزنیم قبول کنید مسخره است تست دینی و فارسی و عربی بزنه آدم و در نهایت میگم که اینا همش بهانه آن ای نمی‌دونم سوالا چطور بود و تقلب و ... دانش آموز عرضه داشته باشه از تقلبگرا هم میگذرد وظیفه دانش آموز خواندن نه بهانه ویلیام نامه تمام
  • معلم IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    8 22
    باعث افت تحصیلی بچه ها، گوشی بازی و سوسول شدن آنهاست. وگرنه هر دانش آموزی تلاش کرده، نتیجه خوبی هم گرفته.
  • مریم IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    33 12
    تاثیر قطعی معدل رو برای کنکور ۱۴۰۳ لغو کنین
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    37 1
    جای نگرانی نیست!! فرزندان مقامات کشور تو مدارس ویژه تحصیل می کنن و بچه های مردم عادی هم که به درک!!!
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    21 1
    میزان معدل بستگی به نوع پرداخت ه شهریه و پرداخت ه پول به مدارس دولتی هست و امسال مشاهده کردیم که کارت ه ورورد به جلسه امتحانات و کارنامه دانش‌آموزان هم منوت به پوله پرداختی دانش آموزان داشت ،
  • مریم IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    19 2
    تصحیح الکترونیکی بسیار کار اشتباهی هست حق بچه ها رو ناحق کردید. دختر من که دانش آموز دوازده تجربی هست ، دانش آموز زرنگی هست، تمام نمراتش افتضاح شده درس سلامت ترم اول ۱۹/۵ شده ترم دوم ۱۲/۵ و تمام نمراتش به همین شکل هست و من برای نه درسش اعتراض زدم. خدا میدونه که نابود شده و تمام امید و روحیه اش از دست رفت. آرزو و رویای قبولی پزشکی داشت میگفت یا دانشگاه تهران یا شهید بهشتی، الان میگه درس خوندن فایده نداره ، وقتی هر روز یک طرح و یک قانون تصویب میکنن و اینجور با آینده ما بازی میکنن درس بخونم که چی بشه. تصحیح برگه های دانش آموزان نهایی بایستی مثل سالهای گذشته انجام میشد، بصورت دستی. برگه امتحان مثلا درس زیست رو باید معلم زیست دوازدهم صحیح کنه نه معلم، مثلا عربی. تصویب و اجرای طرح های بدون مطالعات و تحقیقات و زیر ساختهای دقیق ، عاقبتی جز شکست وکور کردن استعدادها نداره. ضمنا شرط ۴۰ درصد معدل هم افزایش استرس و فشارمضاعف بر دانش آموزان می باشد. استرس کنکور+ استرس شرط معدل
  • دهک اول IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    16 2
    سلام همه چیز مال پول دارا بوده سهمیه ی دانشگاهها که چیزی نیست سهم بچه های ما هم در نهایت میشه کارگری که اونم مال افغان هاست
  • IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    27 1
    ما هیچکداممون راضی نیستیم مدارس دولتی پر شده از معلم های بیخود که الکی استخدام شدند. مدارس غیرانتفاعی همه‌ی معلم هایش دکتری دارند مدارس دولتی بر وظیفه دولت است ما که راضی نیستیم
  • ناشناس IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    10 4
    کسی که در مدارس سمپاد ونمونه دولتی درس می خونه واقعا برای قبولی زحمت کشیده وقتی هم به این مدارس راه پیدامیکنه تلاش های مضاعف تری روداره ودبیرهای فوق العاده عالی پس باید بازخورد بهتری روداشته باشه درکنکور
  • ه IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    9 8
    سلام وقت بخیر در مدارسه دولتی هیچ رسیدگی نمی شود وهیچ معلمی با دانش آموزان درست کار نمی کند می گویند خودتان کتاب بخوانید وسوال بنویسید اگر هم نمی توانید کتاب های که سوال و جواب دار بخرید بخوانید وما امتحان می گیریم معلم در کلاس بیشتر داخل گوشی هست خواهشا خواهشا به مدارس دولتی مناطق دو و. سه بیشتر رسیدگی شود
  • عباس ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    10 2
    سیستم آموزشی که در منطقه،میخواست اول بشود را به ... کشیدند. بچه های من کلاس7و8اند جدول ضرب بلد نیستند چه برسه به ریاضی و...گوشی که دادند دست بجه ها آموزش و در س ،خداحافظ فیلتر شکن و تصاویر و فیلم مستهجن و اینستا سلام علیکم
  • ناشناس IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 6
    از وقتی که گوشی افتاد دست بچه ها همه ی وقت بچه ها وعمرشون داره به فنا میره من بچم هم در غیر انتفاعی درس خونده هم دولتی همشون بی دلیل به بچه ها نمره میدن ونمره های حالا اصلا ارزش نمره های قدیم مدارس رو نداره
  • طاها IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    12 1
    پسر من دانش آموز تیزهوشان بود کلاس دهم مدرسه نرفتن کلاس یازدهم فقط یک ماه و کلاس دوازدهم حتی یک روزم نرفتن چون مدرسه اصلا اجبار نکرد و بچه‌ها سرد شدن نمرات پایین پسرم رو بخش زیادش تقصیر مدرسه‌س چون پسر من با حضور در کلاس تلاشش خیلی خیلی بیشتره تو خونه اصلا انگیزه نداشت چند بار از طریق مدرسه پیگیر شدم میگفتن ما توان نظامی نداریم بچه ها رو به زور مدرسه بیاریم خدا ازشون نگذره خودم معلم مدرسه هیات امنایی هستم واقعا با تمام توان تدریس میکنم امکان نداره سوالی از دانش آموز رو بدون جواب بذارم
  • کنکوری IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    14 1
    خدا ازتون نگذره که ما دانش آموزان مناطق محروم رو از درس هم نامید کردین
  • . IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    8 0
    من نمره نهایی ام شده ۱۵.۹۰ انسانی خیلی پایین هست