همشهری آنلاین: رییس جمهور کردستان را گلی خوشبو و دل انگیز در سرزمین و گلستان ایران معرفی وتصریح کرد: کردستان دیار ایمان و نجابت و غیرت و پاکی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،رییس جمهور در پنجاه و چهارمین سفر از مجموعه سفرهای استانی هیات دولت، صبح دوشنبه به همراه جمعی از اعضای هیات دولت وارد فرودگاه سنندج شد و در بدو ورود از سوی نماینده ولی فقیه در  استان کردستان ، استاندار و شماری از مسوولین و مقامات ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت.

دکتر محموداحمدی نژاد صبح روز دوشنبه در بدو ورود به فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کردستان دیار زنان و مردان مومن است ،گفت: کردستان سرزمین مرزبانان شجاع و هوشمند ایران اسلامی است.

رییس جمهور با اظهار خرسندی نسبت به انجام دور دوم سفر استانی هیات دولت به کردستان درباره برنامه های این سفر اظهار داشت: پیوند مجدد دولت و مردم برای پیشبرد آرمانها و ساختن استانها ، تشکیل شوراهای اداری در همه شهرستانها و بررسی کارهای انجام شده و کارهایی که باید انجام شود، تشکیل کارگروه های تخصصی ، دیدار با علما و روحانیون و خانواده شهیدا وایثارگران از جمله برنامه های دور دوم سفرهای استانی هیات دولت است.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: در جریان این سفر تصمیمات مناسبی نیز برای پیشرفت استان توانمند کردستان اتخاذ می شود.

سخنان رییس جمهور در اجتماع پرشور مردم استان کردستان

رییس جمهور با تاکید بر اینکه فشارهای دشمنان برای مسدود کردن راه پیشرفت ملت ایران همواره با شکست مواجه شده است، تصریح کرد : امروز ملت ایران به نقطه ای رسیده است که اگر دشمنان فشار سیاسی، تبلیغی و اقتصادی بیاورند همین جوانان کردستان برای شکست دادن آنها کافی هستند.

دکتر محمود احمدی نژاد پیش از ظهر دوشنبه در اجتماع پرشور و عظیم مردم سنندج با بیان اینکه قدرت های زورگو برای حل مشکلات خود در بحران کنونی جهان اجازه نمی دهند کشورها از منابع و ثروت های خود استفاده کنند، اظهار داشت : قدرت های زورگو درصددند با فشار به ملت های مستقل و سایر ملت ها مشکلات خود را حل کنند، اما باید بدانند راه حل مشکلات بشریت حاکم شدن آرمانهای الهی است.

رییس جمهور با بیان اینکه جهان در حال تحول است و نظامهای سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی مبتنی بر نگاه مادی و دنیا طلبی به پایان راه رسیده است، تاکید کرد : ملت ها در راه بازگشت به راه پیامبران یعنی انسانیت، برادری ، عدالت ، خدمتگزاری ، عشق ، صلح و خداپرستی هستند.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به ناامیدی سران کشورهای زورگو در حل مشکلات و بحران های کنونی جهان در عرصه های مختلف اظهار داشت : مسوولان و ملت های مستقل و آزاده از جمله سران حاضر در اجلاس اکو راه حل مشکلات را پیدا می کنند و مطمئن و مصمم هستند که دست در دست هم می توانند مشکلات را رفع و زمینه پیشرفت کشورهای خود را فراهم کنند.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت فلسطین ، سودان و لشکر کشی ها و رقابت های مختلف برای کشتار انسانها را از جمله ثمرات و پیامدهای حاکمیت نظام های سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی مبتنی بر نگاه مادی بر جهان طی 200 سال اخیر برشمرد و گفت: همه مشکلاتی که امروز در عالم بشر را به تنگ آورده است بخاطر جدا شدن و دوری از راه پیامبران به ویژه پیامبر اسلام (ص) است.
 
دکتر احمدی نژاد با اشاره به وظایف مختلف دولت اسلامی در عرصه های گوناگون تصریح کرد: تمسک و اجرای سیره پیامبر مهمترین وظیفه دولت اسلامی است.
 
رییس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع پرشور مردم سنندج با بیان اینکه بخش قابل توجهی از پروژه های دور اول سفرهای استانی به کردستان اجرا شده و یا در مسیر اجرا قرار دارد ، گفت : برای ساختن کردستان عزیز در ابتدای راه هستیم و مطمئنیم کردستان و مردم استان کردستان ، این توانایی ، شایستگی و استعداد را دارند که با همت خود و خدمتگزاری دولت ظرف چند سال به یکی از پیشرفته ترین استان کشور تبدیل شود.
 
دکتر احمدی نژاد مردم کردستان و سنندج را شیفته پیامبر اسلام (ص) دانست و تاکید کرد: دنیا بداند کردستان پرچم نجابت و غیرت ایران است.

رییس جمهور همچنین برخی از مصوبات دولت برای تسریع در پیشرفت توسعه کردستان را تشریح کرد.
 
بازدید سرزده رییس جمهور از محلات محروم سنندج  
    
رییس جمهور بعد از ظهر روزدوشنبه به طور سرزده و به مدت یک ساعت از محلات محروم سنندج دیدن کرد.

دکتر محمود احمدی نژاد با حضور در محله" عباس آباد بالا "توسط مسوولان مربوطه در جریان مسایل و مشکلات مردم قرار گرفت.

مردم محله عباس آباد بالا نیز پس از اطلاع از حضور دکتر احمدی نژاد، از نزدیک و به طور رو در رو مسایل و مشکلات خود را با رییس جمهور در میان گذاشتند.

دکتر احمدی نژاد نیز پس از شنیدن سخنان مسوولان و درد دل های مردم دستورات لازم را برای بررسی و پیگیری به منظور رفع مشکلات مردم صادر کرد.

اشتغال، ازدواج و مسایل شهری از جمله مواردی بود که ساکنان محله عباس آباد بالای سنندج با دکتر احمدی نژاد مطرح کردند

کد خبر 77361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز