مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۶
۰ نفر

کو کو دو رنگش خوبه...! تلفیق کردن دو کوکو در یک تابه، هم رنگ‌بندی غذا را از آنچه معمول شده متنوع‌تر می‌کند و هم ذائقه را برای خوردن بیشتر تحریک می‌کند و همه چیز مهیا می‌شود برای خوردن.

کوکوی دورنگ

همشهری آنلاین،: هیچ وقت از تجربه کردن نترسید، مخصوصا در ترکیب غذاها و پخت یک غذای جدید.

مواد لازم 

۶ عدد تخم مرغ 
۲ عدد سیب زمینی متوسط
یک عدد پیاز متوسط
۲۵۰ گرم سبزی کوکو(تره، جعفری و برگ کاهو) خرد شده
۵۰ گرم گردو
۲ ق غ زرشک
یک ق غ آرد
یک ق م گل سرخ ساییده شده
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
یک ق غ زعفران آب شده
روغن به مقدار لازم

۱. سیب‌زمینی‌ها را در یک قابلمه بگذارید تا آب پز شوند. سه عدد از تخم مرغ‌ها را در کاسه‌ای بشکنید و خوب هم‌بزنید. آرد را هم کم‌کم به آن اضافه کنید؛ نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، یک قاشق زرشک، پودر گل و یک قاشق زعفران آب کرده را هم به آن اضافه کرده کاملا مخلوط کنید. بعد از پخت کامل سیب‌زمینی‌ها، پوست آنها را بگیرید و  همراه پیاز در کاسه‌ای رنده کرده، به مایه اضافه کنید. مخلوط به‌دست آمده را کاملا به هم بزنید.

۲. تابه را روی حرارت ملایم گرم کنید و مقداری روغن در آن بریزید تا داغ شود. مایه کوکو را در تابه بریزید و با پشت قاشق کف تابه صاف کنید. تابه را به مدت ۲۰ دقیقه در فر با حرارت ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا خودش را بگیرد و نیم پز شود.

۳. برای لایه دوم سه عدد تخم مرغ باقیمانده را هم در یک کاسه دیگرخوب بزنید. نمک، فلفل، زرد چوبه، زرشک و گردوی خرد شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس سبزی کوکو را اضافه کنید و مخلوط حاصل را کاملا به هم بزنید. کوکو را از فر در آورید و لایه دوم را روی لایه قبلی  پخش کرده با پشت قاشق به صورت یکنواخت پهن کنید.

۴. کوکو را برای بار دوم در فر قرار دهید و شعله بالای فر را روشن کنید تا به مدت ۲۰ دقیقه در  حرارت ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد بپزید. بعد از پخت کامل، اجازه دهید کوکو کمی سردتر شود و بعد آن را در یک بشقاب بزرگ برگردانید و برای سرو به قطعات مناسب برش بزنید.

کد خبر 775682
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha