سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور برای ۵ روز آینده اعلام کرد.

بارش باران - رگبار باران

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز (سه‌شنبه) به‌ ویژه در ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌ در شمال آذربایجان غربی‌، شمال آذربایجان شرقی‌، جنوب‌ شرق‌ سیستان و بلوچستان و ارتفاعات‌ هرمزگان افزایش‌ ابر، رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید پیش‌بینی‌ می‌شود. در سواحل‌ دریای خزر و شمال اردبیل‌ نیز رگبار پراکنده پیش‌بینی‌ می‌شود.

چهارشنبه‌ در شمال آذربایجان غربی‌، شمال آذربایجان شرقی‌ و ارتفاعات‌ هرمزگان رگبار پراکنده و در نیمه‌ جنوبی‌ سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق‌ همراه با وزش‌ باد شدید رخ‌ می‌دهد.

رگبار و رعد و برق‌ همراه با وزش‌ باد شدید پنجشنبه‌ در جنوب‌ سیستان و بلوچستان ادامه‌ یافته‌ و در ارتفاعات‌ جنوب‌ کرمان، جنوب‌ شرق‌ فارس‌ و شمال خراسان شمالی‌ نیز رگبار پراکنده رخ‌ خواهد داد.

جمعه‌ در جنوب‌ شرق‌ فارس‌ و ارتفاعات‌ هرمزگان و شنبه‌ در استان‌های ساحلی‌ دریای خزر و اردبیل‌ رگبار پراکنده رخ‌ می‌دهد و در سایر مناطق‌ کشور جوی پایدار حاکم‌ است‌.

طی‌ ۳ روز آینده در مناطقی‌ از شمال شرق‌، شرق‌، مرکز و دامنه‌های جنوبی‌ البرز سرعت‌ وزش‌ باد افزایش‌ یافته‌ که‌ در مناطق‌ مستعد با خیزش‌ گرد و خاک‌ نیز همراه خواهد بود. در همین‌ مدت‌ انتقال گرد و خاک‌ از سوی عراق‌ به‌ نوار مرزی استان‌های واقع‌ در غرب‌ و جنوب‌ غرب‌ دور از انتظار نیست‌.

پنجشنبه‌ و جمعه‌ دمای هوا در استان‌های ساحلی‌ دریای خزر و مناطقی‌ از شمال غرب‌ به طور محسوسی‌ افزایش‌ می‌یابد.

همچنین‌، توده هوای گرم طی‌ ۵ روز آینده همچنان در سایر مناطق‌ کشور استقرار داشته‌ و تغییرات‌ قابل‌ ملاحظه‌ دمایی‌ در آن پیش‌بینی‌ نمی‌شود.

دریای خزر سه‌شنبه‌ و چهارشنبه‌، تنگه‌ هرمز از سه‌شنبه‌ تا پنجشنبه‌ و شرق‌ دریای عمان نیز طی‌ ۵ روز آینده مواج‌ است‌.
 

کد خبر 775785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha