همشهری آنلاین: یک دهم مطبوعات غربی به خاطر بحران مالی جهانی مجبور به کاهش شمارگان خود تا نصف یا توقف کامل انتشار آن شده‌اند

به گزارش واحد مرکزی خبر بر اساس تازه‌ترین گزارش یکی از بزرگترین موسسه‌های تحقیقاتی و مشاوره‌ای جهان، در سال آینده ‌از هر ده نشریه، ‌یکی مجبور خواهد شد شمارگان خود را به نصف کاهش داده و مطالب خود را روی پایگاه های اینترنتی منتشر کند و تعدادی نیز باید فعالیت مطبوعاتی خود را به طور کامل تعطیل کنند.

این درحالی است که نشریه فاینانشال تایمز پس از اخراج هشتاد نفر از کارکنان خود همچنان برای بقای خود مجبور به کاهش هزینه‌ها است.

بحران اقتصادی بر روزنامه نگاران اسپانیا تاثیر بسزایی داشته است به شکلی که از تابستان سال گذشته تا کنون هزار و ششصد روزنامه نگار کار خود را از دست داده اند و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2010 میلادی پنج هزار روزنامه نگار از کار برکنار شوند.

روزنامه گاردین در انگلیس نیز صد وپنجاه نفر از کارکنان خود در مناطق مختلف را اخراج کرده است که مسئولان از ان به عنوان بدترین خاطره انسانی یاد می کنند.

روزنامه فرانسوی زبان لوموند نیز پس از کاهش پنج ممیز سه درصدی فروش خود در سال 2008 میلادی، شصت نفر از کارکنان خود را از کار بر کنار کرد

کد خبر 77621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز