مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

بچگی‌های بیشتر ما پر است از خاطرات درست کردن بستنی. یک قاشق یا یک تکه چوب‌بستنی برمی‌داشتیم و توی یک لیوان می‌گذاشتیم و شیر یا آبمیوه یا آبلیمو و شکر را هم به آن اضافه می‌کردیم و می‌گذاشتیم یخ بزند.

بستني اكبرمشدي

همشهری آنلاین: یک چوب بود که سرش یک تکه یخ رنگی یا سفید چسبیده بود که بیشتر اوقات هم بی‌مزه و شل و وارفته بود. رویای بیشتر ما این بودکه برای یک بار هم شده یک بستنی درست و حسابی درست کنیم و کمی برای خودمان خوشحال شویم که در گرمای تابستان بستنی آماده را خودمان درست کرده‌ایم. اگر شما هم یکی از آن بچه‌های دیروز هستید حالا با ما همراه شوید. می‌خواهیم به شما طرز درست کردن یک بستنی خوشمزه و واقعی را آموزش بدهیم. یک بستنی واقعی، سنتی.

مواد لازم

یک کیلوگرم شیر
۳۰۰ گرم شکر
یک ق س  ثعلب
۱۵۰ گرم خامه
۲ ق س گلاب(مقدار گلاب 
بستگی به ذایقه شما دارد)
نصف ق چ زعفران 
۱۰۰ گرم خلال پسته و بادام

بستنی اکبرمشدی را در خانه درست کنید

۱. شیر را در حرارت ملایم بجوشانید. حداقل نیم‌ساعت بگذارید شیر بجوشد. اگر حرارت زیاد باشد بیشتر شیر به دیواره ظرف می‌چسبد و شیر هم مدام سر می‌رود و دیگر چیزی برای درست کردن بستنی نمی‌ماند.

۲ وقتی شیر خوب جوشید، وقت اضافه کردن زعفران و گلاب است. حرارت باید همچنان ملایم باشد، زعفران و گلاب را اضافه ‌کنید و خوب هم بزنید.

۳. بعد از اینکه زعفران و گلاب را به شیر اضافه کردید، شکر و ثعلب را با هم مخلوط کرده و به شیر اضافه کنید. هنگام اضافه کردن شکر و ثعلب باید حواستان باشد که مواد را خیلی خوب و منظم با چنگال هم بزنید تا خوب درهم مخلوط شوند وگرنه بستنی صاف و یک‌دستی به دست نمی‌آید.

۴. حالا مواد بستنی را باید بگذارید تا خوب خنک شود. بعد از اینکه مواد خنک شد، آن را در یک ظرف استیل بریزید و بعد با ظرف درون یک ظرف دیگر که پر از یخ نرم شده است، قرار دهید. حالا وقت هم زدن بستنی‌هاست. باید با همزن خوب به هم بزنید تا بستنی خودش را بگیرد و سفت و کشدار شود. بعد از اینکه خوب بستنی را هم زدید، ظرف را درون فریزر بگذارید.

۵. بعد از نیم ساعت ظرف بستنی را از فریزر بیرون بیاورید و دوباره با همزن برقی یا دستی خوب به هم بزنید و دوباره ظرف را داخل فریزر بگذارید.

۶. بعد از یک ساعت بستنی شما آماده است. در این زمان می‌توانید خلال بادام و پسته را به بستنی اضافه کنید.

نکته: یادتان باشد ثعلبی که خریداری می‌کنید، کیفیت خوبی داشته باشد، اگر ثعلب شما بی‌کیفیت باشد، بستنی به جای اینکه کشدار شود، حالت یخی به خودش می‌گیرد و خراب می‌شود.

نکته: خامه نباید زیادی چرب باشد، اگر خامه چرب باشد خوب سفت نمی‌شود و شکل نمی‌گیرد. اگر دیدید خامه‌تان درست شکل نمی‌گیرد کمی شیر به آن اضافه کنید تا چربی‌اش کم شود.

خامه بستنی

برای درست کردن خامه بستنی، خامه را با کاردک فلزی یا پلاستیکی به کف سینی بکشید طوری که قطرش بیشتر از دو یا سه میلی‌متر نشود و بعد سینی را در فریزر بگذارید تا خامه سفت شود. بعد از اینکه خامه سفت شد آن را با کاردک جدا کرده و خرد کنید و به بستنی‌تان اضافه کنید و خوب هم بزنید.

شربت و مربا

اگر دوست ندارید بستنی‌تان خامه داشته باشد می‌توانید از شربت یا مربای آلبالو و توت‌فرنگی استفاده کنید. بعد از اینکه بستنی‌تان آماده شد می‌توانید به جای خامه روی آن شربت خوش‌رنگ بریزید.

از کجا بخریم؟

پودر ثعلب را می‌توانید از سوپرمارکت‌های بزرگ یا عطاری‌ها بخرید. زیاد نخرید. ۱۰۰ گرم ثعلب برای ۱۰ تا ۲۰ بار بستنی درست کردن کافی است.

کد خبر 781788
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha