همشهری آنلاین: بانک مرکزی با تصویب دولت و در جهت اجرای بند ۷ ماده واحده بودجه سال ۸۷، به طور هفتگی مبلغ هزار و ۳۰۴ میلیارد ریال به عنوان مابه‌التفاوت یارانه تولید برق به شرکت توانیر پرداخت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، بر این اساس هیات وزیران به پیشنهاد وزارت نیرو، آیین‌نامه اجرایی ماده 7 قانون بودجه سال ۸۷ کل کشور را اصلاح کرد.

بنا بر این گزارش در جهت حرکت به سمت هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش انرژی کشور، محاسبه قیمت آزاد تولید برق و تسهیل گردش وجوه میان شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و خزانه‌داری کل کشور مقرر شد وزارت امور اقتصادی و دارایی متناسب با رقم مندرج در جزء هـ بند ۷ قانون بودجه سال ۸۷ کل کشور، سهم نقدی شرکت توانیر را بر اساس ارقام بودجه مصوب معادل هزار و ۳۰۴ میلیارد ریال به صورت هفتگی به بانک مرکزی جهت پرداخت اعلام کند.

بانک مرکزی نیز موظف شد از موجودی حساب ذخیره ارزی موضوع ردیف شماره ۵۲۰ هزار جدول شماره ۹ قانون بودجه ۸۷ کل کشور (اعتبارات یارانه‌ شفاف‌سازی قیمت حامل‌های انرژی) برداشت و به شرکت توانیر به صورت علی‌الحساب پرداخت کند.

پرداخت‌های مربوط به هر ۳ ماه با توجه به تصمیمات کارگروه متشکل از وزرای نفت، نیرو و اقتصاد و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی محمود احمدی نژاد - رئیس‌جمهوری - تسویه موقت می‌شود.

کد خبر 78206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز