اهالی غرب مازندران با اجرای طرح گازرسانی به شبکه وصل شدند.پیشگیری از قطعی گاز در فصول سرما از دستاوردهای اجرای این طرح ملی است.

گازرسانی

به گزارش همشهری، شهرستان‌های غرب مازندران دهه‌ها با مشکل افت فشار و قطعی گاز مواجه بودند تا اینکه اجرای طرح ملی اصلاح و تغییر لوله گاز بعد از آزادسازی میلیون‌ها مترمربع زمین حریم به این دغدغه اهالی پایان داد. پیشگیری از افت فشار و قطعی گاز در فصول سرما و آزادسازی میلیون‌ها مترمربع زمین اشخاص در حریم لوله گاز از دستاوردهای اجرای این طرح ملی است.
«زینب دیوارگر»، یکی از ساکنان مازندران درباره مشکلات ناشی از دسترسی نداشتن به شبکه گازرسانی به همشهری می‌گوید: «برخی از شهرستان‌ها و روستاهای غرب مازندران در مناطق صعب‌العبور واقع شده‌اند و همین اجرای طرح گازرسانی با مشکل روبه‌رو کرده بود. اهالی هم مجبور بودند برای گذران زندگی از کپسول‌های گاز استفاده کنند که تامین کپسول‌ها هم خود مشکلی دیگر بود.» 
هر چند اداره گازرسانی مازندران تامین کپسول‌های گاز را برای اهالی تسهیل کرده‌، اما دیوارگر معتقد است با اتصال به شبکه گاز این مشکل حل می‌شود.
«رضا احمدی»، یکی دیگر از اهالی به همشهری می‌گوید: «ارتفاعات و مناطق ییلاقی غرب مازندران، حمل کپسول‌های گاز برای اهالی را سخت می‌کند. به این سختی، باید گرما و سرما را هم اضافه کرد.» 
او ادامه می‌دهد: «منطقه کوهستانی جنت‌رودبار و اشکورات 11روستا را دربرمی‌گیرد که گازرسانی در آن هنوز تکمیل نشده‌است.» برای اجرای این طرح، آزادسازی‌ و رفع معارضان در حریم لوله گاز انجام شده است. غرب مازندران، ۲۰شهر و بیش از هزار روستا دارد.

کد خبر 785513

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha