حسین نظری، رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور و معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران در بازدید از قرارگاه‌های مرزی، خدمات‌رسانی به زائران را رضایت بخش ارزیابی کرد.

نظافت معابر حرم امیر المومنین در نجف توسط پاکبان ها

​به گزارش همشهری، ۳روز به اربعین حسینی باقی مانده است. زائران، تعداد زیادی از عمودها را پشت سر گذاشته‌اند و کم کم به عمود ۱۴۵۲ نزدیک می‌شوند. عاشقان برای ایستادن مقابل حرم سالار شهیدان(ع) و دست بر سینه زدن و گفتن «اَلسَّلامُ عَلَیک یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَین(ع)» لحظه شماری می‌کنند. در میان زائران و دلدادگان هستند کسانی که به شوق زیارت، لباس خدمتگزاری به زوار را به تن کرده‌اند و در مسیر پیاده روی اربعین قدم گذاشته‌اند.

عده‌ای به‌عنوان پاکبان مشغول نظافت مسیر و قرارگاه‌ها و موکب‌ها هستند. برخی به طبابت مشغول هستند و عده‌ای هم...‌.
خلاصه همگی دست به دست هم داده‌اند تا مسیر اربعین برای زوار امن باشد. شهرداری تهران در کنار سایر کلانشهرها با تمام ظرفیت در حوزه‌های خدمات شهری، حمل‌ونقل و... مشغول خدمات‌رسانی به زائران است.

حسین نظری، رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور و معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران در بازدید از قرارگاه‌های مرزی، خدمات‌رسانی به زائران را رضایت بخش ارزیابی کرد و گفت: ارائه خدمات همه جانبه در داخل و بیرون مرزها پس از اربعین و تا زمان بازگشت تمامی زائران ادامه خواهد داشت. او نحوه خدمات‌رسانی به دلدادگان حسینی را اینگونه تشریح کرد:

  •  ​کلانشهر شیراز و شهرداری منطقه یک تهران در قرارگاه مرزی شلمچه مستقر هستند و سوله‌های اسکان زائرین در این نقطه مرزی ایجاد شده است.
  • کلانشهرهای اهواز، اصفهان، یزد و شهرداری منطقه ۳ تهران در گذرگاه مرزی چذابه حضور دارند و خدمت رسانی می‌کنند. اقدام شهرداری منطقه ۳ در مسقف کردن محل عبور زائران (گذرگاه تونلی) در نقطه صفر مرزی قابل تقدیر است.
  • کلانشهرهای اراک، کرج، ساری، قزوین و شهرداری‌های مناطق ۵و ۱۱تهران در مرز مهران حضور دارند. براساس گزارش‌های ارائه شده با توجه به حجم بالای مسافر از این مرز، نحوه خدمات‌رسانی مطلوب است.
  • کلانشهرهای کرمانشاه، اردبیل و شهرداری منطقه ۲۲تهران در گذرگاه مرزی خسروی مستقر هستند. اقدامات پیش‌بینی شده در حوزه‌های فرهنگی و ترافیکی و... در این مرز رضایت بخش است. همچنین پس از ۲۴ساعته شدن عبور از مرز، ۱۰۰نیروی کارگری و ۴دستگاه ماشین‌آلات حمل زباله به تجهیزات اضافه شده‌اند.
  • شهرداری منطقه ۲تهران همراه با ۲۰۰نفر نیروی کارگری و ۲۰دستگاه ماشین‌آلات خدمات شهری در مرز زرباطیه مستقر است و نیروها روزانه و به‌طور مستمر مشغول نظافت و رفت و روب هستند.
  • شهرداری مریوان و شهرداری تهران با ظرفیت ۱۲۰نفر نیروی کارگری، ۸دستگاه ماشین‌آلات خدمات شهری، ۶دستگاه ماشین‌آلات آتش‌نشانی و ۲دستگاه ماشین‌آلات حمل زباله در مرز باشماق خدمت رسانی می‌کنند.
کد خبر 785631

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha