به تازگی بنیاد شهید و امور ایثارگران تحولی سازمانی را پشت سر گذاشته و قرار است از یک سازمان امدادی صرف به یک سازمان معاضدتی و مطالبه‌گر و البته راهبردی تبدیل شود. سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یک گفت‌وگوی اختصاصی با همشهری، چند و چون این تحولات را تشریح می کند. 

قاضی زاده هاشمی

همشهری آنلاین- الناز عباسیان: به تازگی بنیاد شهید و امور ایثارگران تحولی سازمانی را پشت سر گذاشته و قرار است از یک سازمان امدادی صرف به یک سازمان معاضدتی و مطالبه‌گر و البته راهبردی تبدیل شود. این موضوعی است که سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به آن تأکید دارد و معتقد است این تحول و مردمی‌سازی‌ بنیاد را مردم به خوبی احساس خواهند کرد. در یک گفت‌وگوی اختصاصی با همشهری، چند و چون تحولات بنیاد شهید و امور ایثارگران و خدماتی که به ایثارگران ارائه می‌کنند را جویا شدیم. ناگفته نماند دکترقاضی‌زاده هاشمی، دانش‌آموخته دکتری تخصصی پزشکی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و از جانبازان جنگ تحمیلی است که سابقه ۴ دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی و نایب‌رئیسی مجلس را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

 کمی درباره ساختار جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران برایمان توضیح دهید. گویا قرار است این بنیاد با حفظ حوزه حمایتی به سازمانی مطالبه‌گر و راهبردی تبدیل شود؟

شعار اصلی دولت، تحول همه‌جانبه بود. به‌عبارتی بهتر تحول به سمت توسعه عدالت و مردمی‌سازی‌ بود  و این یک مبنای روشنی برای طراحی‌های دولت بود. روزهای اولی که در بنیاد شهید خدمتگزار مردم بودم، لازم بود نخست مطالعه‌ای نسبت به آنچه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال اتفاق هست انجام دهیم و براساس شعار دولت و در راستای عدالت‌محوری و مردمی‌سازی‌ نظام ارائه فعالیت‌هایی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران است را بازطراحی کنیم. ۲ ماموریت اصلی «تکریم» و «ترویج» در بنیاد شهید داریم. تکریم خانواده معزز شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت. البته هر دو، دوبال یک مفهوم هستند؛ یعنی نهایتا مبنای تکریم، ترویج است. این خانواده‌ها باید کرامت داشته باشند تا مفهوم ایثار، شهادت‌طلبی و ایثارگری در جامعه زنده باشد.

لازمه اجرای این ماموریت، شناخت جامعه هدف بود؛ اینکه در چه رده سنی بوده و چه تعداد در قید حیات هستند. جانبازان و درصد مجروحیت آنها به چه ترتیبی هست؟ وضعیت اقتصادی، فرهنگی، اشتغال، مسکن و سطح تحصیلات خانواده‌های آنها به چه صورت است؟ بنابراین لازم بود یک مطالعه جامعی در مورد خانواده‌ها انجام شود. کار دوم بررسی قوانین حاکم برحوزه ایثار و شهادت بود. کار بعدی بررسی وظایف دستگاه‌ها نسبت به حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جامعه ایثارگران بود. اینکه به چه میزان دستگاه‌ها به این وظایف قانونی عمل کرده‌اند؟ نکته بعدی که باید به آن توجه می‌کردیم منابع مالی مورد نیاز برای اجرای قوانین بود. اینکه بار مالی اینها به چه میزان است؟ چه تعداد از قوانین تامین مالی شده‌اند؟ مثلا سال ۱۴۰۰، سال ورود بنده و سال شروع دولت بود، بودجه مصوبه ما ۳۱ هزار میلیارد تومان بود، درحالی‌که برآورد ما در آن سال ۱۲۶ هزار میلیارد تومان بود. تفاوت بسیار زیادی بود. البته در دولت سیزدهم و با نگاه ویژه شخص آقای دکتر رئیسی اعتبارات بنیاد افزایش چشمگیری داشت. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که بنیاد شهید تقریبا از تمام وظایف فرهنگی و تربیتی خودش خارج شده است و سایر دستگاه‌ها جای آن را گرفته‌اند؛ به‌عبارتی بنیاد شهید به یک سازمان امدادی تبدیل شده که در برخی مواقع حتی به‌صورت غیرعادلانه منابع را توزیع می‌کند؛ یعنی هر کسی دسترسی و ارتباط بیشتری به این سازمان داشت، بیشتر برخوردار بود.

 یعنی در ساختار جدید دیگر شاهد توزیع ناعادلانه خدمات در برخی از بخش‌های بنیاد شهید نخواهیم بود؟

این ساختار به‌گونه‌ای طراحی شده که ضمن حفظ حوزه امدادی، بخشی برای حرکت به سمت اهداف کوتاه‌مدت طراحی شده تا تبدیل به یک سازمان مطالبه‌گر و معاضدت‌کننده شود و بخشی هم طراحی شده تا بنیاد به یک سازمان راهبردی تبدیل شود. شکل‌گیری برنامه تحولی و برنامه عملیاتی اول و دوم پس از مدتی به اصلاح ساختار در ستاد منجر شده است. بخشی از مأموریت‌های بنیاد نیاز به بازطراحی دارد، البته بخشی از نیازها مانند خدماتی و امدادی ثابت است زیرا انسان‌ها هرچه سن‌شان بالاتر می‌رود نیازشان بیشتر می‌شود و بنیاد به‌عنوان تکیه‌گاه باید به آنها توجه کند، اما طراحی مبنایی بنیاد اینگونه است که تنها یک سازمان امدادی مثل بهزیستی و کمیته امداد نباشد. باید رویکرد بنیاد براساس این تفاوت‌ها باشد و تفاوت‌ ما به لحاظ سازمانی این است که رسیدگی به ایثارگران و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک امر عمومی است و تمام آحاد جامعه نسبت به این امر مسئول هستند و نقش بنیاد در این سطح تحقق وظیفه عمومی مردم و دستگاه‌ها توسط خودشان است نه به جای آنها، لذا در گام اول ما باید از دستگاه‌ها مطالبه کنیم که به وظایف خودشان نسبت به ایثارگران عمل کنند. برای نمونه در ایام اربعین که یک حرکت ایثارگرانه و توسعه‌دهنده تفکر ایثار است، تنها یک برنامه کلان هست که مردمی که در آن بستر آموزش می‌بینند آماده می‌شوند که از خودگذشتگی کنند و هر چه دارند در  مسیر امام‌حسین(ع) ببخشند. اگر بخواهیم مفهوم ایثار فی سبیل‌الله را ذکر کنیم، نمونه‌اش در مسیر راهپیمایی اربعین است. معتقد هستیم به جای اینکه بنیاد شهید به‌عنوان یک ارگان بیاید و علم‌دار شود باید کاملا مردمی پیش ببرد. پرچم‌دار مردمی‌بودن کسانی باید باشند که در این زمینه خودشان سابقه ایثار دارند. لذا قرارگاهی برای اربعین راه‌اندازی شد و افرادی برای معرفی شهدا و فرهنگ شهادت در مسیر پیاده‌روی اربعین فعال شدند.

تحول و عدالت محوری در بنیاد شهید برای خدمت‌رسانی بهتر

در صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حمایت محصولات دانش‌بنیان چه تحولی صورت گرفته؟

مدل اشتغال و کارآفرینی که در حال حاضر در کشور اتفاق افتاده به‌صورت خوداشتغالی است. فرد مراجعه کرده و وامی دریافت می‌کند، اما عمده وام‌ها منجر به اشتغال نشده و نرخ بیکاری مطابق با وام‌های اعطایی تغییر پیدا نمی‌کند زیرا سازوکارهای خوداشتغالی، در ایجاد اشتغال مؤثر نیستند، به‌خصوص در حوزه بیکاری تحصیل‌کرده‌ها. مثلا در جامعه ایثارگری، آنهایی که در سامانه کاریابی ما ثبت‌نام کرده‌اند، ۶۰ درصد آنها حدودا لیسانس و بالاتر هستند. از طرفی بسیاری به استخدام دولتی تمایل دارند آن هم به‌علت اینکه اولا شغل ایجاد شده و دوما ثبات نسبی دارد. در این شرایط از ایثارگرانی که به ما معرفی می‌شوند بیش از ۱۰۰۰ استارت‌آپ را شناسایی کرده و حمایت می‌کنیم. کار بعدی حمایت از شرکت‌هایی است که نیازهای فناورانه ایثارگران را تامین می‌کنند. مثلا در بخش پروتزی که اجزای بدن مصنوعی می‌سازد از شرکت‌های سرمایه‌گذاری که این صنعت را بومی‌سازی‌ می‌کنند، حمایت مالی خواهیم کرد؛ مثل حمایتی که بنیاد از شرکت‌هایی که دست و پای مصنوعی کربنی به جای کائوچویی تولید می‌کنند یا ساخت ویلچرهای سبک با آلیاژهای خاص. در کل در ۳ بخش حمایت از منابع صندوق اشتغال و کارآفرینی داریم تا یک اتفاق راهبردی برای کشور به لحاظ استقلال بیفتد.

 به تازگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور فرهنگی از انتشار کتاب گرفته تا ساخت فیلم فعال‌تر شده و ورود جدی‌تری کرده است. از سیاست‌های بنیاد در این بخش بیشتر برایمان توضیح دهید.

البته ۲۰ سال پیش یک حرکت خوب فیلمسازی توسط ایران‌فیلم و شاهدفیلم انجام شده بود که یک مدت افول داشتند. حالا با تأکید بر مردمی‌سازی‌ و تقویت بخش خصوصی موضوع فیلمسازی دنبال می‌شود. امسال تاکنون در ۱۰ فیلم مشارکت داشتیم و بی‌شک تا پایان سال افزوده خواهد شد. تعدادی از این فیلم‌ها هم در جشنواره فیلم فجر شرکت داده خواهند شد. سال گذشته فیلم سینمایی «اتاقک گلی» یکی از دو فیلمی بود که بنیاد حمایت کرده و خوشبختانه جوایز خوبی هم از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. البته ما در پروژه‌های فیلمسازی مستقیما ورود پیدا نمی‌کنیم. اما یک هیأت داوری داریم تا کیفیت فیلمنامه و ساخت آن را بررسی کنند. میزان مشارکت بیشتر از ۳۰ درصد برای هر اثر نخواهد بود. این را هم در استان‌های مختلف توزیع کردیم. مردم هر منطقه می‌توانند با فرهنگ و ادبیات خودشان ایثار و شهادت را روایت کنند. مثل اتاقک گلی که با موضوع ایثار مردم کرد منطقه غرب کشور ساخته شد.

 امسال چه فیلم‌هایی قرار است در جشنواره فیلم فجر شرکت داده شوند؟

بنیاد شهید با توجه به نیاز زمان، فیلم تولید کرده و جریان‌سازی‌ می‌کند. در شرایطی که انقلاب اسلامی متهم است به اینکه رویکرد خاصی نسبت به زنان دارد ما می‌خواهیم نسخه باطل‌بودن این حرف را نشان دهیم. به همین‌خاطر تمرکز ما امسال روی شخصیت‌های زن است. در همین راستا فیلمی براساس کتاب «حوض خون» نوشته خانم فاطمه سادات میرعالی که زندگی زنان اندیمشکی در مرکز پشتیبانی جبهه را روایت کرده در حال ساخت داریم. همچنین فیلمی با محوریت شخصیت فرنگیس حیدرپور نماد مقاومت زن کرد ایرانی در حال ساخت است. فیلم «پس از واقعه» پیرامون شخصیت حضرت زینب(س) در مدیریت بعد از عاشورا تا شام هم برای جشنواره فیلم فجر داریم. ناگفته نماند سال گذشته که فتنه قومی مطرح بود، روی قومیت‌های ایرانی تمرکز کرده و نشان دادیم کسانی که امروز خودشان را طرفدار قوم کرد معرفی کردند، چه جنایت‌هایی علیه همین قوم کرد داشتند.

 در حوزه کتاب چطور؟ در این بخش بنیاد شهید و امور ایثارگران بانک اطلاعاتی خوبی از خانواده‌های شهدا و خاطرات آنها دارد اما آنطور که باید و شاید نتوانسته با ناشران حوزه ایثار و شهادت رقابت کند.

این نقد شما وارد است تا حدودی در حوزه کتاب ضعیف عمل شده بود. دوستان ما هم در معاونت فرهنگی به آن واقف هستند و نقاط ضعف را شناسایی کردند، هم به لحاظ کمی و هم کیفی بررسی‌ها صورت گرفته تا کتاب‌های تالیفی و ترجمه بهتری وارد بازار نشر کنند. خوشبختانه هم موفق بودند برای نمونه کتاب «فخر ایران» پیرامون زندگی شهید فخری‌زاده از کتاب‌های اخیر بنیاد است که به مقام معظم رهبری تقدیم شد. نا گفته نماند در رویکرد جدید ما گلزارهای شهدا را به‌عنوان مرکز فرهنگ ایثار و شهادت پیش‌بینی کردیم. ابتدا کارمان را با ماه رمضان و شب‌های قدر شروع کردیم و بعد در تمام ایام ‌ماه محرم در گلزارهای شهدا مراسم داشتیم؛ یعنی گلزارهای شهدای شهرها باید  به میعادگاه و حسینیه‌های معنوی تبدیل شود. جریان‌سازی‌ شده و در حال تحقق است. جا دارد در این زمینه از دوستان‌مان در شهرداری تهران تشکر کنیم که به خوبی پای کار آمدند و برای باقی شهرداری‌ها ازجمله شهرهای یزد، اصفهان، کرمان و... الگو شدند.

تحول و عدالت محوری در بنیاد شهید برای خدمت‌رسانی بهتر

 چندی پیش سامانه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران هک شد؛ برای پیشگیری از اتفاق مجدد و حفظ امنیت سایت بنیاد، چه اقداماتی صورت گرفته است.

حدود ۲‌ماه پیش یک گروه وابسته به رژیم صهیونیستی سامانه ایثار و بنیاد شهید را دچار هک و اختلال کرد و امور الکترونیک ایثارگران مدتی با مشکل مواجه شد. اما نکته اینجاست که اطلاعات حساس، محرمانه یا مهم در سامانه‌های بنیاد شهید نبود و این هک فقط به ارائه خدمت به خانواده ایثارگران صدمه می‌زد؛ چرا که ما تنها یک سازمان خدماتی هستیم. این کار اختلالگران از  بی‌سلیقگی است. در سال گذشته بنیاد شهید یکی از دو سازمانی بود که توانست کل خدمات را هوشمند کند و می‌خواستند با این کار، ما را در بحث هوشمندسازی‌ عقب بیندازند که خوشبختانه توانستیم احیا کنیم. از طرفی اینکه اتحادیه اروپا اعلام می‌کند بنیاد شهید را تحریم می‌کنیم، مایه تأسف است. در تمام دنیا بازماندگان جنگ، محترم‌اند. شبکه‌های معاند علیه بنیاد کار می‌کنند و تخلفاتی که ۱۰ سال قبل در بخشی از مؤسسات اقتصادی بنیاد بوده به این دوره از فعالیت بنیاد نسبت می‌دهند که بی‌انصافی است.

 و سخن آخر

حوزه ایثار و شهادت، سرمایه اجتماعی جامعه را افزایش داده و همبستگی مردم را افزایش می‌دهد. هیچ جامعه‌ای بدون ایثار زنده نمی‌ماند. مردمی که حاضر نباشند برای همدیگر فداکاری کنند محکوم به فنا هستند. نمونه‌اش اتفاقی بود که در تاریخ ایران رقم خورد و مغول‌ها با جمعیت کمی توانستند ایران بزرگ را فتح کنند. تاریخ ثابت کرده مردمی که اهل از خود گذشتن و فداکاری و ایثار نباشند، یا تجزیه یا مستعمره می‌شوند. آن چیزی که هویت‌بخش جامعه است و آن را ماندگار می‌کند، حفظ فرهنگ ایثار است. امروز هم در جامعه همین است. وقتی یک شهیدی بعد از حدود ۴۰ سال در کشور تشییع می‌شود مردم ما فارغ از هر منش سیاسی با او همراه می‌شوند و غوغایی راه می‌افتد. این است که می‌گویند شهدا شناسنامه‌اند، شهدا هویت‌بخش و انسجام‌بخش‌اند. آنچه مظهر افتخار و اعتبار یک محله است، والدین شهدا و جانبازان آن محله‌اند.

کد خبر 786829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 56
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 77
  • Borzoo NO ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    35 0
    باز هم یک طومار بلند بالا که ادعا میشود مربوط به ده سال پیش است
  • هادی IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    25 3
    بوجه جای دیگری خرج میشه منم ایثارگرم به خدا قسم چن ماهه بیکارم چندین با مراجعه کردم ریالی دریافت نکردم نه حقوق از کار افتادگی نه بیمه نه درمان نه حتا وام تازه برخورد تحقیرآمیزی هم داشتن ما را باری رو دوش دولت میدونن
  • A.h.eh IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    12 0
    سلام.از خداوند طلب میکنم هرکسی در هر جائی مبتلا به فسادورانت وبی عدالتی شده به سزای عملش برسد وهر کسی که خادم بی ریا ودلسوز وپاک سرشت وعدالت گستر بوده اجر ومزدش را در دنیا وآخرت به نیکی دریافت کند ومن به نوبه ی خودم از اینان تشکر ودعای خیر می کنم .ج ۵۵
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    8 2
    فعالیتهای کامپیوتری بنیاد که به دلیل هک شدندچار مشکل شده ازچه زمانی فعال میشود
  • فرامرز JP ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    21 3
    سلام تا واقعیت خیلی فاصله است جناب برادر لطفا دروغ نگویید شما مشکل بزرگ کار و اخراج من ایثار گر را نتوانستید حل کنید حالا با این شو ها به کجا می رسید نمی دانم فقط خدا از شما نگذرد با این ،،،،،،
  • مریم IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    14 1
    فعلا که سایت درست نشده و ما به سایت دسترسی نداریم ،کارهای دیگه هم که میگن انجام میدیم در حد شعاره و ایثارگر بی بهره از خدمات،فقط ااینکه قصد لج انداختن مردم با ایثارگران رو دارند ،والا بالله مردم عزیز ما ایثارگران دست خالی تر از شماییم ،حالا که هر ارگان وزارتخانه قسمت مربوط به ایثارگران رو داره چه نیازی به دستگاه عریض و طویل بنیاد شهید و امور ایثارگران میباشد جز ...
  • علی اکبر حسینیان IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    12 0
    با دورود سلام با اینکه تک پسر خانواده بودم کفیل می شودم باز هم به منطقه رفتم 756روز در منطقه جنگی بودم 8 دارای دو فرزند هستم یک پسر و دختر هستم پسرم 6 کرده نتوانستم برای او کاری بکنم زندگی به سختی می گذرد یک فکری به حال ما بکنید ومسجر هستم 21/9/1400 ثبت نام کردم هنوز خبری از کارت ایثارگری سپاه نیامده است و نه حقوق
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    18 0
    میری اونجا یا هر جا اطلاعات شش ماه قبل ندارن چه برسه به ده سال
  • ایثارگر IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    3 26
    درود بر شرف دکتر قاضی زاده هاشمی مرد عمل
  • سرباز فراموش شده وطن IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    9 12
    ای کاش شهید میشدم نه جانباز راحت میشدم ازاین زندگی بدبختی مشکلات مالی این چه زندگی هستش ماداریم همش غم غصه نگرانی تیرترکش خمپاره پای مصنوعی مستأجر مردم بیماری اسکیوفرنی وووووووشدبرای من توایران چقدرشعار شعار
  • علی سبحانی پور IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    11 0
    با عرض سلام تو بنیاد خیلی بی عدالتی شده است من 11تو منطقه بودم تو کربلا پنج والفجر ده تو فاو بودم از ناحیه کتف دست راست مجروح شدم حتی بر اثر شیمیایی دریه وچشمم مشکل دارن ما برا خدا رفتیم دنبال درصد نبودیم حتی به نان شب متحاج بودم ولی دنبالش نرفتم بعداً کسانی دیدیم جنگ ندیدن سی الی چهل درصد جانبازی گرفتن من با اینکه تولیست مجروح آن جنگی بودم به من پنج درصد دادن تا حالا بجز یک وام دیگر چیزی ندیدم حتی بخاطر فقر نتوانستم ازدواج کنم بعد چند سال سن بالا ارواح کردم خواهش میکنم پرونده‌ها سوابق افراد را بررسی کنی اگر حقی دارم بهم بدین
  • علی اکبر IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    15 0
    با سلام اینها فقط میتوانن سخن بگویند ما که تا الان بجز یک حقوق خشک آن هم بخور نمیر ندیدیم که کاری برای جانباز مثل من انجام بدن من که ندیدم هر کسی آمده فقط شعار دادن و رفتن بماند که چکار بر سر این بنیاد آوردن کسی که سوخته ودارن یکی بعد از دیگری دار فانی میبندن با یک عمر آه وافسوس دیگر چیزی ندیدیم خداوند به سخنگویان عمر با عزت بدهد البته چیزی از جانبازان نمانده روز بروز دارن کمتر وکمتر می‌شوند خودتان خسته نکنید به امید دیدار در آخرت همه چیز را دیدیم و شنیدیم یا حق
  • چراغعلی توشمالانی IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    12 1
    سلام درود به ایثارگران ما فرزندان ایرانیم همه چیز را میدانیم
  • غلامحسین IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    13 0
    آقای قاضی زاده هاشمی حق همه ایثارگران است که حقوق بگیرند چراکارت تکریم کارت دادین فقط ۲۰۰هزارتومان تاکنون شارج شده حتی کمتر از یارانه که پول روغن ۵ کیلیوئ هم نمیشود پس معلوم میشود کسی به فکرایثارگران نیست خدا خودش شاهداست
  • علی اکبر IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    11 0
    سلام آقای قاضی زاده هاشمی من نمی‌دانم به عنوان یک جانباز جنگ تحمیلی اگر می‌خواهید این نهاد خوب بشه همه آنرا بردارید این همه هزینه و این همه حقوق بگیر همان که جمع کنید بجز چند نفر در تهران بزارید که بصورت همین اینتر نت با برنامه مشخص برای جامع ایثار گران و خانواده شهدا هر چه حق وحقوق دارن به آنها برسد نه مثل الان کسی که در آن نهاد آشنا یا بگم پارتی داشته باشد تمام امکانات اضافه هم می‌برد ویک دیگر هیچی بهش نمی‌رسد هر چه هم برود وبگه فقط دروغ می‌شنود نه مزایا که به آن تعلق میگیر بعضی هستن هنوز و تاالان هیچگونه مزایای به آن نرسید و دارد در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کند واز بنیاد هیچگونه مزایای نگرفته یا بهش ندادن ...
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    8 0
    سلام اقای قاضی زاده تمام این صحبتهایی که کردید درست همسر من20%جانبازی داره دیرم اقدام کرد آنقدر سخت میگیرید به دادن درصد دست دکترارابازکنیدبه دادن گواهی ،سهم ما ازین جنگ سوختگی،شیمیای ،اعصاب ضعیف،درصد پایین هیچ امکاناتی نداره
  • محمود روستا IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    6 1
    سلام جناب دکتر... امروز جانبازان بخصوص اعصاب و روان بویژه شیمیایی مظلموترین هستند. چون شیمایی اعصاب آرام و از درون تموم شده ولی از ظاهر مثل دیگران ایت برای همین مورد تمسخره همه بویژه در ادارات حتی کسی جواب سلام جانباز اعصاب را نمیده. نوبت دهی پزشکان خود یک مغوله دشوار استذفرهنگ اول انقلاب بین بیماران با اخترام خانواده شهدا و جانبازان رد میکردند. امروز اگر بدانند این خانوادهداند برای عمد آخرین نفر میگذارند تهیه دارو خود حهنمیست برای جانباز. کسی که بتونه دها بینارستان تو این ترافیکها و تو این شلغی پزشکان بگرده و چندین ساعت تو نوبت دکتر بشینه و بره دها دارو خانه دنبال دارو فکر میکنید جانبازه یا ادای جانبازی در میاره... بخدا این درد مسیر دکترهاتا نوبت دهی و رسیدن به دکتر و تهیه دارو دردش از درد جانبازی برای یک جانباز بالاتره
  • سید IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    7 1
    سایت کی وصل میشه .2 ماه مردم گرفتارن
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
      2 0
      سلام حرفهای شما را صددرصدتائید میکنم
  • رمضان سلیم زاده ورزقان IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    5 3
    سلام با توجه به اینکه اکثر شهدای معظم جوان و مجرد بودند و اکثر پدران و مادران معزز شهدا به علت کهولت سن به شهیدانشان پیوسته‌اند واز این شهیدان فقط برادر و خواهر در قید حیات هستند جهت فراموش نشدن این شهدا برادر و خواهر شهید معظم را جزو اقوام درجه یک شهید معظم قرار دهند
  • ش IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    3 14
    چرااگر کسی دوره جوانی ودانش آموزی پنج ماه جبهه رفته ودرمیانسالی بخاطر آن با دهها مشکل مواجه است از هیچ خدمات رفاهی بنیاد بهره ای ببرد یک موقع مطرح بود اگر کسی همزمان با تحصیل جبهه برود باید با ضریب دو سوابقش محاسبه شود
  • ایثارگربی حقوق وگرسنه IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    7 0
    خیال کردیم میگه ازامروزهمه ایثارگران وجانبازان حقوشان واریزمیشود
  • طالب فرج پور ده بالایی CA ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    3 1
    سلام وقت بخیر لطفا دستور فرماید ابلاغ بخشنامه خودروهای تولید داخلی به ادارات بنیاد شهیدکشور اعلام نماید
  • ایرج چقامیررزایی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    4 0
    ... سایت بنیاد چه دارد که هک شده
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    4 0
    به عمل کار براید به سخن رانی نیست ،یک بارهک کردن ،یک بار اختلاس ،حق جانبازان نمی دند جمع مکنند و دو دستی تقدیم به اختلاس گران ، جلب ایجاست ،ما بارمالی داریم ولی اختلاسگرتن سودمالی ،نه این مقام به شما می ماند ونه این زجر و بدبختی به ما .
  • ایثارگر IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    5 1
    بنده بعنوان جانباز۲۵ درصد از سال۶۵ تاکنون یک ریال بما تعلق نگرفت در سطع ادارت هم درگیری وسعع وحتی بنیاد در گیر مسائل اداری هستیم وقت حرف شاهد برای یه عده خاص گل وبلبل باشه برای من هیچ حتی یک ماهی است که میز خدمت شما بسته است در کمسیون ماده ۱۶ پرونده دارم بعد محکومیت بنیاد بیش از ۴ ماه میگذره کاری انجام نمیشه خیلی کم بی عدالتی در بنیاد زیاده خواهشا حرف نزنید اگر عمل شود بچشم دیده میشه اینکه حرف زیاد میزنه مطمئن باشید دورغ میخوان خودشون تبره بشه حرف زیاده
  • راضی منصوری IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    2 0
    باسلام وتحیت خدمت دکتر هاشمی من جانباز ۳۰ درصد و فرهنگی بازنشسته لطفآ برای اشتغال فرزندان جانبازان کاری کنید چنده وقت پیش نامه از بنیاد شهید اهواز نامه برای اداره کل آموزش و پرورش برای اشتغال فرزندانم در کادر خدماتی مدارس بردم که هیچ خبری نیست لطفا کاری کنید برای اشتغال نیاز به داشتن مدرک دیپلم به بالا اسرار نکنند مگر جارو زدن کلاسها دیپلم به بالا دارد حداقل سیکل کافیه آقای قاضی زاده والله سن بچه هایمان داره بالا میره و بیکارن زن و بچه دارن نگذارید این خانوادها متلاشی شود اجرکم عندالله
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    2 0
    کجا عدالته که ما همه همرزمانم یک هدف داشتیم به. یک تعداد حقوق می‌دین به بقیه نمدین الان دهک بندی میکنین کسانی هستن که دوماه جبهه نبودن حقوق وامتیاز میگیرن الان نوبت ماه شده دهک بندی شده
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    2 0
    فقط جوانان تحصیل کرده بیکار مان را در بدنه دولت وشرکتهای دولتی شاغل کنید این بزرگترین خدمت به ایثارگران وجانبازان است
  • ناصر IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    3 0
    باسلام جناب هر موقع آن قدرت وصلابت را داشتی که با درصد فرق بین افرادی که هدفشان یکی بوده قائل نشید وامثال بنده که در دوران انقلاب تیر خوردم را از همه امکانات محروم کنیدچون ۲۵درصد کمترم هر حرفی که بزنید راست ودرست است شما حتی نتونستید یارانه من را بدید بابا بس کنید بزارید بحال خودمان باشیم وحرفی یا نفرین از دهنمان بیرون نیاد
  • حسن IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    6 0
    سخنرانی پوچ و تو خالی و پر از شعار
  • فرزند جانباز از همه جا مانده IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    4 0
    با سلام جناب آقای قاضی زاده خواهشن به وضعیت سلیقگی بودن در بنیاد پایان دهید وحق جانبازانی که تا به امروز برای تعین درصد مراجعه می کنند وبزرگان محترم در کمسیون با توجه به مدارک پزشکی درصد آنها را مشخص می کنند ولی در تهران با سلیقه هر کاری که بخواهند با جانباز می کنند وحق حقوق جانبازی مانند پدر بنده را پایمال می کنند واکر شما با سلیقه نصبت به جانبازان دارید چرا کمسیون می کیرد لا اقل ای ن همه هزینه کمسیون نکنید به ولاه من فرزند جانباز با توجه به وضعیت جسمی پدرم در روز قیامت جلو شما را خواهم کرفت جناب قاضی زاده به این نا برابری در کمسیون پزشکی پایان دهید شما این بخش را نتوانستید کنترل کنید وفقط حرف وحرف خدا سر تقصیرات کسانی که بی عدالتی می کند نکذرد
  • رمضان IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    2 0
    سلام ازسال ۱۳۷۳برای جانبازیم اقدام کردم سال ۶۵و۶۶مجروح شدم ومصدوم شیمیایی وبعدازگذشت سی ودوسه سال فعلاجانبازنیستم سال گذشته گفتن آنهایی که ایثارگری وجبهه دارن ۵درصدجانبازی میدن تشکیل پرونده دادم کمسیون وووگفتن استان فرستاده تهران تاییدبشه همونم هنوزندادن بنیادشهیدنمیگم کارنمیکنه نمیگم زحمت نمیکشه امادرحق من یکی کوتاهی کرده هرروزمراجعه میکنم وهیچ نتیجه ای نگرفتم خواستم بپرسم کسی که شیمیایی است ودارومصرف میکنه هرچند۵درصدهیچ دردیش دوانمیکنه اماکی همون یه قطره میدیدحق ماواقعآاینه من ۱۶سالم بودرفتم جبهه موجی شدم شیمیایی شدم بعدازون مخ ندارم ونتوانستم ادامه تحصیل بدم بخدامنکه راضی نیستم دکترقاضی زاده هاشمی زحمت میکشداماشایدم ازحال ماخبرنداردبه کی بگیم به کجامراجعه کنیم ۰۹۱۸۵۵۱۶۹۰۸اینم شماره تماسم است بینم یکی بدادمن میرسه
  • نوذر IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    1 0
    کجاست این سامانه که میفرمائید مجددا راه اندازی کرده اید؟؟؟؟
  • نوذر IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    5 1
    سامانه الکترونیک هنوز قطع است.کجاراه اندازی شده.حرفی بزنیدکه حداقل ماکه نیازمنددسترسی به این سامانه هستیم به تمام حرفات نگیم کذبه.
  • موسی حقیقت CH ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    4 0
    سلام واقعا ولی دربنیاد شهید بعضی از شهرها افرادی ک اصلا رنگ جبهه راندیدهاند وام مسکن ورانداز اعصاب روان ثبت می‌شوند ب کجا مراجعه کنیم ک دست دلالان این بنیاد را فاش کنیم
  • ابوالفضل کودزری فراهانی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    4 0
    سلام آقای دکتر قاضی زاده هاشمی بنده جانباز ۲۵ درصد هستم دارای دوفرزند پسر هر دو فق دیپلم هستن ولی بیکارن هردو متأهل هستن بنده با یه حقوق بخور نمیر دارم خرج سه خانواده را میدم واز آن طرف هم يارانه من جانباز را الان یکسال قطع کردن این خدمت شما به ایثارگران ابوالفضل گودرزی فراهانی از قم‌
    • سید محمد حسینی IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
      2 0
      با سلام دهک بندی برای جانبازان اصلأ عادلانه نیست من فقط یی خونه دارم 63 متری اونم با وام بیکارم هستم شدم دهک 9 ولی کسانی هستند حقوق خونه ماشین دارن شدن دهک 6 یا 7
  • Kian IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    4 0
    متاسفانه چند سال پیش نظارت خوبی بر عملکرد کارمندان بنیادشهید نمی شد بهترین وامها را برای خود به اسم خانواده شهید و جانباز بر می داشتند کمکها را برای خود بر می داشتند الان هر کدام از اون کارمندهای را می بینی چند تا مغازه و چندتا خانه و بهترین سرمایه را دارند.ولی چوب خدا صدا نداره
  • حمید زارع ارشلو IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    1 1
    سلام وقت بخیر انشالله با همت مضاعف و جهادی در این زمینه اقدام شود شهدای مدافعان وطن فراجا و مرزبانی واقعاً مظلوم هستند هر روز شاهد شهادت مدافعان وطن فراجا و مرزبانی هستیم ولی بعد از گذشت اولین سالگرد شهید مورد بی مهری قرار می‌گیرند خانواده‌های شهدای مدافعان وطن تا الان آیا از زندگی‌نامه شهدای مدافعان وطن کتابی نوشته شده انشاالله با تدبیری از خانواده‌های شهدای مدافعان وطن یادی بشود انشالله اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری سلام الله علیها انشالله بزودی زود پدر استوار یکم شهید حالت اشتغال فراجا
  • اسی جوادی IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    2 0
    بنده دراوج جوانی درسن ۱۶سالگی بعنوان سنگرساز بی سنگر (راننده لودر)به مدت ۱۳ماه درخط مقدم جبهه بودم با ترکش تنم وبااعصاب وروان وبا اثرات شیمیایی یک شب راحتی را نداشتم دخترهای من تا لیسانس خوندن هیچ جا نتونستم کاری برایشان بکنم.ولا هنوزکه هنوزه یک ریال از بنیاد دریافت نکردم همه ی این حرفها فقط وفقط یک شعار توخالی هستش دارن بااحساسات ماجانبازان بازی می کنند شما را به خدا واگذار می کنم
  • منصوری IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    1 0
    لطفآ اشتقال فرزندان شهدا وجانبازان هیچ نمی خواهیم فقط اشتغال بچه هامان یک باره همت کنید همه شاغل بَشن کار تمومه شما دکتر معاون ریس جمهور هستی هفته ی یک یا دوبار دیدار میکنید به او پیشنهاد اشتغال فرزندان شهدا هر کاری باشه خدمتگزار کارمند بدهید یکسره کار نمام کنید مگر چند نفرن ترا خدا بداد ما برسید وبچه هامان برسید
  • سمیه دلربا IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    2 0
    من فرزند شهید هستم سرپرست هستم ولی هر وقت بنیاد رفتم گفتن ما کاری نمیتونیم برای شما انجام بدیم مستاجر درشهر مشهد وحقوق کارمندی من نصفش برای اجاره خونه میره اما کسی به دادمون نمیرسه
  • عبدالله شیرخانی IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    1 0
    با سلام درود به خون پاک شهیدان برادران عزیز همرزمهای محترم باغیرتا آیا فکر میکنید گوش شنوا هست
  • محمدبیرامی IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    با سلام خدمت حضرت آقا با سلام خدمت آقای دکتر چرا جلو جانبازان قلابی را نمی‌گیرد نسف جانبازان با پرونده سازی شدن جانباز یک نفره بیات من چنتا نشان بدهم
  • ۷۰درصد IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    2 0
    با سلام؛ جناب آقای قاضی زاده با حلوا حلوا گفتن دهن ایثارگران شیرین نمی شود ،بفرمایید در عمل چه کار کردید ...
  • ربیع الارفیعی IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام باتوجه به سن جانبازان که بالاهست دچارمشکل درمانی شداندوحالاست که نیازبه مراقبت دارند، ازنظرمالی اکثرجانبازان درگیرهستن، جانبازی که داردرنج می کشدانهم اخرعمرش رابه سرمی برد نباید ازنظرمالی تامین شود، هنوزیه جانبازنتونستن یه ماشین به قیمت کارخانه به جانبازان بدهنداونوقت سرمایه دارجون پول داره همیشه ثبت نام میکنه وداره تجارت میکنه ، جانبازان اینقدربدبختن یعنی؟؟؟ اونوقت تبلیغات بدون عمل هم مارارنج میدهد
  • خانواده شهدا IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام وخسته نباشی حضور اقای قاضی زاده لطفا به فکر خانواده شهدا هم باشید الان من با داشتن یک فرزند ومستاجر علاقه زیاد زیاد به کار در اداره یا بانک هستم با مدرک کارشناسی و متاسفانه ما از شرط سن معاف نیستیم وسن مان هم داره میره بالا ما هم شهید مجرد دادیم وهم جانباز عاجزانه تقاضا دارم ما هم از شرط سن معاف کنید وحداقل از خانواده شهید مجرد یک نفر را استخدام کنید ممنون وسپاس فراوان از طرف خانواده َشهدا خواهر وبرادر شهید
  • taimaz IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    2 0
    یعنی بعد از چهل و چند سال تازه آقای قاضی‌زاده میخواد حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جامعه ایثارگران یاد بده یعنی هر کسی بعنوان مدیر وارد بنیاد میشه ی طرحی میده ی بودجه ای خرج میشه و شعار های مشتی بسه خسته شدیم حواله و وام خودرو کجا رفت چند ماه معوقات عقب افتاده کجا خرج شد رسیدگی به جانبازان زیر ۲۵ چی شد این همه ریختو پاش این همه شعار کو دنبش آقا خسته شدیم خجالت زده زن و بچه شدیم چی بگم که هر چی بگم گفته شده
  • قاسم IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    1 1
    همه چیز در یک کلام .وسلام خدایا خدایا هرکسی در هر مقامی به خانواده شهدا ایثارگر خدمت میکند در این دنیا خیر خوشی سلامتی بشه بده در آن دنیا بهشت .آن کسانیکه که به این خانوادها خیانت مکنه خدا در این دنیا زجر فرزند ماغلف پست بسه بد در آخرت هم هم نشین ... باشه 🔥 ...
  • جانباز جنگ IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    1 0
    خدا کند دکتر قاضی زاده بیشتر به فکر. خانواده هدف باشد این قشر بسیار آسیب پذیر شده. بیکاری فرزندان. عدم جوابگویی مسولین. بنیاد ها و رفتار بد پرسنل که الکی کار را پاس میدهند و پیگیری نمی‌کنند
  • رضا GB ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    1 0
    آقای قاضی زاده من جانبازدر دهک بندی های شما در بنیادکمکمعیشت ام قطع شد چرا که اعلام کردیداز دهک ۱ تا دهک ۷ کمک معیشت به جانبازان پرداخت میشود دهک من را ۸ زدید و کمک معیشت من را قطع گردید بعد از دو ماه دهک بنده ۷ شد وبه بنیاد مراجعه کردم و اعلام کردم که در سایت ایرانیان دهک من از ۸ به هفت تغییر گرده و بنیاد منطقه ۱۰ و۱۱ بررسی گردند و تایید کردند که دهک بنده ۷ درست میباشد بعداز کلی رفت و آمدن بنده به بنیاد با تمام پرویز به بنده گفتند که اگر کمک معیشت شما برقرار بشه دهک شما مجددا ۸ میشه و به همین جهت کمک معیشت به شما پرداخت نمیشه خیلی جالبه که برای نپرداختن ‌کمک معیشت مجدد بنده بهانه خوبی پیدا کرده اند وبا پیش داوری غلط قانون پرداخت کمک معیشت بنده را که طبق قانون به من تعلق میگیره را به راحتی حذف کردند ...
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    2 0
    باسلام تورا بخدا یکم هم به فکر ۵درصدی ها باشید که به دنبال درصد نبودن حداقل وام مسکن رابه انهابدهید تامشکلات آنها هم کمی حل شود باتشکر
  • پروین عالی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    1 0
    همسر شهیدم تا حالا یه شاخه گل ازطرف بنیاد دریافت نکردم خودرویی که ۳۰ سال پیش به همسر جانبازم باید میدادن ندادن فرزندم فارغ اتحصیل دانشگاه شریفه بیکاره اقای قاضی زاده لطفا رسیدگی کنید شعار تفرمایید
  • علیرضاصادقی دزکی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    چه فکری برای جانباز زیر25 درصد کردی سری به استان چهار محال بزن جانباز زیر 25 دعوت کن تا خدمت کا مندان بنیاد اززبان انان بشنوی
  • خدارحم IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    0 0
    باسلام وخداقوت چند نکته عرض میکنم گلزارهای شهدا خصوصا در روستاها وتک مزاری ها پس از جنگ بازسازی نشده که زیبنده نیست ۲-کمیسیون های پزشکی و نحوه رسیدگی و تعیین درصد خیلی طولانی می باشد ۳-درقسمتی درمان باید به دولت واگذار شود وزارت بهداشت مکلف به درمان ایثارگران باشد و بنیاد شهید نظارت کند ۴-وام اشتغال مشکل ایثارگر راحل نمی کند وبا این مبلغ ایثارگر بیکار و دچار مشکلات بعدی می شود ۵-متاسفانه اشتغال ایثارگران با این سهمیه کم به جایی نمی رسد و بیکاری فرزندان جانبازان و شهدای تحصیل کرده یک معضل بزرگی گردیده با تشکر